Pot spune ca am si eu o mica pasiune pentru seria Souls, una mica acolo, una care mi-a schimbat foarte mult perspectiva. Ei bine, truda studio-ului FromSoftware s-a finalizat cu un nou joc numit Dark Souls 2. Sa vedem daca nemurirea sufletului dainuie in acest nou capitol.

Renasterea unui suflet

Dark Souls 2Voiam sa rabd inca o luna sa pot juca varianta de PC a jocului Dark Souls 2, insa daca tot am avut o copie a jocului ce mi-a fost oferita cu mult entuziasm de catre domnul Catalin Nitu de la Player One, am zis „Ah fuck it. I’m doing it!”

Nu cred ca intelegeti situatia site-ului WASD.ro, insa momentan trecem (sau cel putin asa vrem sa credem) printr-o faza de renastere. Call us Phoenixes or something, dar formatul review-urilor mele va fi unul diferit sau cel putin sper ca acest procedeu sa fie mai lin.

Am o mica mana de cititori cu care impart aceeasi pasiune inflacarata fata de seria Souls, asa ca acest articol va fi adresat in mare parte celor care NU sunt familiarizati sau care pur si simplu au ceva impotriva acestei francize.

In primul si in primul rand, nu va voi explica TOATE mecanicile jocului pentru ca anul trecut am scris un review destul de lung, unde am incercat sa comprim toate ideile intr-un format cat mai placut. Daca nu stiti cu ce se mananca un joc Souls, va recomand sa cititi review-ul pe care l-am link-uit mai sus.

Palavragesc prea mult deja, sa trecem la fapte sau mai bine zis la explicarea faptei.

Povestea unui joc din seria Souls merge pe o premiza atipica (una imbibata in clisee):

Dark Souls 2Eroul necunoscut este blestemat pe viata si este inevitabil fortat sa isi forjeze un anume destin intr-o lume in care coincidentele sunt de multe ori in defavoarea sa, insa the whole story doesn’t end here, pentru ca un joc Souls are prostul obicei sa nu iti explice mai nimic. Chiar de la bun inceput nu prea intelegi mare lucru in afara de faptul ca personajul tau a facut un sacrificiu enorm pentru a ajunge in Drangleic, un tinut care este si el la randul sau afectat de blestemul mortilor vii. De aceea, tu esti singurul care poate sa afle mai mult despre imprejurimile in care te afli.

Evident, un joc Souls niciodata nu dezamageste cand vine vorba de povestile mici ale personajelor pe care le intalnesti. Dark Souls II se intoarce cu o lista de personaje memorabile, insa de data aceasta marea atentie este acordata tinutului Drangleic. Povestea ti-o faci singur, asta-i toata frumusetea. Nu iti spune nimeni cum sa iti iei lingurita cu orez, cum sa o bagi in gura si cum sa mesteci orezul. Invata mai gamere si vei fi recompensat pe masura.

Ma bucur ca exista astfel de jocuri. Acestea mai treiereaza din segmentul ala de gameri care se joaca nu din placere, ci din nevoia de a fi populari. Imi place ca acum jocurile determina popularitatea eStatus-ului tau, mai ales daca esti fata. Naiba, cred ca daca eram vreo gagica d-aia frumusica si ma jucam Dark Souls, pai hohohohoho, faceam bani grei pe Youtube fara probleme. Asta-i viata.

Anyway, marele atu al seriei Souls salasluieste in mecanicile jocului, care de data aceasta au primit niste imbunatatiri considerabile sau dupa vorba englezului: „Quality of life improvements”

Curva Drangleicului

Dark Souls 2Aschia nu sare departe de trunchi, iar Dark Souls II este exemplul perfect al acestei sintagme. Dark Souls II retine majoritatea gameplay-ului din seriile precedente, insa mici schimbari s-au facut pe alocuri pentru a acapara un numar cat mai mare de jucatori.

Asta suna a un joc transformat intr-o gluma pentru „chejuals”, dar credeti-ma pe cuvant ca de multe ori nu este cazul. Pentru inceput, Dark Souls II iti ofera o interfata mult mai prietenoasa si mai usor de inteles decat in jocurile precedente. Ai toata informatia la dispozitie, inclusiv multe optiuni de a iti personaliza caracterul cu fel si fel de obiecte.

