Săptămâna trecută aveam să fiu invitat într-un Beta testing mai interesant decât oricare la care am luat parte până acum. Recunosc că nu mă prea dau în vânt după bug searching şi chestiuni de acest gen, însă când vine vorba de tehnologie parcă începe să devină mai interesant.

Întotdeauna mi-a făcut o deosebită plăcere să stau să explic diferite chestii despre aproape orice. Mai că mă făceam şi profesor:). Anyway, de fapt îmi place să văd că lumea înţelege ce este acela AntiAliasing, Dof, Anisotropic filtering sau alte chestii ce se aplică într-un final în jocuri.

Nu militez pentru o populaţie informată în ale tehnologiilor folosite în jocurile video, dar nici nu le ţin partea inculţilor.

Aşadar, testarea acestei unelte ce are ca rol deblocarea rotiţelor minţilor gamerilor mi s-a părut mai degrabă un privilegiu decât o încercare. Bine, nu are rol doar de informare ci şi de facilitare a modului în care îţi setezi jocurile instalate în PC.

Când ne-au invitat să purtăm o discuţie despre acest proiect, pe mine şi Paul, ne-au arătat şi procentul covârşitor de oameni ce nu îşi setează opţiunile grafice în jocuri. Fiind maniac cu scosul de motion blur şi alte lucruri ce mă fac să ţintesc mai prost, asemenea prietenilor mei, am fost foarte surprins să aflu că mai mult de 82% dintre utilizatorii de PC nu intră în opţiunile grafice ale jocurilor.

Dacă fac paralelă la cercul meu de prieteni aş putea spune că acel procent dintre prietenii mei de fapt îşi setează opţiunile grafice şi restul nu. Mă rog, puterea sondării dă rezultate iată că acele survey-uri random la care mai aprticipăm pe ici pe colo nu sunt aşa inutile.

Anyway, GeForce Experience este într-un final o aplicaţie, şi cum este dezvoltată de către NVIDIA este limitată la funcţionarea pe plăcile ce sunt dotate cu GPU-urile lor. Este some extra value al plăcilor video NVIDIA am putea spune. Partea proastă este că aplicaţia rulează doar pe GPU-urile actuale, adică de la Fermi (seria 400) în sus.

Hai să vă arăt două screenshot-uri cu aplicaţia aşa cum este ea deocamdată, în stadiu  Beta.

Nvidia GeForce Experience 1st version

În momentul de faţă, GeForce Experience este one button aplication. Adică intri în ea şi apeşi pe optimise şi aia e. În principiu cam asta se doreşte de la ea şi dacă ar rămâne atât de limitată chiar ar fi o unealtă al cărei rol ar fi doar acela să educe oamenii cu acele screenshot-uri în care exemplifică setările video.

Ceea ce face în esenţă aplicaţia este să seteze nivelul de detaliu grafic undeva unde este optim pentru configuraţia pe care îl rulezi. În teorie ar trebui să nu seteze opţiuni ce ţi-ar îngreuna gameplay-ul şi l-ar face să nu mai fie fluent. În practică am văzut chiar în Mass Effect 3 cum adaugă atât Motion Blur cât şi AntiAliasing suficient de mult încât să nu mai pot ţinti calumea.

Cei ce se ocupa de testing au un singur ţel, să vadă care este cel mai mare nivel de detaliu grafic la care poate funcţiona o placă video astfel încât jocul să ruleze între 40 şi 60 fps. Dacă mă întrebaţi pe mine, acea marjă nu este corectă pentru că imediat ce numărul de cadre pe secundă scade sub 60 scade şi plăcerea de a mai juca un joc.

 

Hai să vă arăt şi un clip făcut de NVIDIA în care ptimiţi explicaţiile pe un alt ton.

Feedback-ul meu către ei a zburat şi aştept să implementeze cele spuse de mine şi poate şi de o altă serie de utilizatori.

Sper ca pe viitor să existe opţiuni manuale ale setărilor. Nu de alta dar chiar mi-ar plăcea să pot seta toate jocurile fără să fie nevoie să intru în fiecare pe rând.

Aşadar, GeForce Experience ar trebui să fi o aplicaţie atât pentru cei ce nu ştiu să seteze, cât şi pentru cei ce au habar, dar au nevoie de o unealtă ce le oferă comoditate.

Însă vom afla asta doar după terminarea perioadei de Beta testing.

Voi reveni cu un update al articolului imediat după ce vor actualiza şi ei aplicaţia.

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.