Metal Gear Solid V: Ground Zeroes PC review

Written by  // 13 February 2015 //
(5 votes)
    Metal Gear Solid V: Ground Zeroes PC review
    O minunatie a technologiei moderne si a geniului Hideo Kojima, Metal Gear Solid: Ground Zeroes este o delicatesa. Chiar daca este un antreu micut cu un pret destul de piperat, calitatea pe care o ofera merita fiecare cent. 

    Dar hai sa vedem si de ce.

     

    Story

    Dupa cum am spus mai devreme, harta este situata in Guantanamo Bay, unii zic al anului 1975, iar misiunea ta este sa salvezi doua persoane. Tot jocul urla clar un lucru: oroarea ce a fost si inca este acea inchisoare.

    Foarte putine jocuri adreseaza acest subiect, si cele care o fac, nu o fac asa explicit precum MGS: GZ. La 5-20 de minute in joc, vedem detinutii, care sunt afara, in custi metalice, toti imbracati in aceleasi uniforme galbene/portocalii si cu capul acoperit. Tinuti afara in ploaie si torturati pana la limita nebuniei, atat fizic cat si psihic, reflecta ceea ce este acceptat de majoritatea populatiei, si anume realitatea.

    Ceea ce se intampla in Guantanamo Bay este total impotriva legii, dar nimeni nu face nimic. Este o realitate crunta pe care sper ca o sa o experimentam doar jucand acest joc.

    scr03

     

    Gameplay

    Probabil pentru prima oara in viata mea o sa zic ca acest joc este mai mult cinematic decat clasic, iar o zic intr-un fel bun.

    Zic asta pentru ca asta am simtit cand am jucat acest joc, ca sunt personajul principal dintr-un film, foarte putine lucruri distragand-u-mi atentia.

    scr02

    Pe scurt, Metal Gear Solid: Ground Zeroes este situat in Guantanamo Bay, celebra inchisoare "secreta" in care se comit multe crime care teoretic sunt neconstitutionale, unde cele mai intunecate minti criminale sunt inchise. Iar tu ai misiunea de a salva 2 persoane din acea inchisoare. Felul in care faci acest lucru este la indemana ta. Este un "open-world" sandbox. Open world este intre ghilimele pentru ca intreaga actiune, de aproximativ 2 ore, se petrece pe acea insula.

    Nu este chiar foarte open, dar este destul de sandbox. Ti se da misiunea, dar nu ti se zice cum trebuie sa o faci. Din cate am observat nu e neaparat sa mergi "sneaky-beaky" prin baza, atent sa nu calci pe o frunza si sa fi prins. Poti lua un tanculet micut si sa incepi sa redecorezi, poti sa mergi in vechiul stil run-and-gun ( nu recomand ) sau poti sa fi ninja, care sincer este cel mai frumos mod.

    Nu stiu ce au facut cei de la Konami, dar a merge stealth prin joc este probabil cel mai incitant si infricosator lucru ce-l poti face.

    scr04

    Dupa cum am zis, esti intr-un film, si trebuie sa eviti gardieni, masini, lumini, sniperi etc. Desi gardienii au ruta lor pe care o urmaresc, au momente in care brusc se opresc si se uita peste umar, si o fac random. In caz ca aud sau vad ceva, chiar si cea mai mica schimbare in lumina sau umbre, nu doar vin sa investigheze singuri, ci comunica prin radio ce fac, si daca cei de la baza nu primesc raspuns, vor trimite mai multi oameni sa investigheze, si tot asa pana dau alarma, si atunci ti-ai dori sa fii intr-un tanc.

    scr05Un alt lucru care mi-a placut a fost aditia unui super-binoclu. Acest binoclu te lasa sa iti marchezi permanent tintele si sa le urmaresti chiar si prin teren. Tot acest binoclu te lasa sa asculti ceea ce gardienii vorbesc intre ei sau chiar si singuri. Li se da o personalitate a lor, ii face umani, ceea ce face experienta si mai intensa.