Detii mai multe sloturi pentru iteme, iar acestea vin intr-o gama foarte larga pentru a acomoda cat mai multe stiluri de joc.

Marea schimbare a fost facuta in domeniul sistemului de umanitate. Acum umanitatea are un singur nivel care iti ofera acces componentei multiplayer (PvP + co-op), ceea ce e mult mai bine fata de sistemul din Dark Souls 1. Reversul medaliei este faptul ca poti fi invadat de catre alti jucatori, indiferent ca esti Human sau Hollow, insa poti sa arzi umanitate la un bonfire pentru a fi protejat intr-o anumita zona impotriva invadatorilor, which again is great.

Pe langa toate aceste schimbari, sistemul de viata/moarte este mult mai neiertator pentru simplul fapt ca nu mai poti gasi umanitate atat de des ca in primul joc, iar odata ce ai murit, iti pierzi sufletele (pana le poti recupera cel putin), umanitatea, PLUS o portiune din viata cu fiecare moarte (poti cumula un dezavantaj de 50% maxim), ceea ce inseamna ca statutul de Hollow este o pedeapsa severa.

Dark Souls 2Hub-ul din Dark Souls 1 era Firelink Shrine, dar acesta nu era un hub principal din moment ce multe NPC-uri folositoare se gaseau in anumite locatii ale jocului, departe de el. Ei bine, in Dark Souls 2 exista un singur hub numit Majula care iti ofera cam tot ce iti doresti. Leveling-ul si imbunatatirea Estus Flask-ului se fac la un singur NPC care exista doar in Majula, pentru ca de data aceasta te poti teleporta la ORICE bonfire din lume inca de la inceputul jocului, cu conditia ca mai intai sa explorezi lumea pentru a gasi restul focurilor.

S-au adaugat doua atribute noi si s-au facut multe schimbari in departamentul de personalizare. Spre exemplu, Vigor si Adaptibility sunt doua atribute noi care iti usureaza experienta enorm de mult. Vigor iti ofera viata, plus rezistenta versus Curses, iar Adaptibility iti creste un mini stat numit Agility cu care poti sa folosesti obiecte mult mai rapid.

Vrei sa joci un personaj de tip Pyromancer/Sorcerer sau Cleric? Dark Souls II iti ofera un sistem mult mai bun unde vrajile iti seaca o parte din Stamina cand le folosesti. Vrajile de foc sunt acum legate de atributele Intelligence si Faith, sporind rejucabilitatea jocului in New Game Plus.

In ceea ce priveste armele de distanta, Dark Souls II iti permite sa tragi cu arcul sau cu arbaleta din miscare fara sa pierzi din precizie, precum sa incerci si un dual wielding fara sa te simti dezavantajat fata de userul tipic care stie sa joace doar cu scut si sabie. Multe dintre animatiile jocului au fost imbunatatite pentru a incuraja gamerul sa incerce mult mai multe personaje si stiluri de combat.

Ultima chestie interesanta este faptul ca sistemul de Covenants iti este explicat mult mai bine, iar acum ai o unica ocazie de a incerca o noua fateta a jocului prin a activa intr-una dintre organizatiile disponibile.

Per total, Dark Souls II te incurajeaza sa incerci toate stilurile de combat fara sa te simti jenat si nu numai. Daca esti genul de gamer care vrea sa exploreze

Dark Souls 2Level design-ul este similar cu cel din Dark Souls 1, avand multe locatii care se intersecteaza foarte frumos intre ele. Dealtminteri, majoritatea locatiilor acum au cel putin 4 focuri pe care le poti activa, asa ca te poti misca din loc in loc fara sa ai prea mari griji si cu toate acestea Dark Souls II te indeamna sa explorezi orice colt al jocului pentru a iti usura calatoria. De exemplu, intr-un anumit nivel al jocului exista un boss care se afla intr-o arena umpluta cu acid coroziv care iti face viata un amar, insa daca explorezi putin nivelul vei observa ca poti da foc unei mori de vant pentru a opri mecanismul ce toarna acidul in acea arena. It’s the little things that count.

