Starcraft: Legacy of the Void, probabil primul expansion asteptat mai mult decat Wings of Liberty. O sansa de a aduce la sfarsit povestea inceputa acuma un deceniu jumate, si probabil o ultima sansa de a readuce jocul pe culmiile glorioase ale eSport-ului. Toate si mai mult, vin acuma.

Vai, dar cum tin eu minte vremurile bune, cand sa joci Starcraft era simplu si placut. Si chiar in acele timpuri, eram dezamagitor de slab. Si inca sunt, chiar sunt foarte slab la SC2. Dar jur ca jocul m-a captivat ca si privitor. Sa vezi maiestria cu care jucatorii manageriaza atatea lucruri deodata si privirea le zboara pe toata harta cu usurinta.. este ceva demn de admirat, pentru ca nu este deloc usor sa faci asta la un nivel la care sa poti spune ca esti bun. E placut sa vezi ca Blizzard reduce dificultatea jocului ca mai multi oameni sa poate sa-l joace, ci il face in asa fel incat cei din varf sa trebuiasca sa isi demonstreze constant abilitatiile, iar cei de jos sa trebuiasca sa munceasca sa urce. Wings of Liberty a facut asa. Heart of the Swarm nu prea. Iar din cate se intrevede, Legacy of the Void se duce pe cararea cea buna.

Starcraft II: Legacy of the Void

Ca sa incepem cu inceputul, research-ul pentru acest preview a fost foarte dureros pentru mine. Ma capul de la toate meciuriile pe care le-am pierdut, care au fost cam toate. Dar am observat ca LotV repara ceea ce HotS a stricat mai demult.

Starcraft II: Legacy of the Void

In primul rand, ritmul jocului s-a accelerat foarte mult, primul lucru pe care HotS l-a stricat. In expansion-ul trecut, primele 10-15 minute ale jocului era prestabilite. Daca urmareai mai mult de 20 de meciuri in HotS puteai deja sa ghicesti ce se va intampla. Iar abia dupa acea perioada de inceput, “incepea” jocul. Abia atunci ieseau jucatorii din colturiile lor si incepeau sa faca miscari pe harta. Dar si asa, tot timpul asteptau acel moment critic pentru abordarea inamicului. Roach+Ling cu +1/+1, vreo 2-3 girafe (Colossus) 2-3 Immortals si un frontline gros de Zealots si luai a doua baza. De Terran nu zic nimic.. ei statea in baza si faceau drop-uri. Era plictisitor si predictibil. LotV a taiat primele 15 minute si te arunca direct in actiune.

Starcraft II: Legacy of the Void

“Poftim aici mai multi muncitori. Sa inceapa actiunea! Dar ai grija, ca resursele sunt mult mai reduse.” Te forteaza sa iei decizii mai devreme decat de obicei. Nu mai ai timp de “ba oare sa merg pe Roach? Sau ar trebui sa faci double fast expand si vad dupa aia ce merge” Daca faci asta in LotV, sansele sa pierzi sunt mari. Trebuie sa faci scouting activ, 24/7, si sa ai grija de resurse, ca se termina repede. Acuam 1-base-ul este incredibil de greu de realizat, iar fast expand-ul apare din ce in ce mai des, la toate cele 3 factiuni. Si sa nici nu incep cu harass-ul. Fiecare drona pierduta este costisitoare. Fiecare SCV strapuns de un Zergling este pretios. Cu resurse asa putine, ai nevoie de fiecare unitate ca sa castigi.

Ceasul este din nou o modificare foarte mare, nu pentru mine, cel blocat in Wood League, ci pentru cei din varf. Fiecare strategie era bazata pe acel ceas. Stiai ca in secunda X tu trebuie sa ai X drone, Y unitati si cladirea aia. Tot ceea ce stiai tu s-a schimbat! Ceasul este acuma in timp real, si timing-urile trebuie refacute de la 0. Impreuna cu early game-ul mai rapid, ritmul jocului s-a schimbat drastic, ceea ce este bine pentru spectatori, rau pentru jucatori.

