Overwatch – jocul acela nou care era o enigma pana la BlizzCon 2014. Cei de la Blizzard anuntasera ca vor aduce un joc total nou pentru studio-ul lor, iar lumea se astepta la un FPS. Dar care a fost surpriza si mai mare? Ca nu era doar un casual shooter, precum Battlefield, spre exemplu, ci un shooter construit special pentru a fi jucat competitiv.

 

O prima impresie

Am jucat Battlefield 4 la nivel competitiv pentru aproximativ un an. Am indragit orice shooter, dar in BF4 am incercat sa intru in scena competitiva. Insa facand tranzitia de la Battlefield si iar Battlefield, cu mecanici cat mai realistice din punct de vedere al motion-ului si nu numai (care nu erau deloc potrivite pentru a-l juca competitiv), primul contact cu Overwatch a fost putin ciudat. Overwatch nu era asa, era mult mai arcade. Mi-au trebuit doar cateva meciuri ca sa ma indragostesc pur si simplu de joc. Eram si sunt un fanatic al competitiei, iar jocul acesta oferea mediul perfect pentru orice jucator ca mine. Nu esti un astfel de jucator? Nu e nimic, jocul te transforma in unul, pur si simplu datorita faptului ca te obliga sa joci multiplayer si doar multiplayer intr-un mod competitiv, 6 vs. 6.

Daca esti jucator de MOBA ar putea sa te faca sa treci la FPS, intrucat are multe elemente specifice acestui tip de jocuri, ca abilitatile speciale ale fiecarui erou si ultimatele.

 

Povestea din spatele multiplayer-ului

Desi e un joc fara singleplayer si focusat 100% pe multiplayer, cei de la Blizzard au facut interesanta alegere de a oferi o poveste eroilor cu care joci.

Pe un Pamant fictional, unde oamenii si robotii (Omnics) traiesc impreuna, omnium-urile (fabricile de Omnics) au inceput sa construiasca roboti militarizati in loc de roboti simpli, care au inceput sa creeze debandada in lume. Pentru a riposta, Natiunile Unite au strans cei mai buni soldati din lume, unindu-i sub un singur nume – Overwatch.

Desi reusesc sa rezolve problema, iar in urmatorii 30 de ani Overwatch creste, coruptia, crizele, terorismul si alte cataclisme sociale dezbina lumea. In timp ce unii eroi sunt de partea binelui (ca exemplu Tracer, Winston), exista si „eroi” care vor sa faca rau (Reaper, Widowmaker) (vezi animatiile Overwatch).

Fiecare erou are un background story bine definit din toate punctele de vedere. Chiar si relatia dintre eroi este redata prin animatiile facute de Blizzard, 4 la numar pana in momentul scrierii review-ului.

1

 

Eroii

Revenind la jocul in sine, deci partea de multiplayer, o sa mentionez eroii, ii voi clasifica pe categorii si va voi spune aspecte legate de abilitati si de stilul de joc pe care trebuie sa-l adoptati. La momentul lansarii exista 21 de eroi, pe care ii poti schimba cum vrei tu si cand vrei tu in timpul meciului, fara interdictii cum ar fi un maxim de 1-2 eroi de un fel pe echipa:

Eroi de atac

McCree – Pistolar din Vestul Salbatic. Daca ai aim bun poti face ravagii cu el. Poti alege sa tragi foc cu foc sau la foc automat cu pistolul, insa asta implica mult recul care trebuie compensat din mouse. Are la dispozitie un flash care da stun pentru cateva secunde jucatorului inamic langa care este aruncat, ceea ce transforma totul intr-un easy kill prin focul automat. Un combo foarte bun este urmatorul, prin intermediul caruia poti omori chiar si eroi tanc: Flash -> foc automat -> Roll (ti se reincarca automat pistolul) -> foc automat din nou. Daca reusesti sa aterizezi majoritatea gloantelor din focul automat, faci un kill usor. Nu uita insa ca trebuie sa compensezi din mouse. Ultimata sa are nevoie de timp de lock-on, iar datorita faptului ca e nevoie sa vezi jucatorii, iar acestia sa nu fie in cover cat timp faci lock-on, va fi dificil sa prinzi mai mult de 2-3 kill-uri. Depinde insa de momentum.

