Nu prea vezi jocuri ca Trials Evolution: Gold Edition. De aceea consider că acest titlu merită atenţia tuturor gamerilor care caută un joc de racing cu motorete care să necesite îndemânarea cu schema de control şi nimic altceva. Este 100% skill based  şi credeţi-mă pe cuvânt că în ochii mei este mica bijuterie a acestui an.

Orice fel de noţiune de poveste sau de structură narativă este aruncată pe geam, căci Trials Evolution: Gold Edition nu se oboseşte cu asemenea aspecte. Cuvântul cheie aici este adrenalina.

Putem trece direct la gameplay unde lucrurile sunt mult mai complicate decât par.

Trials Evolution: Gold Edition

În primul rând Trials Evolution nu îţi oferă totul servit pe tavă de la bun început şi aici mă refer la motoretele disponibile. Ideea e că după moda ultimilor ani, jucătorul este nevoit să completeze anumite nivele şi să acumuleze un număr de puncte pentru a putea debloca lucruri noi. În Trials Evolution, sistemul de răsplată este unul foarte simplu. În funcţie de performanţa ta obţinută pe fiecare nivel ţi se oferă o medalie. Medalia de Bronz este oferită pentru un nivel completat până la capăt, indiferent de numărul de accidente sau de timpul obţinut. De aici, caliatatea medaliilor creşte in funcţie de rezultate. De exemplu, medalia de Platină este oferită pentru un nivel parcurs fără accidente, pentru obţinerea primului loc în clasamentul online pentru nivelul respectiv (a.k.a Leaderboard) fără să dai restart sau să te foloseşti de sistemul de checkpoint-uri.

Fiecare medalie îţi oferă un nivel de puncte care te ajută să deblochezi nivele noi, accesorii pentru motocicletă, îmbrăcăminte pentru motociclist şi desigur, noi motociclete. Din păcate numărul de motociclete este restricţionat (momentan) la doar 5 motociclete, ultima motocicletă (Micro Donkey) fiind cea mai slabă, rezervată doar pentru cei care vor o adevărată provocare.

Trials Evolution: Gold Edition

Staţi liniştiţi, căci nu vă va lua mai mult de 6 – 8 ore pentru a debloca totul în joc. Culmea, aş putea spune că jocul în sine, mai ales „campania” single player este una foarte scurtă pentru un joc de racing. Ce face din Trials Evolution: Gold Edition un joc extraordinar al acestui gen este editorul de nivele care sfidează orice limită. Ei bine, aţi crede că editorul de nivele te-ar lăsa să creezi un nivel în limita constrângerilor a unui mod de joc. Nu chiar! Editorul de nivele te lasă să creezi cam orice vrei tu inclusiv alte moduri de joc. Un exemplu bun ar fi faptul că poţi să creezi un joc indie în Trials Evolution: Gold Edition gen Plants vs Zombies, Slenderman şi dacă te ţin nervii, de ce nu un shooter în stilul seriei Doom?

Orice este posibil în acest joc şi aici vine entuziasmul meu pentru acest titlu. Este un joc care îţi pune la dispoziţie sculele necesare pentru a adăuga rejucabilitate fără limite. În plus, preţul jocului de 20 EUR este justificat şi v-aş recomanda să puneţi mâna pe el dacă doriţi un titlu care să vă ţină lipiţi de scaune ceva vreme.

