Toată lumea a început să o ardă pe Facebook. E interesant să o dai în prietenii virtuale, să te lauzi cu poze să vezi cum dă lumea like aberaţiilor tale şi aşa mai departe.

Care este legătura dintre NFS şi FB? Abordarea celor de la Electronic Arts are rădăcini foarte puternic înfipte în solul reţelelor sociale. În noul Need For Speed ai Wall, ai recomandări şi sugestii de prieteni şi ca o cireaşă în vârful tortului, în loc de farmville…te întreci cu cele mai exotice maşini.

De ce oare s-a revenit la un titlu fumat deja a doua oară în anul 2008 este lesne de-nţeles. Toată lumea s-a plictisit foarte rapid de toate NFS-urile care au apărut post Most Wanted. Personal, aveam un fetish cu terminarea jocurilor din seria NFS imediat cum apăreau. Chestia asta nu s-a mai întâmplat de la Carbon încoace pentru că mi-au displăcut total şi m-au plictisit foarte repede. Aşa că având story line-uri de duzină şi gameplay de mâna a doua, am migrat spre alte jocuri. Iarna trecută m-a atras foarte mult DiRT 2, care în ciuda faptului că are un meniu tâmpit a reuşit să mă facă să îl joc până am temrinat toate cursele de single player şi chiar să joc şi foarte mult timp şi online.

Revenind la NFS-ul nostru, ultimul din lista mea care l-am jucat destul de mult timp(însă într-un mod mai ciudat) a fost NFS Carbon. Prin ciudat mă refer la faptul că am jucat doar drift şi atât. Era singurul lucru challenging din acel joc. În rest totul era extrem de abstract.

Ideea de bază a plictisirii publicului este că nu a existat un mod de multiplayer care să te ţină în priză. Racing-ul normal nu mai era de ajuns pentru că transpunerea realităţii în aceste jocuri era un fel de SF. Nu zice nimeni că seria NFS trebuie să semne cu realitatea aşa cum o face un joc simulator, însă nici să ai impresia că eşti la volanul unei vaci care răspunde la comenzi deabia după ce îşi dă muştele la o parte cu coada.

S-a revenit la acest mod de high speed chase tocmai pentru a dispune de un pic de varietate şi pentru a avea în target cât mai mulţi oameni. Adică nu toţi jucătorii doresc să fie răufăcători, aşa că acum îşi pot creea profilul cu proniri poliţiste.

Partea bună, atât cât am observat în cele 52 de minute jucate până acum este că ai o chestie total nouă care e foarte posibil să te facă să stai cât mai mult în joc şi mă refer acum strict la jocul social din interiorul noului NFS. Jocul în sine, adică partea de racing m-a plictisit din prima cursă. Noroc că i-am acordat un pic de încredere. Cred că tot ceea ce contează e să găseşti maşina care ţi se potriveşte.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

So far sunt extrem de dezamăgit de Evo X şi de 370Z, maşini care în alte jocuri se descurcau destul de bine pentru primele curse.

Intru să mai joc câteva curse şi revin cu impresii despre WALL şi fenomenul social din joc. Apoi vom discuta despre joc în sine, grafică, sunet şi gameplay.

Social stuff

Pentru a vă face să întelegeţi cât mai uşor despre ce este vorba mă gândesc eu, cu mintea mea, că cel mai bine e să vedeţi din prima meniul. Pentru că accesul către toate chestiile noi aduse se face din acesta, nu din altă parte.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Meniul este foarte simplu de utilizat şi foarte uşor de înţeles.

Din Photos evident putem ajunge la pozele pe care le facem în timpul jocului. Acestea pot fi făcute atât în timpul curselor cât şi în meniu. Partea cea mai frumoasă este că acestea pot fi postate pe Wall şi astfel prietenii pot vedea anumite setări sau ce vă mai trece prin cap.

Wall-ul este similar celui din Facebook. Aici puteţi posta orice, fie că este vorba de aberaţii, fie că este vorba de poze. De asemenea, odată intraţi în reţeaua Autolog, fiecare timp obţinut pe circuite este afişat prietenilor şi în momentul în care un timp este întrecut acesta lucru poate fi postat pe Wall. O metodă foarte elegantă de a te lăuda cu performanţele tale. Evident, postările pot fi comentate şi comentariile pot fi şterse sau raportate către Electronic Arts, dacă există cuvinte urâte.

