Assassin's Creed IV review - pirateria pe PC

Written by  // 19 December 2013 //
(5 votes)
    Assassin's Creed IV review - pirateria pe PC
    De multe ori am considerat conceptul seriei Assassin's Creed eşuat din punct de vedere al poveştii. Pur şi simplu preferam să nu am de a face cu partea aia a poveştii cu Animus-ul, strămoşii lui Desmond şi toate cele, însă nu a fost să fie. Ei bine, cel de-al patrulea capitol al seriei numit Black Flag vine cu piraterie, rom şi alte activităţi specifice piraţilor din Caraibe.

    Yo, Ho, Ho si ma pun la somn

    Pe scurt, povestea jocului nu se va mai concentra pe Desmond, punctul central al jocurilor precedente din motive pe care nu le voi numi aici ca sa nu fiu acuzat de spoilere, insa Assassin's Creed IV - Black Flag merge intr-o directie ciudata cu toata structura narativa. De data aceasta, motivul razboiului intre cele doua factiuni, anume Asasini si Templieri continua sub o alta forma, protagonistul fiind un fel de dublu agent pentru ambele organizatii, el nestiind motivele adevarate pentru care acest razboi se poarta.

    WASDac4bf 05Personajul din vremurile noastre este un fel de game tester a.k.a "research analyst" pentru un simulator virtual produs de catre Abstergo Entertainment, divizia de "entertainment" a corporatiei Abstergo, evident controlata de catre Templieri. Ciudat nu? Banuiesc ca ideea scenaristului a fost sa iti arate coruptia Templierilor intr-un mod progresiv, ceea ce se si intampla, insa pasul jocului a fost putin cam ciudat pentru o poveste plina de profetii fantastice menite sa aduca protagonistul in lumina reflectoarelor.

    Ei bine asa ceva nu se intampla, in schimb tu esti un oarescare "inginer de software" pus sa testeze un software de divertisment al Animus-ului, simulatorul de istorie suprem.

    Odata introdus in lumea virtuala, povestea se concentreaza pe Edward Kenway, un pirat notoriu apartinand familiei Kenway, (din care Haytham si Connor faceau parte in AC3), el fiind stramosul lui William Miles, tatal lui Desmond Miles. Odata pus la treaba in Animus, scopul tau este sa descoperi cat mai multe secrete din viata acestui pirat pentru a le "imbunatati calitatea" Animus-ului, desigur cu planurile malefice secrete servite ca garnitura.

    Restul nu prea conteaza in momentul de fata decat faptul ca tu esti un simplu pirat aflat in mijlocul unui conflict al celor doua factiuni.

    Un lucru dragut a fost traditia seriei de a continua explorarea fictiva a personajelor istorice, pentru ca de data asta te vei putea intalni cu figuri importante ale pirteriei ale secolului 18 precum Blackbeard, Calico Jack, Anne Bonny etc. , insa interesul meu este sa va spun cate ceva despre gameplay-ul jocului.

     

    Toate panzele sus!

    WASDac4bf 11Vazand o oportunitate excelenta de a imbunatati mecanica bataliilor navale din Assassin's Creed III, Black Flag va pune la dispozitie o sumedenie de trasaturi ale gameplay-ului menite sa faca explorarea pe mare, precum si luptele, un deliciu.

    Intr-adevar, domnul Kenway are acum la dispozitie o nava de tip bric numita Jackdaw cu care poate sa calatoreasca prin Caraibe fara probleme. Black Flag este un joc mult mai deschis din punct de vedere al lumii datorita faptului chiar este open world fara prea multe zone segregate.

    Gameplay-ul pe pamant in schimb este acelasi ca in toate celelalte jocuri Assassin's Creed. Edward Kenway se poate catara la fel de bine pe cladiri ca si stramosii sai, este la fel de indemanatic in lupta corp la corp precum si cea cu pistolul sau carabina si detine cam acelasi set de miscari ca si ceilalti asasini.