Reaper – Darkside king cu shotgun-uri. Are o abilitate de teleport (chiar si in locuri mai inalte fata de cel pe care se afla), ce te ajuta sa flanchezi. Dezavantajul e ca daca nu joci close quarters cu el, nu faci mare damage. In schimb, la apropiere contribuie mult prin DPS-ul sau. Daca ramai fara mult HP are o abilitate care il ajuta sa scape din orice situatie, devenind un fel de fantoma pentru cateva secunde, neprimind damage in acel timp. Ultimata sa e deadly de-a binelea. Teleport in flanc + ultimata poate insemna un teamkill, el practic incepand sa se roteasca si sa traga cu shotgun-urile, facand mult damage, letal pentru aproape toti eroii. Dezavantajul e ca poate fi omorat in acest timp.

Soldier 76 – Fondatorul gruparii Overwatch. Daca ai trecut de la Call of Duty sau Battlefield la Overwatch, e eroul perfect cu care sa joci pana te acomodezi. Ai un assault rifle si posibilitatea de a face sprint la infinit, ceea ce il face destul de rapid. Nu are cine stie ce abilitati, totul rezumandu-se la arma sa. Prima abilitate e un fel de HE grenade care face damage ceva mai mare si unde tragi acolo ajunge, dar care trebuie aterizata pe un jucator pentru damage maxim. Poate sa isi dea heal lui si jucatorilor din jur pe o arie foarte foarte mica. Ultimata e practic un aimbot, poti omori 2-3 jucatori daca ii prinzi din flanc.

Tracer – Cutie-pie cu accent britanic sexy. E cel mai rapid erou prin faptul ca are trei boost-uri care o teleporteaza in orice directie orizontala, chiar si in dreapta-stanga-spate, depinde de ce tasta WASD apesi la acel moment. Prin abilitatea asta se strecoara usor in spatele inamicilor. Dezavantajul ei vine la arme, adica doua pistoale automate. Are putine gloante care se termina repede, asa ca trebuie sa reincarce. Desi reload-ul e si el destul de rapid, trebuie sa te joci cu boost-urile ca sa faci confuzie cand te aflii printre inamici. Cel mai bine e sa tragi de aproape si la cap, asa faci cel mai mult damage. Daca ai ramas totusi fara boost si cu viata putina, poti scapa intorcandu-te in timp – te teleportezi unde te aflai acum cam 4-5 secunde, inclusiv cu nivelul de HP care il aveai inapoi. Ultimata sa e o bomba care o arunca pe jos. Daca o arunci intre inamici, poti lua 2-3 kill-uri, insa trebuie sa fie foarte aproape de acestia. Un combo interesant e: Boost x3 intre inamici -> Ultimata -> Revii in timp unde te aflai inainte sa dai boost-ul. Le lasi cadoul sub nas si ai plecat, ca Mos Craciun.

Genji – Samurai in armura lui robocop. Shuriken-urile sunt principala sa arma, 3 pe aruncare, fie in linie dreapta, fie cu spread orizontal. E foarte mobil, avand in vedere ca poate sa faca un dublu jump si se poate catara pe pereti. Una dintre abilitati presupune un boost (Swift Strike) care la final se termina cu o taietura cu sabia, care totusi nu da foarte mult damage. Boost-ul insa poate fi valorificat cu jump-urile pentru a ajunge la inaltime si a flanca. Este foarte eficace 1v1 impotriva oricarui erou, intrucat o abilitate (Deflect) ii permite sa respinga focul standard al celorlalti eroi, dar si ultimate (poti da deflect la ultimata Zaryey – vezi Zarya mai jos). Ultimata presupune invocarea dragonului sau pentru 8 secunde, timp in care scoate sabia si poti face damage foarte mare, chiar omori 3-4 oponenti. Cu ultimata activata poti folosi si boost-ul, asa ca ramai oarecum foarte mobil si poti ajunge usor langa oponenti.

