Dupa multi ani in care nu credeam vreodata ca voi vedea un episod interactiv al vestitei serii de desene animate South Park, am avut in sfarsit ocazia sa incerc acest cocktail dubios al studio-ului Obisidian Entertainment.

Cu batul inainte

South Park: The Stick of TruthCa sa fim sinceri unul cu altul, South Park: The Stick of Truth este fix ceea ce nu trebuia industriei jocurilor, insa privind din perspectiva unui fan al serialului South Park, this is just what the doctor ordered.

The Stick of Truth trebuie privit ca pe un episod interactiv cu elemente de easy Mario RPG’s si nimic mai mult. Este o incheiere buna a ultimului sezon al serialului si pe aceasta reteta cred ca Matt Stone si Trey Parker (creatorii seriei) pot gasi o metoda de a isi promova brand-ul prin intermediul unui joc.

Think about it. Fiecare sezon ar trebui sa prezinte un nou titlu, mai ales ca The Stick of Truth este un joc realizat cu un buget destul de mic.

South Park: The Stick of Truth

Initial, defunctul publisher THQ detinea drepturile francizei, insa dupa lichidarea stocului de titluri, compania Ubisoft a cumparat drepturile exclusive pentru licenta video-ludica South Park.

South Park: The Stick of TruthThe Stick of Truth porneste ca o parodie a unei sesiuni de Dungeons and Dragons unde Cartman si baietii sai din cartier isi formeaza un ordin pentru a pazi o relicva importanta. Evident, acea relicva este un simplu bat, insa acest joc mi-a adus foarte mult aminte de copilarie for some strange reason.

Tu esti unul dintre copiii nou ajunsi in cartier, fiind „ales” pentru a „salva regatul”. Tipic seriei South Park, subiectul principal al povestii jocului este unul irelevant, umorul divagand intr-un mod cretin pe tot parcursul jocului. E doar un mod de a te atrage in povestea jocului, dar cei care sunt fanii adevarati ai serialului isi vor da seama imediat de abordarea aceasta.

Ce mi-a placut foarte mult a fost faptul ca Matt Stone si Trey Parker (creatorii serialului) au avut mana libera in a creea cel mai stupid scenariu. Pot sa zic ca odata cu Stick of Truth, am vazut destule pe anul asta.

Fetusi nazisti si parturi mitice

Dupa o puricare indelungata a variantei necenzurate de pe PC si a celei cenzurate de PS3 (ambele variante EU), am ajuns la concluzia ca varianta de PS3 a fost mult prea mult trecuta prin fel si fel de certificari pentru a insemna ceva la final. Nu arunc PS3-ul pe geam din cauza asta si nici jocul, caci eu unul chiar mi-as fi dorit sa il fi jucat in sufragerie, decat sa-l butonez in dormitor, pentru ca gameplay-ul nu se schimba deloc, cel putin in cazul acestui joc.

South Park: The Stick of TruthFiind un RPG minimalist realizat in stlilul Nintendo, jocul are o mana de 4 clase cu diverse abilitati pe care le poti imbunatati odata la fiecare nivel. Magi dau cu vraji, luptatorii dau cu barda, hotii injunghie, iar evreii isi freaca palmele si ranjesc. De ce? Pentru ca poti juca clasa numita Jew…..e totusi South Park. Cu un nume ca Obisidian la carma, m-as fi asteptat ca partea de RPG sa fie una foarte bine realizata, insa am fost prins pe picior gresit. Defapt, acest joc este dovada ca oricine poate sa se apuce de un RPG fara sa aiba prea multe cunostinte in domeniul acesta. Interfata este una simpla, iar modul in care tu iti progresezi personajul este cat se poate de liniar.

Indiferent cum ai lua aceasta situatie, jocul este un barebones turn based RPG cu 0 dialoguri. Te muti de colo-colo prin oras pentru a termina fel si fel de questuri penibile. Ceea ce nu este rau pentru ca The Stick of Truth se lipseste din multe problemele tipice ale unui RPG si anume min-maxing-ul unui personaj. Adica sa devii prea puternic la intr-un anume punct al jocului unde ar trebui dificultatea ar trebui sa fie ceva mai mare. Nu ma intelegeti gresit, poti sa iti faci un personaj puternic inca de la inceput, dar nu conteaza, fiindca jocul nu se ia foarte in serios in the first place.

South Park: The Stick of TruthPentru un casual gamer care nu prea are treaba cu jocurile, dar care iubeste serialul, The Stick of Truth este o oportunitate fantastica pentru a fi introdus in lumea gaming-ului.

Nu exista vreo grafica fandosita, nu exista cerinte foarte mari pentru a juca acest joc, insa totul este executat in stilul unui episod interactiv cu ajutorul stilului artistic tipic serialului si nu cred ca trebuia mai mult de atat.

Celalalt capat al batului

South Park: The Stick of TruthAm ras copios si m-am distrat la culme, mai ales la faptul ca jocul da cativa pumni in directia retelelor sociale. Nu m-am suparat daca mi-am schimbat un set de armuri care nu imi era de folos, nu m-am suparat daca am investit un punct intr-o abilitate care nu prea o foloseam, culmea, nici nu m-am suparat ca acest joc nu are nici un fel de dialoguri complexe.

M-am bucurat de mini game-urile amuzante si de scenariul dus la extrem pentru ceea ce ar fi un South Park 2 – The Movie. Bravo Matt Stone si Trey Parker! Aveti o formula buna de care va puteti folosi pentru a va populariza brand-ul care sa atraga si gameri neinitiati in tainele unui RPG. Se pot face lucruri minunate cu acest format, mai ales ca jocurile proaste bazate dupa filme sau seriale inca vor ramane la moda..

Notele mai jos. Tineti minte ca este un review subiectiv.

• Gameplay: 7
  • Grafica: 8