Watch_Dogs PC - promisiunea experientei in 60fps

Written by  // 02 June 2014 //
(6 votes)
    Watch_Dogs PC - promisiunea experientei in 60fps
    Cuvinte de promovare precum: "next gen experience on PC", "a true PC port" si multe altele au fost aruncate in fata multor fani , care asteptau naivitate cu mare naivitate varianta de PC a jocului Watch_Dogs. Vom purcede la disecarea variantei de PC, asa ca ramaneti pe frecventa.

    Dupa cum am mentionat intr-o postare pe pagina noastra de Facebook, ma voi abtine momentan in a ii scrie o recenzie acestui joc pana cand acesta va fi curatat de probleme.

    Insa for now, o sa va aratam rezultatele unor teste grafice, menite sa va demonstreze ca acest joc a beneficiat de o portare pe PC,  de care nu ne putem mandri si pe sistemul nostru dedicat de gaming.

    First things first, Watch_Dogs a beneficiat de un tratament special pe PC, acesta fiind aratat intregii lumi pe un build de PC in cadrul primului reveal din 2012. Asteptarile mele au fost mari pentru simplul fapt ca jocul a fost in primul rand construit (sau cel putin asa sustine conducerea Ubisoft) pe PC, printr-un parteneriat exclusiv cu producatorul NVIDIA, insa, din pacate, tot ce pot sa va spun este ca rezultatele au fost destul de dezamagitoare.

     

    Configuratia de test:

    • Placa de baza: GIGABYTE G1.Assassin 2
    • Placa video: GeForce GTX 780
    • Procesor: Intel Core i7 3970X @ default
    • Cooler: Noctua NH-D15
    • Memorii: 2x4GB Kingston HyperX DDR3-1866
    • Stocare: SSD Kingston HyperX 3K 240GB
    • Sursa: Exenrmax Platimax 1500W
    • Carcasa: Enermax Fulmo
    • Sistem de operare: Windows 7 Ultimate x64 SP1
    • Display: BenQ XL2720Z

     

    Folosind aceasta configuratie, am realizat primele benchmark-uri prin a rula jocul prin diferite setari, fiecare test drive fiind de 10 minute in diferite stagii ale jocului. Setarile initiale le puteti vedea mai jos, impreuna cu testele, so here's what we got.

    watch dogs-settings1watch dogs-settings2

    Acum probabil va ganditi daca configuratia noastra poate sa tina un joc open world in 50 - 60FPS fara dip-uri groaznice sau stuttering? Yes. Se aplica acest lucru variantei de PC a jocului Watch_Dogs? Nu. Rezultatele mai jos.

    10min 

    car-ride

    Evident, o setare fara AA cu Low HBAO Ambient Occlusion iti va produce un surplus de 5 - 10 FPS-uri, ceea ce se aplica cu brio in Watch_Dogs, insa, din nefericire, jocul sufera de un stuttering groaznic, tocmai din cauza faptului ca a fost prost optimizat. Practic ce vedeti aici reprezinta varianta de console next gen, ceea ce deja m-a facut sa pufai un mic raset.

    Pe de-alta parte, deja imi scutur capul dezamagit cand observ ca jocul abia poate atinge 50 FPS in conditiile in care o placa video NVIDIA (aici am ras copios) cu 3GB GDDR5, plus 8GB RAM nu au fost suficiente pentru a juca acest joc fara intreruperi. Ce-i si mai amuzant este faptul ca aparent jocul necesita (si tineti-va bine) 16GB RAM pentru a putea atinge un 60 FPS constant.

    Per total, am mai realizat diferite teste in diferite conditii si am constatat ca studioul care a lucrat acest joc a fost acelasi care a creat Far Cry 3, un joc la fel de open world, care arata mult mai bine decat Watch_Dogs in orice zi a acestui deceniu.

    Acum ca v-am explicat de ce Watch_Dogs necesita o configuratie de 1500 EUR pentru a putea rula macar decent, haideti sa va demonstram puterea TXAA-ului sau mai bine zis, motivul pentru care consolele next gen will never, ever, EVER touch that shit.

    watch dogs-aa

    Cred ca diferentele sunt destul de clare

    Cam acesta ar fi marele motiv pentru care, cateodata, am o mare, mare, aversitate fata de incurajarea pietii video ludice in a sustine cauza consolelor. Insa, in mare parte si developerul si producatorul de hardware trebuie sa fie bitch slapped inapoi la realitate, pentru binele tuturor gamerilor. Daca va multumiti ca jocurile voastre sa arate ca niste filme trase pe casete VHS, atunci va urez multa bafta.

    Repet, nu blamez existenta consolelor, pentru ca asta ar fi o ineptie, insa blamez faptul ca din punctul de vedere al performantei si a calitatii vizuale, inca stagnam din cauza faptului ca publisherii forteaza developeri de jocuri in a scoate cate 5 - 6 variante de jocuri, tocmai pentru a satisface o cifra de afaceri. Cu siguranta gamerul nu castiga decat un produs pe jumatate facut, insa ambalat foarte frumos.

    Va rugam sa va impartasiti gandurile cu noi si sa ne spuneti cum a fost experienta voastra "next gen" in marea aventura urbana a marelui hacker care vede si latra.

    p.s Am uitat sa mentionez ca sistemele care folosesc GPU-uri AMD sunt sortite esecului din pacate. Don't even bother.

    p.p.s Ubisoft a anuntat via Twitter si alte surse ca un patch foarte grasan va veni la sfarsitul acestei luni cu fel si fel de optimizari de performanta, imbunatatiri in ceea ce priveste grafica pe AMD devices si sute de bugfix-uri. Nu cred, dar as vrea totusi sa cred ca Ubisoft e o companie care asculta.


    Paul Ghioca

    Am dezvoltat o pasiune pentru gaming inca de mic pentru simplul fapt ca experienta unui joc reflecta dorinta de a atinge un scop. Sper candva sa imi dau seama care este scopul pentru care sunt un gamer asa de avid.

    Google+

    You are here: HomeEditorials Watch_Dogs PC - promisiunea experientei in 60fps