    Pe scurt, Black Flag vine cu cateva imbunatatiri, insa acestea sunt de multe ori neobservabile. Jucatorul poate sa ii imbunatateasca arsenalul lui Edward Kenway prin intermediul unui sistem de crafting similar cu cel din Far Cry 3 unde trebuie sa vanezi animale si sa colectionezi resurse pentru a iti face upgrade la echipament.

    WASDac4bf 13De asemenea, selectia vasta de arme iti sta la dispozitie pentru a te juca cu ea dupa bunul plac, deci nimic nu s-a schimbat in acest capitol. Ce conteaza acum este faptul ca bataliile navale reprezinta cam 60% din activitatea jocului care culmea, e si foarte distractiva. Spre deosebire de Assassin's Creed III, Black Flag te lasa sa explorezi marile pentru a te lupta cu alte nave, scopul tau fiind sa jefuiesti cargo-ul lor pentru a iti face upgrade-uri la bricul Jackdaw.

    In principiu, ai cam toate sculele la dispozitie pentru a iti gasi ceva de ocupatie pe mare. Ai un telescop cu care poti sa colectionezi informatii despre navele cu care doresti sa te lupti, ai o selectie de tunuri care trag cu diferite tipuri de munitie pentru a distruge panzele de pe catarge si carena unei barci si poti chiar sa iti echipezi un berbec de asediu pentru a izbi o nava cu scopul de a o imbarca pentru a ii omori echipajul. Culmea, bataliile navale sunt printre cele mai dificile segmente ale jocului pentru ca majoritatea inamicilor devin din ce in ce mai periculosi ce detin fregate sau crucisatoare de tip Man O' War care nu sunt tocmai usoare de dat jos.

    Important este sa stii cum sa iti planifici lupta, cum sa folosesti avantajul vantului in timpul luptei si cum sa gasesti manevre sirete pentru a invinge.

    Forturile revin in Black Flag, insa acum poti sa cuceresti un fort si sa il transformi intr-o baza unde poti sa gasesti noi imbunatatiri pentru nava si mai ales un atelier unde iti poti repara nava.

    WASDac4bf 10Pe langa toate aceste lucruri, explorarea pe pamant include lucruri specifice pirateresti precum gasirea unor comori secrete cu ajutorul unor harti si colectionarea a tot felul de obiecte de la relicve si materiale pentru a le vinde pe bani seriosi.

    In mare parte, formula Assassin's Creed a fost bine pastrata si piperata niste gameplay naval pentru a iti oferi o experienta similara cu ceea ce ai gasi in jocuri ca Pirates of the Caribbean sau Sid Meyer's Pirates!.

    Cu toate acestea am simtit oboseala dupa o ora de joc fiindca sunt obosit de franciza Assassin's Creed. Nu pentru ca ar fi o franciza cu jocuri proaste, ci pentru ca bate aceeasi moneda de multe ori fara sa iti ofere un story exceptional sau ceva sa te tina tintit la PC. Gameplay-ul este acelasi, combat-ul corp la corp cel putin nu s-a schimbat mai deloc, iar multe dintre trasaturile de explorare ale jocului sunt la fel de irelevante ca si motivul pentru care tu te joci.

    La randul sau, multiplayer-ul jocului este la fel de irelevant, cel putin pe PC.

    Nu stiu ce se intampla prin Ubisoft, insa o buna parte din jocurile lor ce includ si multiplayer nu te atrag deloc cu vreo formula interesanta de joc, desi Assassin's Creed ar fi singura franciza care ofera un gameplay unic fata de altele.

    WASDac4bf 02Poate este din cauza faptului ca inca nu exista o forma de servere dedicate pentru a te juca Assassin's Creed. Black Flag inca continua aceasta traditie a matchmaking-ului peer 2 peer unde cel care este host are un avantaj distinct asupra celorlalti. Problemele de latenta sunt prezente pana in ziua de azi, multi jucatori fiind fortati sa renunte la orice fel de tentativa de a juca in multiplayer.