Asta-i de fapt si marea buba a jocului. Ti se cam spune pe unde sa te duci si ce sa faci, ti se ofera multe de indicii care te atentioneaza ca anumite zone ale jocului trebuiesc explorate la un nivel mai avansat si credeti-ma pe cuvant ca nu prea mi-a placut acest lucru. Evident, pentru gamerii noi care au contact pentru prima oara cu un joc din seria Souls toate schimbarile mentionate mai sus sunt extraordinare.

Dark Souls 2Acum inteleg de ce Yui Tanimura, game designer-ul jocului a tinut musai sa ia decizia in a face jocul mai accesibil pentru toata lumea, insa consecinta acestei decizii a afectat gamerul impatimit. Asta nu inseamna ca jocul a devenit foarte usor, dimpotriva, zonele mai greu de accesat iti vor face nervii praf, acestea fiind pline de creaturi foarte periculoase, precum si multe mini labirinturi care te baga in ceata……si cu toate astea, it’s not the same.

Nu ma supar acum ca au facut jocul ceva mai simplu pentru a acomoda un playerbase mai mare, insa nu imi place ca un developer sa se plece unor jucatori care sar de la un joc la altul fara pic de loialitate. Sunt sigur ca Dark Souls II se va vinde extrem de bine, dar daca va aduceti aminte si Bethesda Softworks au facut asta cu seria The Elder Scrolls and look where that ended up, un joc mediocru a caror reusite au fost crearea unui meme obosit si a unor mod-uri in care iti faci un waifu. Big deal there!

Anyway, reusita lui Dark Souls II in ceea ce priveste partea de gameplay este faptul ca primul playthrough este doar un aperitiv, marea diferenta fiind in New Game Plus unde jocul devine mult mai interesant. De asta este jocul atat de accesibil la inceput, de asta ti se ofera un gameplay mai iertator si pentru asta le multumesc inca odata celor de la FromSoftware. Inca mai trebuie sa apelezi la un wiki sau un Youtube din cand in cand, insa nu m-am simtit fortat de data aceasta, which again is all good.

Hollow technology

Dark Souls 2Din pacate, japonezii de la FromSoftware nu prea se pricep la hardware pentru ca varianta de PS3 a jocului se misca execrabil de multe ori in momente in care chiar si 30 de cadre pe secunda te pot scoate dintr-o situatie de rahat. Nu-i nimic de spus in aceasta privinta sa fiu sincer, caci jocul arata cumva mai prost decat predecesorul.

Din fericire, FromSoftware au inceput sa lucreze la cateva patch-uri pentru a mai optimiza jocul, precum livrand si mari promisiuni cum ca experienta pe PC va fi una de calitate, la rezolutii similare cu cele din build-urile promotionale ale jocului, plus 60 cadre pe secunda, insa sper ca toate aceste promisiuni sa nu fie doar vorbe-n vant. Voi face un mini update la acest review cat de curand, odata ce vom incerca si varianta jocului de pe PC ce va fi lansata pe data de 24 Aprilie a acestui an.

Dark Souls 2In ceea ce priveste partea de sunet, things haven’t changed much. Muzica si dialogul merg pe acelasi film low fantasy clasic cu opere grandioase si dialoguri scurte ce ascund un mesaj profund odata ce intelegi. Atmosfera niciodata nu te oboseste, dimpotriva, te pune pe gand. Iti explica cum un regat a fost devastat din cauza unui razboi intre oameni si giganti.

Vesnicia sufletului inca dainuie

Dark Souls 2Indiferent ca jocul sufera de un engine prost implementat si prost programat, Dark Souls II tot reuseste sa creeze un gameplay unic si chiar foarte accesibil pentru toti gamerii curiosi.

Din nou, va indemn sa jucati acest joc, indiferent de platforma. Dark Souls II ofera o experienta de joc unica si bine intentionata, punandu-ti la dispozitie un tinut intortocheat pe care il poti explora dupa bunul plac ca la sfarsit sa intelegi si sa fii mai curajos in a incerca noi experiente de gaming.

Sper ca impactul jocului sa fie unul mult mai mare de data aceasta ca sa se continue trend-ul pentru ca de multe ori seria a parodiat aceasta regresie lenta a industriei.

Notele mai jos! Jocul este disponibil pentru PS3/Xbox360, acesta fiind lansat si pentru PC pe data de 24 Aprilie a acestui pe platforma Steam.

Dark Souls 2