Pharah – Zeita egipteana care a furat un RPG. Acum serios, poti face ravagii cu Pharah daca echipa adversa nu are un aimer bun care sa o elimine. Pharah poate sa zboare, acesta fiind si motivul pentru care poate fi greu de eliminat. Abilitatea Jump Jet ii permite sa ajunga foarte repede in aer, de unde trage rachete una cate una. Splash damage-ul facut de rachete e si el destul de mare. Cea de-a doua abilitate a sa presupune aruncarea unei bile care indeparteaza jucatorii inamici de langa locul unde a fost aruncata. Bila poate fi folosita si ca sa ajungi mai repede intr-un loc, aruncand-o in spatele tau, intrucat te va indeparta si pe tine de ea. Ultimata ei e in stare de un teamkill daca cealalta echipa e adunata la un loc. Va trage cu o „ploaie” de rachete, insa cel mai bine e sa tragi din aer, pentru a nu putea fi eliminat usor. Dezavantajul e ca esti vulnerabil in timp ce folosesti ultimata, fiind o tinta usoara pentru o alta Pharah, Hanzo sau Widowmaker, care au damage mare pe un singur foc. Si McCree e un pericol daca te-ai decis sa-ti dai ultimata cand si el are ultimata activata.

 

Eroi de aparare

Bastion – Robotul minigun. Bastion e considerat cel mai OP erou din joc. Desi arma lui integrata in mana nu face mare damage, dar e destul cat sa te poti misca si trage, el se transforma repede intr-un minigun si poate face play of the game easy peasy. Chiar mai mult, se repara singur, deci isi reface HP-ul, si asta la o rata destul de mare. Daca nici asta nu era de ajuns, ultimata lui presupune transformarea intr-un tanc pentru destul timp cat sa faca un teamkill.

Hanzo – Arcas in pijamale, fratele lui Genji. Hanzo este destul de greu de jucat, intrucat presupune anticiparea viitoarei locatii a tintei daca aceasta se misca. Asa ca sageata nu e punct ochit punct lovit, ce trebuie tras in avans. Poate obtine avantajul reliefului, deoarece se poate catara pe pereti. Abilitatea Scatter arrow este o sageata care odata ce atinge un obiect (dar nu un jucator), se va multiplica in mai multe sageti care resping orice alt obiect, schimbandu-si traiectoria. Scatter arrow e cea mai efectiva daca e trasa in incaperi sau in colturi, putand sa loveasca mai multi inamici. Cu Sonic arrow, toti inamicii de pe o raza a locatiei unde a lovit sageata vor fi descoperiti, chiar daca stau in cover. Ultimata lui Hanzo presupune lansarea unor dragoni cu arcul care curata la propriu orice le sta in cale. Acestia trec prin pereti, case, etc., asa ca daca ghicesti pe unde se afla inamicii, poti face multa paguba.

Junkrat – Traduceti-i doar numele, il caracterizeaza. Junkrat lanseaza bile explozibile, putand face damage din spatele cover-ului daca se ajuta de pereti, stalpi, etc. El poate arunca o bomba care se detoneaza cu telecomanda, cat si aseza pe jos o capcana (ca cea de urs) care da stun inamicului care calca in ea, oferindu-i destul timp lui sau un coechipier sa ia un easy kill. Ultimata lui presupune trimiterea unei roti conduse din mouse si care explodeaza la click – e destul sa ajungi cu ea in centrul mai multor inamici. Desi omoara orice erou cu HP de la mic spre mediu, un erou tank nu va fi omorat, doar daca a mai primit damage inainte.