    Evident, de data aceasta Multiplayer-ul din Assassin's Creed IV - Black Flag aduce un editor de joc rudimentar numit Game Lab cu care iti poti creea propriul mod de joc cu regulile specifice, insa la fel ca si editorul de nivele din Far Cry 2 si 3, este irelevant si putin folosit.

    Gama de moduri de joc standard este neschimbata cu moduri ca Wanted, Assassination sau Deathmatch fiind de obicei cele mai jucate, unde moduri ca Artifact Assault sau chiar si modul co-op numit Wolfpack nu sunt jucate decat de o mana de oameni.

    Personajele din Multiplayer merg pe aceeasi idee unde fiecare personaj cu care joci poate sa detina un set de Perk-uri si unul de abilitati speciale prin care poti sa iti realizezi scopurile. Desigur, fiecare abilitate ti-o poti modifica dupa bunul plac cu o serie de crafted upgrades, insa ca sa ajungi in acel loc iti trebuie ceva ore bagate pentru a iti configura un loadout. Obiectele de look sau mai bine zis, obiectele cosmetice sunt si ele prezente, fiecare personaj avand o serie de selectii vestimentare cu care poate sa isi personalizeze aparenta, insa o mare parte din atractia acestui sistem este faptul ca majoritatea lucrurilor cosmetice arata pur si simplu neinteresante.

    Ca tot vorbeam de lucruri neinteresante, hartile sunt slab construite pentru un mediu online competitiv, multe dintre acestea fiind foarte statice cu cateva obiecte ce pot fi activate pentru a urmari un inamic sau pentru a scapa de el.

    WASDac4bf 01Nu stiu daca joaca asta de-a soarcele si pisica ma plictiseste enorm, cat ma enerveaza faptul ca de multe ori esti pus intr-un meci cu jucatori de nivel maxim care detin un pachet de abilitati si Perk-uri destul de puternice pentru a iti pune bete in roate la orice pas. De altminteri, rareori prinzi sa joci un meci caci timpii de asteptare sunt relativ mari si eu unul nu am rabdarea sa stau 5 - 10 minute sa astept un meci in care poate am ping prost sau sunt pus cu o echipa de nivelul meu impotriva uneia de nivel mare. Nu am nimic împotriva matchmaking-ului debalansat în jocuri de tip MOBA unde mă aştept la aşa ceva de fiecare dată, dar de ce nu există servere dedicate pentru playeri de rang mai mic si unele de rang mare pentru experti ai jocului?

    Who knows??

    Pot sa jur ca totul era mai bine organizat in Assassin's Creed 2: Brotherhood unde puteai sa faci rank up chiar si in lobby-uri publice, dar acum nu stiu ce decizii se mai iau prin incinta studio-ului Ubi din Bucuresti.

    De ce sa iti fortezi clientul sa umble prin setari de port forwarding pentru ca nu ai fost in stare sa faci un netcode acceptabil? De ce Ubisoft Romania?

    Anyway, trecem la capitolul grafică şi sunet unde vom vedea dacă Black Flag este un joc demn de next gen.

     

    Marea-i urata

    Din pacate, engine-ul seriei Assassin's Creed incepe sa isi arate batranetea, iar varianta noua a sa numita AnvilNext folosita in AC3 si Black Flag incă mai trage din greu ss ne demonstreze că Ubisoft deţine o tehnologie next gen pentru franciza.

    Am zambit placut când am vazut că jocul are mai mult de 6 optiuni grafice in meniu, insă marea buba este ca multe dintre aceste opţiuni grafice nu au un impact vizual pe care il poti distinge imediat.....dimpotriva de abia poti observa anumite lucruri.

