Demon’s Souls Remake – Sublima tragedie

PS5 s-a lansat cu 3 exclusive: Astro’s Playroom (care vine gratuit cu consola), Spider-Man: Miles Morales si Demon’s Souls. Acesta din urma este un remake al jocului care a adus in existenta genul Souls-like, lansat in 2009 exclusiv PS3.

Planuiam sa iau seria cronologic, asa am cumparat originalul pe PS3 acum vreun an. Dar tot m-a entuziasmat anuntul Sony pentru Remake, exclusiv PS5 de aceasta data.

3 ochi, o singura lovitura

Pe langa exaltarea copilareasca a oricui pune mana pe PS5, Demon’s Souls a devenit un portal pentru mine catre next-gen.

Primul lucru observat a fost viteza de incarcare aproape instantanee despre care deja a vorbit toata lumea.

Al doilea, cand mi-am dat foc la sabie (in joc), iar micro-vibratiile controller-ului simulau miscarea ei pe langa corp in timpul alergarii.

Vibratiile se simt si cand lovesti cu arma, fie ca lovesti un inamic sau alte obiecte de decor. Mi-era teama sa nu ma distraga in lupte, dar DualSense mi-a dovedit ca doar imi augumenta experienta, in loc sa o altereze.

Voiam sa infrunt noul Demon’s Souls fara sa trisez uitandu-ma la ghiduri sau strategii pe net. Eram atat de absorbit de grafica seducatoare, incat nu voiam sa imi intrerup in vreun fel experienta. Insa jocul avea alte planuri.

Pentru anumiti bosi, chiar si un tutorial e de prisos

 

Documentare

Fiind categorisit drept noob al genului Souls-like, m-am lovit de niste probleme la care jocul nu imi oferea niciun raspuns, indiciu sau macar cea mai subtila insinuare ca as proceda gresit sau corect.

Stiti ca farmecul unui puzzle reiese atunci cand puneti piesele exact in ordinea potrivita pentru a rezolva problema, nu? La un joc, se transpune prin faptul ca ti se spune: „ai elementele X, Y si Z. Experimenteaza cu fiecare si incearca singur sa vezi cum se imbina ca sa termini nivelul”.

Eh, Demon’s Souls e genul de puzzle care iti ascunde piesele. Una e sa gresesti tu, din cauza propriei ineptii, iar alta e cand o faci pentru ca nu ti-a explicat nimeni regulile. Evident ca vei forta fiecare piesa in locuri in care nu se potrivesc, stricandu-le in proces.

sursa: @kelhendros

 

Prima peripetie

Sa traduc: dupa infrangerea primului boss (care e foarte usor), castigi o tona de suflete. Dar nu ti se spune nicaieri cum le poti investi. Trebuia sa revin in Nexus (hub-ul lumii din joc), sa inceapa cutscene-ul care permite schimbul sufletelor pe stats-uri, si sa vorbesc cu o fatusca. DAR NU AVEAM DE UNDE STII!

Asa ca imi continuasem drumul spre necunoscut, carand o papornita plina cu 10.000 suflete in spate. Daca muream, aveam o sansa sa revin in acelasi punct sa le recuperez. Daca muream a 2-a oara fara sa ajung la ele, ehhh, ghinion!

Evident ca s-a intamplat inevitabilul, pe asta mizeaza Demon’s Souls.

Curajosii dau cu sabia, inteleptii folosesc arcul

 

A doua peripetie

M-am incumetat inca o data. Doar ca de data asta stiam cum sa cheltui, iar calatoriile mele erau suspendate in mod subit de „STAAAI, am bani de upgrade!”. Ceea ce e complet in regula.

Ce nu e in regula e cand ajungi in portiuni de nivel unde nu mai poti reveni de unde ai plecat decat dupa nimicirea urmatorului boss (chestie aflata tot de pe net), iar riscul sa mori e de 90%. Ti se taie de conduita preventiva si explorare.

sursa: @jetthejudge

 

Continua sa sapi

Momentele enumerate mai sus au fost cu duiumul. Ba chiar am facut o noua salvare de nervi pentru ca imi consumasem atat de mult din resursele initiale, incat nu mai puteam continua. Dar nu datorita propriei necugetari, ci a educarii precare pe care mi-o facuse jocul in vederea sistemelor sale.

Asa mi-am invatat lectia. De pe internet. Daca jocul nu avea de gand sa imi explice cum functioneaza si se astepta doar sa ma dau cu capul de un perete timp de 3 ore in speranta ca voi gasi aleatoriu solutia, preferam sa imi folosesc timpul ala mai eficient.

Nu ma incalzeste cu nimic sa trec un nivel prin apasarea compulsiva a unor butoane la intamplare. Prefer sa gandesc si sa judec ce fac.

Astfel, cu un bagaj de cunostiinte de la nenumaratele ghiduri si wiki-uri de pe net, am descifrat Demon’s Souls. Am gasit singur cheia criptarii lui.

sursa: @TinyRag

 

Vei gasi diamant

Abia in aceasta instanta am descoperit ca jocul e delicios. Orice boss putea fi invatat (atunci cand ii stiai si slabiciunile), clasa initiala nu mai conta atat de mult, imi cream orice build cu orice arma, iar explorarea era din nou incitanta cand stiam ca nu continui pe un drum fara-de-intoarcere.

Recunosc, am grind-uit maxim o ora, dar nimic major sau enervant. Plus ca nici nu era necesar, doar voiam sa imi dezvolt propriul playstyle, iar, ca sa fac asta, aveam nevoie de suflete. Chiar si cand faceam acelasi lucru, exersam parry-ul sau dodge-ul. Ma perfectionam.

Aici se antreneaza barbatii

Am ajuns stapan pe mine si pe joc. Muream doar cand uitam un atac al inamicului sau imi lipseau reflexele necesare. Nu ma mai simteam injunghiat pe la spate pe o alee intunecata.

Acestea fiind spuse, level design-ul surprinde. Surprize fatale se gasesc dupa fiecare colt, ceea ce confera dinamism. E doar vina ta daca nu stii sa gestionezi Health & Stamina bar-ul sau nu esti indeajuns de atent.

 

Verdict

Bluepoint Games au adus in prezent un joc excelent, precusorul celor mai grele titluri din zilele nostre. Iar Demon’s Souls nici macar nu mi se pare asa dificil, acum ca l-am invatat.

Problemele de game-design sunt ale dezvoltatorilor japonezi, FromSoftware. Mai mult ca sigur le-as fi regasit si in versiunea de PS3. Voi vedea dac in urmatoarele titluri au mai remediat din ele.

Nu va lasati orbiti!

Una din cererile fanilor inraiti pentru Bluepoint Games a fost introducerea unei a sasea lumi, datorita unui portal sfaramat in Nexus. Avocatii accesibilitatii in jocuri video au dorit un „Easy Mode”. Dar avand respect pentru materialul sursa, dezvoltatorii remake-ului au hotarat sa nu intervina in viziunea artistica a arhitectilor originali.

Demon’s Souls este un univers fermecator dark fantasy care iti taie respiratia de nenumarate ori (la propriu si la figurat). Fie prin nenumarate tipuri de inamici, lumi incalcite cu pasaje si coridoare bine interconectate, lore misterios sau aventuri epice, e un titlu care te tine in priza.

Ideal era sa poata fi jucat si fara verificarea constanta a unui „manual de instructiuni”.

Leave a Reply

3 răspunsuri la „Demon’s Souls Remake – Sublima tragedie”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.