Torbjorn – Mos Craciun varianta constructor autorizat. Torbjorn are ca arma principala un pistol care trage cu bile de lava, ori single shot, cu mai mult damage, ori in spread, cu mai putin damage. Ce e mai important la el e totusi ca poate construi o tureta pe care o upgradeaza cu ajutorul ciocanului sau (un Thor modern?). Iar tureta face damage destul de mare. Surpriza vina la ultimata, cand practic isi upgradeaza cu inca un nivel tureta, oferindu-i si damage mai mare. Torbjorn poate face multe daca tureta e plasata mai elevat, fiind si upgradata la maxim. Spre exemplu, in timp ce echipa inamica se bate cu ceilalti eroi jos, tureta va ajuta mult cu damage in plus. Mai poti arunca si armor pack pe jos, ceea ce e un plus pentru eroii de atac cu HP putin.

Widowmaker – Accent frantuzesc si sniper, ce combinatie. Daca ai jucat CS:GO si iti placea sa joci AWP, cu siguranta iti va placea si Widowmaker. La inceput cand dai scope trebuie sa astepti putin sa ai 100% incarcat damage-ul, cam 2 secunde ia, insa dupa aceea poti elimina jucatorii cu 200HP (ex.:McCree) cu un one headshot kill. De asemenea, trebuie sa stii sa faci flickshot-uri, nu e neaparat un erou usor de jucat. Widowmaker are un grappling hook, asa ca poti lua avantajul cladirilor, de pe care sa iti desfasori activitatea fara sa te sacaie cineva. De asemenea, poti folosi aceasta abilitate si ca sa iesi usor dintr-o situatie in care ai ramas inconjurat. Daca te-ai postat pe un balcon care are doar o intrare, cel mai bine e sa folosesti Venom mine, o mina pe care o arunca si se poate lipi de orice. Ideea e ca oricine trece pe langa ea ia un partial stun si putin damage, fiind destul cat sa stii prin intermediul hitmarkerelor care apar de nicaieri ca cineva e in spatele tau (asta in cazul in care nu ai deja hitmarkere de la cineva in care tragi). Ultimata ofera avantaj intregii echipe, intrucat toti jucatorii devin vizibili prin pereti oriunde s-ar afla.

Mei – Ecologista din China in haine de eschimos. Mei e poate cel mai enervant erou din joc… asta daca te aflii in echipa inamica. Cu pistolul ei prima data te ingheata iar apoi trage cu un turture care, desigur, e un headshot de cele mai multe ori. Ambele abilitati ale lui Mei ii permit sa scape usor din situatii dificile – sau se transforma intr-un ghetar, nemailuand damage deloc (iar pana revine, de obicei vine cavaleria si o salveaza), sau ridica un zid de gheata care poate bloca un push al unei echipe. Practic, tot ce face Mei are legatura cu gheata. Ultimata ei poate sabota un intreg push al unei echipe, intrucat arunca un obiect care ingheata tot pe o raza de cativa metri, oferind echipei sale timp sa omoare pe oricine e inghetat.

 

Eroi tank

Reinhardt – Batranel in armura ce sufera de gigantism. Da, Reinhardt chiar are cam 60 de ani, conform Overwatch wiki. Revenind, totusi, Reinhardt e bun atat pe atac cat si pe aparare. Scutul sau, care poate primi 2000 damage inainte sa se sparga, poate fi foarte folositor, oferind protectia tuturor jucatorilor. Cu el poti sa blochezi ultimate precum cea a lui McCree sau a lui Pharah, ceea ce salveaza cativa coechipieri sau chiar intreaga echipa. Abilitatea lui de Charge dovedeste ca e bun si pe ofensiva, intrucat pune la zis orice prinde pe directia lui – daca omoarata tot ce are HP mic spre mediu, pe alti eroi cu HP mare ii seaca pana la un sfert din viata, fiind usor apoi sa ii finalizeze cu doua lovituri de „baros”. Boss de boss lovitura de baros, Reinhardt asta. Cu Firestrike lanseaza un fel de val, fiind o buna metoda sa dai damage cand tii scutul de o vreme. Ultimata lui presupune lovirea pamantului cu ciocanul, punand la pamant si inducand in stun orice eroi inamici care se afla in fata sa. E un bun prilej pentru orice coechipier sa ia un easy kill.