    Un prim lucru pe care l-am observat a fost faptul ca nu am opţiune de triple buffering, ceea ce mi s-a parut ciudat pentru pot sa jur ca am văzut una in Assassin's Creed III.

    Culmea, nici aspect ratio-ul monitorului nu puteam să il schimb, iar din nou am vazut ca incă nu s-a introdus un FoV slider. Hai mă Ubisoftienilor, va puneti şi voi odata pe treaba in a face un port de PC decent?

    Am să va dau un indiciu: Ubisoft Kiev

    Revenind la optiuni grafice, m-am jucat putin cu optiunile de shadows, AA (anti aliasing) si AO (ambient occlusion) si am observat ca din cauza faptului ca am o placa video AMD, multe dintre optiunile dragute pe care voiam sa le incerc sunt disponibile DOAR pe GPU-uri Nvidia. Pacat.

    Cu toate aceste optiuni, jocul arata invechit din punct de vedere grafic, indiferent daca ai setat MSAA, HBAO+ sau Soft Shadows, asa ca va recomand sa jucati jocul cu setari balansate pe high si medium deoarece portul prost al jocului setat pe Ultra settings va afecta performanta jocului in FPS-uri cu vreo 30%, rezultand in gameplay la 30fps ceea ce NU este un lucru acceptabil pentru o platforma puternica si capabila ca PC-ul. Oh well......macar va puteti uita la screenshot-urile de mai jos sa vedeti si voi cum sta treaba.

     

    Cat despre partea audio, am fost placut surprins de catre Black Flag fiindca majoritatea problemelor de sunet din gama jocurilor Ubisoft (calitate mica a sunetului a vocilor in afara scenelor, pierdere de sunet subita etc.) au fost cumva eliminate, ceea ce e un lucru bun pe viitor. Exista o gama draguta de melodii din coloana sonora a jocului, insa acestea palesc in fata cantecelor marinaresti cantate de catre echipajul tau in timp ce iti pilotezi barcuta prin Caraibe.

    Per total, m-as fi asteptat ca AnvilNext sa nu fie o imbunatatire vasta a calitatii grafice, insa optimizarea proasta pentru CPU, cat si cea pentru GPU demonstreaza din nou faptul ca Assassin's Creed nu este o licenta care ofera sansa platformei PC, indiferent de contractul exclusiv cu Nvidia sau nu.

     

    Barca pe valuri se legana

    Sunt inca uimit de faptul ca inca se mai investesc bani intr-o franciza ca Assassin's Creed, dar pe de alta parte pot spune cu mana pe inima ca Assassin's Creed IV - Black Flag a fost o experienta mai placuta fata de predecesorul care m-a dezamagit atat de rau, incat nici nu am avut inima sa-i scriu un review. Dar cu siguranta voi fi cu ochii pe urmatorul Assassin's Creed V, poate cine stie, poate Ubisoft vor depunde ceva mai mult efort pentru a evolua franciza in toate aspectele.

    Pana atunci, va recomand sa puneti mana pe Assassin's Creed IV - Black Flag la o reducere si sa va jucati jocul doar de dragul atmosferei placute ale vremurilor cand barbatii erau barbati, piratii faceau furori pe mare band rom, cantand si jefuind fustele domnisoarelor de prin Caraibe.

    Notele mele le gasiti mai jos.

    WASDac4bf 03

     

     

    • Gameplay: 8
    • Sunet: 9
    • Grafica: 6
    • Story: 7
    • Performanta: 6
    • Overall: 7.2

     

    Last modified on Friday, 24 January 2014 04:53

    Paul Ghioca

    Am dezvoltat o pasiune pentru gaming inca de mic pentru simplul fapt ca experienta unui joc reflecta dorinta de a atinge un scop. Sper candva sa imi dau seama care este scopul pentru care sunt un gamer asa de avid.

    Google+

    You are here: HomeGames Reviews Assassin's Creed IV review - pirateria pe PC