Mă uitam după noutăți prin Tegra Zone într-o zi și dau de Auralux, un joc de strategie care se lăuda că este provocator și simplist în același timp. Am așteptat câteva momente să se instaleze și i-am dat drumul. Ca orice joc care se respectă, întai ești invitat să parcurgi tutorialul, care este esențial pentru a învăța mecanica jocului.

Auralux este tipul de joc ușor de învățat, dar greu de stăpânit. Rămâne să vedem dacă poate să ne convingă să nu îl uităm în două săptămâni.

Nu există poveste, personaje sau alte lucruri asemănătoare; este genul rece, cu câteva hărți (pe 3 nivele de dificultate) și un shop pentru a cumpăra mai multe hărți. Hărțile ce vin gratuit cu jocul sunt în număr de 6 și sunt suficiente pentru a-ți ocupa peste 2 ore din viață (asta în cazul în care câștigi fiecare hartă din prima).

Jocul este gratuit și hărțile incluse îți deschid doar apetitul, iar pentru a juca în continuare ești nevoit să apelezi la shop, unde se pot cumpăra pachete de hărți sau un pachet cu toate la un loc. Sunt 6 pachete de hărți (a câte 5 hărți fiecare) și Speed Mode, fiecare la prețul aproximativ de 0.8 euro, sau toate aceastea la un loc pentru puțin peste 2 euro.

Auralux

Gameplay-ul este pe cât de simplist pe atât de addictive. Conceptul este simplu: acțiunea are loc în spațiu, fiecare jucător începe cu una sau mai multe planete care generează o unitate pe secundă. Pe hartă există mai multe planete necucerite, care vor genera unități odată cucerite. Pentru a fi cucerite, e nevoie ca un număr din unități să fie asimilate de ea, pentru a fi convertită în culoarea voastră. Unele planete suportă un upgrade, întai pentru a genera 2 unități pe secundă, iar apoi 3. Upgrade-ul se face la fel ca și cucerirea, prin sacrificarea unui număr de unități. Cucerirea planetelor inamice este mai costisitoare, întâi pentru a învinge unitățile inamice, apoi pentru a o converti într-o planetă neutră și la final să o adăugăm armatei noastre. Un jucător este eliminat când nu mai deține nici o planetă, iar victoria are loc după ce eliminam toți oponenții (ce surpriza, nu? 🙂 ). Unitățile generate de planete seamănă cu stele mici, iar unele emit lumină mai intensă (cele mai puternice); ca și la planete, există 3 intensități ale luminii ce definesc puterea. Lupta propriu-zisă este matematică și reciproc eliminatorie, în sensul că o unitate de nivel 1 va lovi o unitate de nivel 1 inamică și vor dispărea amândouă. O unitate de nivel 2 va distruge doua de nivel 1 sau una de nivel 2, apoi va dispărea, and so on. Unitățile de puteri diferite sunt generate automat, nu avem nici un control asupra acestui aspect.

Controlul unităților este simplu, click and drag pentru a le selecta și o atingere fie pe o planetă (pentru cucerire) fie oriunde pe hartă pentru relocare. Zoom-ul se poate face cu două degete, sau cu tap and hold și apoi mișcarea degetului după săgețile ce apar.

Numărul minim este de 3 jucători (2 oponenți virtuali, neexistând multiplayer), iar fiecăruia i se alocă o culoare (a jucătorului este albastru). AI-ul este destul de competitiv, iar la hărțile cu un nivel ridicat de dificultate poate da de furcă destul de mult. De asemenea, contează și adoptarea unei strategii potrivite pentru fiecare hartă: am fost nevoit să reiau o hartă de 3-4 ori până să o câștig. Deși după o vreme AI-ul poate deveni ceva mai previzibil, jocul nu își pierde din farmec și oferă o provocare în continuare, structura hărților fiind un factor important, după cum am mai spus.

Un element de gameplay care nu este disponibil în varianta gratuită este Speed Mode, unde totul se desfășoară cu o viteză mai mare și se schimbă radical tacticile necesare pentru a câștiga.

Grafică și Sunet

Jocul este gândit ca din punct de vedere vizual și auditiv să ofere o experiență relaxantă, probabil să inducă o stare de tranchilitate pentru a reduce din posibilii nervi provocați de pierderea unei partide de mai multe ori. Jocul se mișcă fluid și nu agață, iar după ultimul update a dispărut problema crash-urilor aleatoare, semn că producătorii își fac treaba cum trebuie.

Grafica este simplistă dar potrivită, design-ul general al jocului precum și tema de culori se îmbină foarte bine și induc o stare de calm. Sunetul este alt element folosit cu îndemânare, cel ambiental este relaxant, iar când are loc o luptă între unități, sunetul produs este asemănăntor celui de clape, dar mai subțire. Eu am selectat tipul de sunet Sintetic, dar mai există pe lângă acesta Acustic, Vocal și Percuție.

Concluzie

Auralux este un joc interesant și diferit, care oferă o provocare solidă și plăcută în același timp, plus satistafcția victoriei de la final. Deși jocul este gratuit și te poți bucura de el așa, merită din plin cei 2 euro pentru încă 30 de hărți și un mod de joc în plus.

Există și o parte competitivă, reprezentată prin cele 12 provocări, vizibile din meniul principal și de depășirea timpului precedent de victorie a unei hărți, pentru a concura cu prietenii sau a ne autodepăși. Provocarea rămâne să ne împingem mințile pentru o strategie mai rapidă și mai eficientă, iar pentru cei cărora le place asta, jocul este un must-have. Pentru cei care nu sunt strategi hardcore, jocul merită cu siguranță o șansă, veți fi captați de el.

Grafică: 8

Sunet: 8

Gameplay: 9