O altă chestie foarte atractivă pentru această nouă metodă de joacă o reprezintă posibilitatea utilizării webcam-ului. Nu pot fi făcute multe lucruri cu acest tip de periferice. De fapt poţi face un singur lucru: îţi poţi pune poză de profil.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Peretele arată mai bine decât cel din Facebook şi slavă ăluia de sus că nu avem tâmpeniile alea de aplicaţii…phrases, pentru prietenii şi cum naiba le mai spune. Ultima postare este rezultatul a celor întamplate după o cursă din Career.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

În timpul în care o cursă din Career se încarcă, dacă cumva a fost jucată de unul din prieteni, primim ca task doborârea recordului acelui prieten.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Evident, după ce ne „caftim” amicul avem şi posibilitatea să postăm pe Wall. Acest lucru se poate face folosind un mesaj predefinit, sau putem edita acel mesaj şi putem scrie ce ne trece prin cap, în aşa fel încât amicul să se enerveze şi să încerce să îşi ia revanşa.

În secţiunea Autolog Recommends avem toate challenge-urile posibilile. Este foarte utilă această secţiune pentru că nu trebuie să verificăm Wall-ul cuiva sau cursele ca să vedem dacă mai suntem pe primul loc. Intrăm direct în această secţiune şi avem avertizările legate de diverse task-uri ce nu fac altceva decât să ne crească reputaţia.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Ultima secţiune şi din punctul meu de vedere cea mai neinteresantă este NFS News. Aici sunt postate de către Electronic Arts noutăţile ce au legătură cu noul NFS.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Acestea fiind spuse, putem să trecem mai departe, să disecăm grafica, sunetul şi gameplay-ul acestui joc.

Grafica si sunet

Grafică

Întotdeauna, fie că era vorba de maşini cu reflexii ireale sau circuite care reflectau luminile de parcă deabia plouase, seria Need For Speed a avut o grafică overall reuşită. Need For Speed Hot Pursuit, deşi este motorizat de un engine grafic DirectX 9.0c aduce o grafică foarte bună, reuşind să clătească ochii jucătorului destul de bine, mai ales dacă se circulă pe asfalt ud.

Maşinile sunt  şi în acest joc foarte bine definite, iar detaliile din peisaj sunt reflectate în cel mai corect mod posibil. Singurul lucru deranjant, legat de grafica noului NFS HP, este  ploaia de confetti care se declanşează atunci când are loc o coliziune. A, era să uit. şi stropii aruncaţi de maşină în spate sunt cam „din alt film”, adică strică toată impresia pe care o lasă reflecatarea mediului înconjurător în apa de pe asfalt.

Sistemul de damage(vizual) este destul de reuşit. Zgârieturile arată foarte bine, totuşi la 250km/h parcă doar o indoitură a unei aripi în urma unui impact este un pic exagerată.

Hai să vă arăt câteva poze din joc să înţelegeţi mai bine la ce mă refer.

Voi începe cu photo mode, o opţiune ce vă va permite să faceţi screenshot-uri pseudo-artistice.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Din păcate snapshot-urile făcute în photo mode arată cam urât atunci când sunt vizualizate pentru că nu sunt upload-ate la rezoluţia la care joacă user-ul ci la 1280*720 în cazul meu care jucam în FullHD. Mai jos aveţi rezultatele.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Acum a sosit timpul să vedeţi şi pozele cu damage-ul maşinilor. De fapt al maşinii, pentru că am folosit doar BMW-ul M3 E92 pentru asta.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Ultimul element drăguţ al jocului despre care vom discuta îl reprezintă reflexiile. Acestea sunt mult mai reuşite decât cele din alte titluri ale seriei. Vă spuneam că mediul înconjurător se reflectă foarte bine mai ales în bălţile de pe asfalt. Să nu cumva să credeţi că traficul face parte din mediul înconjurător şi să vă aşteptaţi la reflexii ale maşinilor în apă pentru că nu veţi avea parte de aşa ceva. Singurele reflexii ale culorii maşinilor le veţi vedea doar în meniu în photo mode.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Need For Speed Hot Pursuit 2010

În al 3-lea screenshot puteţi observa stropii de apă aruncaţi de maşină despre care spuneam că sunt desprinşi din alt film.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Don’ şofer este foarte fudul şi nu foloseşte cască. Adevărul este că nici n-are nevoie întrucât maşina se alege cu o bară strâmbă şi puţină vopsea sărită în urma unui impact frontal la 250km/h, deci casca doar l-ar face să transpire şi i-ar strica şi freza.

Sunet

Din păcate la acest capitol nu sunt foarte multe de spus. Personal, mi-a plăcut soundtrack-ul însă în afara jocului deoarece în timpul curselor melodiile se aud de parcă ar fi cântate de radioul AM al bunicului. Pe deasupra şi sunetul motorului din timpul curselor se aude foarte slab şi asta după ce chiar în momentul alegerii maşinii primeşti un sunet de pornire al motorului foarte puternic şi plăcut. Pe cursele cu ploaie sau fulgere, efectele sonore de ambient sunt de departe cele mai puternice, acoperind total muzica sau sunetul motorului.

Iniţial, am crezut că se datorează driverilor proşti pe care Creative îi tot scoate în ultimul timp, însă şi cu placa de sunet onboard, a cărei cip audio este produs de VIA, am experimentat acelaşi sunet sec.