Trials Evolution: Gold Edition

Fiind un joc de racing, este normal să vă spun câte ceva despre schema de control care este destul de important pentru acest gen. În primul rând şi din mare păcate, cei care iubesc tastatura sunt îndemnaţi să îşi muşte buzele şi să pună mâna pe un controller, căci Trials Evolution: Gold Edition HD este un port al variantei de consolă. Ştiu, e dureros să auzi aşa ceva, dar asta este realitatea. Nu vă temeţi, căci controlul pe un gamepad este foarte bine implementată şi asta s-a văzut clar în rezultatele pe care le-am obţinut când am testat câteva nivele cu cele două scheme de control disponibile în parte. Un exemplu bun pro gamepad ar fi faptul că este mult mai uşor să îţi inclini motocicleta când faci anumite salturi folosindu-te de joystick-ul analog faţă de tastatură unde WASD-ul (tastele, nu redacţia noastră :P) este foarte greu de folosit şi nu oferă fluiditatea necesară pentru a realiza anumite cascadorii. Aşa că da, acest joc NU trebuie sub nici o formă jucat cu tastatura, căci veţi ajunge să vă enervaţi mai mult decât deja o face jocul în anumite momente. Jocul cere multă răbdare pentru a măiestri controlul motoretei şi să nu care cumva să credeţi că totul este uşor din momentul în care iei gamepad-ul în palme.

Pentru cei care vor să se distreze împreună, există şi un mod de Multiplayer însă este destul de limitat. Doar patru jucători pot juca pe o hartă care trebuie construită cu patru benzi pentru fiecare şi momentan nu am văzut o mare varietate de hărţi construite de către comunitate pentru acest segment. Însă cu timpul, cine ştie…

Trials Evolution: Gold Edition

O chestie pe care am observat-o este faptul că jocul are o funcţie de replay destul de interesantă care îţi permite să uploadezi gameplay-ul tău pe Youtube direct din joc. Nu am testat încă funcţia pentru că sincer încă îmi e ruşine de performanţa mea în anumite jocuri, dar probabil că am să abuzez de funcţia asta după ce mă mai obişnuiesc puţin cu jocul.

Grafica si sunet

Despre grafică şi sunet nu sunt prea multe de spus în afară de faptul că jocul are un stil vizual destul de specific pentru genul de racing. Grafica este destul de curăţică, mai ales că engine-ul a fost construit pentru a fi fluid în gameplay şi nu pentru a reda eu ştiu ce fidelitate vizuală cum ar avea un joc în genul lui MX vs ATV sau orice altceva ce aparţine genului motorcross racing.

Ce e drept, jocul are unele probleme de optimizare în nivelele cu multe obiecte îngrămădite unde cadrele pe secundă pot să ajungă sub 30, dar asta doar în cazul în care sunt foarte multe efecte care apar pe ecran.

Soundtrack-ul este tipic pentru un joc de racing cu multe piese punk-rock şi câteva piese hip-hop pe alocuri introduse, iar cum voice acting-ul se rezumă la câteva onomatopee, nu prea am de spus multe la capitolul ăsta. Sunetele scoase de motorul motocicletei sunt fidele şi nu deranjează cu nimic, aşa că na, îi dau o bomboană departamentului de sunet.

Nu credeam că am să fiu atât de atras de acest joc, mai ales că nu am păşit foarte mult prin acest gen de jocuri, dar acum că am o doză serioasă de ore investite în acest joc pot să fiu sigur că voi încerca orice va ieşi din furnalele studio-ului RedLynx.

Trials Evolution: Gold Edition este genul de joc care cumva îmbină o mecanică solidă de joc cu un set de provocări care sunt fie foarte uşoare, fie foarte grele (şi frustrante), dar odată ce ai trecut de ele satisfacţia orelor petrecute în joc este una foarte mare. Ca un bonus, editorul de hărţi foarte bogat oferă un loc de joacă imens pentru jucătorul creativ, mai ales pentru cei care vor ceva mai multă rejucabilitate. Din păcate, Multiplayer-ul este destul de limitat însă repet, sunt mai mult ca sigur că vom vedea o gamă mai variată de hărţi şi moduri de joc disponibile pentru platforma PC.

Trials Evolution: Gold Edition

Şi dacă nu v-am convins să puneţi mâna pe acest titlu, atunci vă invit să vă uitaţi la seria Trials Evolution Tuesdays pe Youtube unde vă este prezentată gama bogată de creaţii puse la dispoziţie de către studio-ul RedLynx.

Notele le puteţi vedea mai jos.

• Multiplayer: 7
  • Grafică: 8