Ar trebui sa fac o recenzie, dar sincer nu-mi vine sa fac o recenzie pentru ca Heores 3 HD nu este ceea ce speram si eu si toti jucatorii. Totusi, hai sa vedeti si voi, cei ce nu il detineti, despre ce este vorba.

Aveti aici Heroes of Might & Magic III HD. Un joc din 1999 la care i s-a dat un nou strat de vopsea, dar doar pe o parte. Originalul a fost genial, nici nu mai tin minte cat timp am pierdut in fata calculatorului jucand Heroes 3 si cata bucurie mi-a adus.

Heroes of Might and Magic 3 HD

Asa ca atunci cand am fost intrebat daca vreau sa fac recenzie la varianta HD, nu puteam sa spun nu. Dar dupa ce l-am jucat, parca nu mai vroiam sa ii fac recenzie, un review. Pentru ca e acelasi lucru, ba chiar mai mult de atat, e mai putin! Va explic imediat.
Cand vine vorba de gameplay e aproape acelasi joc, tu ai eroii tai cu unitatiile tale si te plimbi pe harta magica dupa resurse, iteme si chestii de omorat, timp in care iti cresti baza (HQ) si te pregatesti sa-ti bati adversarul. Este experienta de care ne-am indragostit majoritatea dintre noi care eram fericiti cand am vazut aces joc pe Steam. Ore intregi de gameplay pe care nu o sa le regreti. Un joc antrenant si tactic pe care sunt ferm convins ca nu multi dintre noi il vom uita.

Cand vine vorba de grafica, e HD. Clar. Sunt sprite-uri noi noute, refacute, care arata binisor, iar jocul e facut sa mearga la rezolutii mari in 16:9 (desi cateva elemente ale jocului sunt teoretic in 4:3). Vechiul joc arata putin cam pixelat cand il pui in 1080p cu vechile sprite-uri si daca esti genul de persoana care pune bazele in asa ceva, vei fi fericit/a ca noile sprite-uri arata la fel de bine cum iti aduceai tu aminte.

Cand vine vorba de sunet, e tot aceasi ambianta placuta si imersiva care te imbie mai mult in fiecare secunda si care te face sa nu vrei sa te ridici de la calculator pana nu termini. Ca intotdeauna au creeat o ambianta placuta de joc, cu muzica „chill” cand te plimbi prin lumea ta dupa comori si trecand brusc la ceva mai incitant si antrenant cand vine vorba sa spargi mufe pe un camp hexagonal.

Dar este o mica problema.. 90% din ce am zis mai sus este pe internet, modat pentru calculatoare moderne, cu mai mult content si mai ieftin. Nu imi pot da seama de ce a trebuit un HD remake pentru PC, nu zic absolut nimic de lansarea pe handhelds, pentru ca este un gen care chiar se potriveste pe o tableta.

Dar nu trebuia lansarea pe Steam pentru PC, pentru ca e deja pe piata, si mai mult de atat, este o varianta mai „completa” a jocului. HOMM3 HD are lipsa expansion-urile Armageddon’s Blade si Shadow of Death, ii lipseste lucrul care facea din el un joc pe care il puteai juca toata ziua fara sa te plictisesti, si anume Random Map Generator. Da. Sunt o mana de harti, nu infinite. Daca vrei sa joci un random battle, un skirmish, 1v1 pe o harta mica, tot timpul va fi aceeasi harta, sau aceleasi harti. Poate pentru unii nu ar fi plictisitor, dar dupa o vreme cred ca si cel mai impatimit jucator ar pune jocul deoparte. Era frumos ca nu stiai ce te astepta cand se incarca jocul, nu stiai de ce resurse o sa dai la inceput, si cat de departe va fi inamicul de tine.

Un alt lucru care a mai circulat pe internet este faptul ca este destul de buguit si sufera de multe crash-uri. Eu sincer nu am avut ghinionul de a le intampina, dar multi zic ca exista.

Singurul lucru nou care il aduce pe tava varianta aceasta este Multiplayer-ul, care aparent se poate prin Steam, dar nu ma risc. Ma impacientez cand stau dupa AI la End Turn, ce sa mai zic de un alt om, care probabil sta si diseca totul la fel de mult ca mine. Si totusi, nu am vazut niciodata HOMM 3 ca fiind un joc multiplayer. Poate e doar parerea mea sau mai sunt cativa pe acolo care simt la fel, dar adevarata lui valoare vine din campanie si luptele cu AI-ul OP care iti stie fiecare miscare inca inainte sa o stii tu.

Ca si concluzie, nu-l recomand. La un pret de 15 euro, nu merita banii. Mai bine mergeti pe GOG si luati vechiul joc cu 9 euro. Nu o sa aveti noile sprite-uri, dar macar veti avea un joc complet, care isi merita fiecare eurocent.

Grafica: 7 (noile sprite-uri arata bine, dar nu asa de bine)
Gameplay: 6 (acelasi joc cu lipsurile indicate mai sus)
Sunet: 8