    Lui Snake i s-a mai adaugat o calitate care cred eu ca a lipsit in restul jocurilor. Experienta. Dupa atatea jocuri a-i crede ca Snake a capatat un pic de XP cand vine vorba de a fi un ninja badass. Konami in sfarsit reprezinta acest lucru prin echivalentul bullet-time-ului din Max Payne.

    De fiecare data cand Snake este descoperit, se intra intr-un slow motion care iti poate da ocazia sa elimini sau sa tranchilizezi acel gardian inainte ca el sa poata sa cheme ajutoare. Chiar si sunetul glontului, al cartusului care iese din pistol este incetinit.

    Si sa nici nu zic ca te poti plimba intr-un tanc, chiar si neobservat daca te invarti intr-o zona adecvata, cu viteze legale si fara sa te crezi in GTA.

    scr06

     

    Grafica

    Trebuie sa zic ca sunt impresionat de ceea ce MGS: Ground Zeroes ofera.

    S-a ajuns la asa o calitate incat poti vedea picuri de ploaie independenti pe o haina, care coboara intr-un mod aleator, chiar si miscari subtile ale buzelor oamenilor, asta daca te apropii destul de mult incat sa le lipesti binoclul de gura, dar exista.

    Prima parte a jocului, cea cu ploaie este incredibila, cu reflexii foarte realiste, miscari fluide atat ale gardienilor cat si ale lui Snake si niste texturi care chiar fac experienta sa fie foarte cinematica.

    Un lucru probabil putin prost facut este la partea de dimineata, care parca a fost creata de JJ Abrams. Foarte multe lens flare-uri si motion blur-uri exagerate, poate putin impinse de la spate, dar acestea se pot corecta din optiuni. Chiar si pe low, jocul arata foarte bine.

    • Click to enlarge image scr07.JPG
    • Click to enlarge image scr08.JPG
    • Click to enlarge image scr09.JPG
    • Click to enlarge image scr10.JPG
    • Click to enlarge image scr11.JPG
    • Click to enlarge image scr12.JPG
    • Click to enlarge image scr13.JPG
    • Click to enlarge image scr15.JPG
    •  

     

    Sunet

    Am ajuns in sfarsit la partea mea preferata. Nu stiu de ce, dar eu sunt un adept al calitatii cand vine vorba de sunet, iar acest joc ma face foarte fericit.

    Daca stai atent si asculti, poti auzi nu doar faptul ca vine cineva din spatele tau, ci si aproximativ cat de departe este, ce poarta in picioare si pe ce calca. Se aud zgomote distincte ale bocanciilor pe tabla uda, ale rotilor de masina care derapeaza un pic pe ciment, fluturarea corturilor in vant pana si la apasarea butonului radio-ului cand gardienii aud ceva.

    Incet incet MGS: Ground Zeroes se transforma dintr-un joc intr-o experienta.

     

    Concluzii

    Metal Gear Solid: Ground Zeroes este un joc care merita jucat, desi este un pic cam scump pentru un demo. Este doar prequel-ul pentru The Phantom Pain, iar poate 20 de euro este putintel cam mult pentru 2-3 ore de joc, dar din perspectiva mea, merita investitia, doar pregatiti-va. Dupa ce e gata, o sa va doriti din tot sufletul sa treaca luniile sa puteti juca The Phantom Pain.

    scr14

    • Gameplay: 10 (Se misca lin, realist si e foarte incitant)
    • Sunet: 9 (Te tine alert si entuziasmat pana la sfarsit)
    • Grafica: 10 (Un adevarat next-gen)
    • Story: 10 (Abordare a unei teme dificile intr-un mod inedit si real)
    • Performanta: 8 ( Trebuie un calculator destul de performant sa fie jucat la maxim)
    • Overall: 9.4
    Last modified on Friday, 13 February 2015 12:22
    Mervian O. Robert

    Proaspat somer al facultatii de Jurnalism, impatimit al feed-ului, voi scrie pentru RP si XP.

    Google+

    You are here: HomeGames Reviews Metal Gear Solid V: Ground Zeroes PC review