Dar probabil asta este problema principala a jocului. Nu are nevoie de unitati noi, grafica fancy si patch-uri noi. Are nevoie de oameni care sa urmareasca jocul. Iar pentru a atrage mai mult oameni, jocul trebuie sa fie atractiv, si Blizzard se lupta din rasputeri sa faca asta. Eu am urmarit si o sa urmersc jocul atata timp cat sunt cel putin 2 persoane care-l joaca. Este un joc dificil de urmarit, dar odata ce il intelegi, incepi sa-l apreciezi. Cat pentru jucat.. ma rezum la campanie si boti, mersi.

Starcraft II: Legacy of the Void

Sau cel putin asa am crezut pana am dat de Archon mode. Va fi probabil salvarea jocului, cel putin va mari numarul de jucatori. Archon te lasa sa joci 2v2 intr-un mod 1v1. Adica 2 persoane controleaza aceeasi baza. Este frumos daca joci cu prietenii dar destul de neplacut daca joci cu un random care e de 10 ori mai bun ca tine.. In fine, modul este super distractiv daca ai cu cine juca.

Iar acuma, ceva ce nu am crezut ca Blizzard va face vreodata. Au introdus ceva pe nume “Spawning”, si anume iti aduci cati prieteni vrei si toti vor avea, temporar, expansionul pe care il are cel cu cel mai nou joc. Poti avea si WoL si sa joci in LotV.

Unitati

Ravager-ul si Lurker-ul sunt niste unitati bine venite, care cam dau Zerg-ului o alura mai defensiva si mai orientata catre micro. Niste Corrosive Biles bine tintite pot intoarce o batalie destul de usor, iar un Lurker in linia de lucratori poate face o mare diferenta.

Chiar daca lumea nu ii prea joaca deocamdata, imi plac momentele cand apar pe teren.

Starcraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void

La Protoss, cand vine vorba de Adept si Disruptor, sunt putin dezamagit. Adept-ul este un bun early-game harass, mai ales tinand cont de faptul ca clona este invulnerabila dar Disruptor-ul este foarte situational si in cateva match-up uri destul de OP. Trei sau patru iti trebuie sa razi de pe fata pamantului 20 de marines/zerglings/zealots, iar pentru late game sunt tinte usoare. Dar totusi, ambele unitati iti dau capabilitatea sa faci niste “play”-uri destul de interesante si costisitoare pentru inamic.

Starcraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void

La Terran, Cyclone-ul chiar imi place. Faci vreo 10 si dai focus pe unitatiile importante in timp ce dansezi in jurul lor cu ele. Este o unitate foarte distractiva.

Starcraft II: Legacy of the Void

In rest sunt doar niste mici schimbari la unitati care sa le faca ori mai viabile, ori mai putin puternice. In afara de Battlecruiser. Jur ca daca mai vad un Terran care nu face rush Battlecruiser ma voi supara. Pot sari ORIUNDE pe harta. Surprize buttsex.

Harti

Coda LE

Starcraft II: Legacy of the Void

Echo LE

Starcraft II: Legacy of the Void

Cactus Valley LE

Starcraft II: Legacy of the Void

Inferno Pools

Starcraft II: Legacy of the Void

Iron Fortress

Starcraft II: Legacy of the Void

Grafica si sunet

Este probabil mult prea devreme sa punem accentul pe acest lucru. Sunt cele stoc din HotS si grafica este exact la fel. Deocamdata nu este nimic nou in aceste categorii, ceea ce este un semn bun, fiindca Blizz pune accent pe gameplay, nu pe aparente.

Starcraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void
Starcraft II: Legacy of the Void

Legacy of the Void este un joc bun, un joc „nou” dar care deocamdata prea seamana cu Heart of the Swarm sa devina salvarea francizei. Deocamdata nu este Ladder ci doar Unranked, iar Campaign-ul nu este gata.

Dar sincer mie mi-a placut timpul petrecut in joc. Mai ales in Archon mode si cu noile unitati, este o briza de aer curata care vine si te duce pe culmiile fericirii, cand nu pierzi pentru ca esti un n00b.