Gameplay si concluzii

Jocul îşi desfăşoară acţiunea într-o locaţie inventată de către studioul producător, iar numele acestei locaţii este Seacrest County. Evident, întrucât numele jocului este Hot Pursuit, este vorba de fugăreli la viteză mare între poliţişti şi băieţii veseli cu maşini nervoase. Tot la fel de evident este şi faptul că maşinile poliţiştilor sunt un pic IMBA, adică un Gallardo poliţienesc e mai nervos decât cele ale civililor. Harta locaţiei pune la dispoziţie un total de 160km de şosea pentru întreceri iar conform Criterion durata totală de joc în Career ar fi undeva între 12 şi 15 ore.

Aceste aspecte sunt evident cel mai puţin importante, adevăratul corazon al jocului fiind de fapt Autolog, chestiunea aia de spuneam că seamănă cu Facebook şi legătura dintre prieteni în ceea ce priveşte performanţele ca jucator din timpul career-ului. Practic, tot acest Autolog are principalul rol de a spori nivelul competiţional şi de a creşte timpul petrecut în joc pentru că până la urmă vei sta (în teorie) mai mult să baţi toţi timpii prietenilor. Sau mă rog, vei încerca să obţii performanţe mai bune decât ei, în funcţie de cursă.

Aşadar, acest Autolog este foarte interesant, însă păcat că jocul în sine este foarte slab şi feeling-ul pe care îl ai atunci când te afli pe circuit este foarte…inexistent.

Am început să sesizez diferenţe din ce în ce mai mari între maşini pe măsură ce deblocam tot mai multe modele însă singurul lucru care m-a făcut să îl joc până în acest moment a fost să îi întrec performanţele colegului meu Cristi. Evident, după ce am terminat cu screenshot-urile şi cu impresiile despre fenomenul ăsta social şi joaca asta rapidă între prieteni el şi-a dezinstalat jocul (el joaca RPG-uri nu racing) şi eu m-am plictisit crunt singur în joc.

Vă spuneam că arată foarte bine jocul, aspectul acesta m-a ţinut în priză doar la începutul curselor în acele cut scene-uri care arată foarte bine. În momentul în care trebuia să conduc eu maşina însă intervenea plictiseala aia cruntă. Jocul este prea arcade pentru cât de bine este pus totul la cale. Nu sunt influenţat acum de feeling-ul pe care îl am după ce am jucat GT5, ci pur şi simplu pot spune că NFS HP îi este inferior ca feeling din timpul curselor oricărui alt NFS. Dacă mai adaug la socoteală şi faptul că ai arme, sau power ups cum le spun producătorii jocului, atunci chiar ai impresia că joci Re-Volt pentru oameni mari.

Singurul lucru care mi-a plăcut în timpul cursei a fost faptul că roţile nu îşi schimba unghiul instant atunci când apeşi tastele de direcţii, ci există un oarecare lag. Lucru perfect normal având în vedere că în realitate trebuie să învârţi de volan mult pentru a schimba unghiul roţilor, adică nu e nevoie doar să apeşi un pic o tastă. Totuşi, dacă ţinem cont de natura jocului…adică arcade până în măduva spinării, putem spune că acest aspect este irelevant pentru că maşinile se controlează oricum oribil.

Spre diferenţă de alte jocuri cu maşini pe care le-am jucat până acum şi aici intră şi Most Wanted, NFS HP nu m-a făcut absolut deloc să doresc să joc cu schimbător manual şi asta se datorează atât uşurinţei cu care îţi ajungi adversarii din urmă atunci când câştigă teren dar şi faptului că nu auzi motorul aşa cum trebuie. Să nu vă mai povestesc că NOS-ul infinit este cel mai enervant element al unei curse.

All in all jocul nu mi-a plăcut şi sunt conştient că asta se datorează lipsei de cunoscuţi care îl joacă pe care să îi adaug la prieteni. Aşadar, dacă aveţi câţiva oameni în gaşcă cărora vreţi să le spargeţi roţile cu spike strips atunci puteţi să îi acordaţi o şansă însă doar pentru fun, nu pentru spiritul competiţional.

Need For Speed Hot Pursuit 2010

Grafică: 9,5

Sunet: 6

Gameplay: 7

Overall:7,5

One thought on “Need For Speed Hot Pursuit 2010 – Facebook pe roţi

1. Ca joc este excelent, dar cel mai prost conceput. Concurezi cu masini care nu au treaba cu cursa, ci cum sa te sicaneze in trafic, sa intre in tine intentionat, sa te scoata din circuit. Politia nu are treaba cu altii, desi merg cu aceeasi viteza mare ca si mine, in schimb eu sunt singurul incoltit de toata politia si elicopter. Mi se pare nedrept. Deci practic asta nu este o joc de curse masini, ci toti sunt inpotriva ta. Jalnic !