Roadhog – Ceva rocker overweight si nervos, dupa cum arata. El trage cu resturi de metal, arma avand doua moduri de a trage – spread de apropiere sau spread de departare. Desi are 600HP, el poate sa isi refaca 200HP folosindu-si o abilitate. Cea de a doua abilitatea presupune folosirea unui carlig cu care aduce langa el inamicii. Recomand folosirea carligului + spread-ul de apropiere imediat dupa, e un kill garantat pe eroii cu 200HP si poate raniti de dinainte. Cu ultimata are practic o macinatoare de resturi de metal, facand damage si izbind in spate tintele care sunt lovite. E un mod bun de a curata un obiectiv.

Winston – Gorila IQ over 2000. Winston e un erou care trebuie jucat agresiv atata timp cat nu esti singurul care ataca. Folosind saritura sa, una dintre abilitati, poti ajunge in spatele inamicilor in timp ce acestia sunt ocupati cu ceilalti coechipieri. Apoi, folosind arma cu electricitate, poti face damage, dar nu foarte mult. Combo-ul perfect e sa ajungi in spatele echipei si sa iti dai ultimata – Winston se enerveaza si da foarte mult damage lovind cu mainile. El e bun si pentru a-ti ajuta coechipierii, intrucat poate face deploy la un scut care protejeaza la 180 de grade.

Zarya – Rusoaica care o da pe la sala. Zarya are moduri de foc – un laser, care nu face foarte mult damage, insa trebuie sa ai tracking bun; si o bila de energie, care face splash damage si damage si mai mult daca loveste tinta. Ea poate sa isi dea ei sau unui coechipier un scut temporar, care sporeste HPul. Ultimata ei este una foarte eficienta – lanseaza o bila de energie care aduna intr-un loc toti inamicii si nu ii lasa sa se miste pentru cateva secunde. Astfel, oricine e in jur poate sa traga in ei cu tot ce are la dispozitie, asigurand niste kill-uri.

D.Va – Fosta gamerita care a luat jocurile prea in serios. Trage cu robotul, insa se misca foarte incet in acest timp. Daca ai adus-o la HP zero, cat timp e in robot, nu te bucura deja de kill. Ea isi face eject si inca mai are viata destula cat sa scape. Si chiar poate sa faca damage destul de mare daca da headshot-uri cu pistolul ei. Cat timp e in robot, ea are si o abilitate care ii ofera un scut temporar. De asemenea, cea de-a doua abilitate iti ofera sansa sa scapi din situatii in care esti depasit numeric, zburand pe o distanta scurta. Ultimata ei presupune autodistrugerea robotului in care se afla, curatand o zona intreaga. Cel mai bine e sa te cateri pe o cladire si sa lasi robotul sa explodeze in mid-air, deoarece lumea nu e atenta de cele mai multe ori. In caz contrar, lumea aude ultimata si mai ia si vreo 3-4 secunde sa explodeze robotul, timp in care inamicii se ascund.

 

Eroi de suport

Zenyatta – Calugar plutitor Omnic. Zenyatta poate oferi heal, insa doar la un singur coechipier. Cel mai bine e sa prioritizezi cu el coechipierii care au full HP foarte putin, ca Tracer sau Genji, care si fac push intre inamici de obicei. Chiar daca e healer, da damage destul de mare, mai ales daca lovesti headshot-uri. Orb of destruction e un debuff pe care il atasezi de un inamic, iar damage-ul luat de acesta e mult mai mare, fie ca tragi tu cu Zenyatta sau un coechipier in el. Ultimata sa ofera un heal foarte rapid tuturor jucatorilor din jurul sau. Cu Zenyatta cel mai bine e sa stai pe Payload (in acest gamemode) si sa oferi heal si debuff, aparand obiectivul cand cineva se apropie. Asta deoarece, nu uita, ai doar 150HP.

Mercy – Medic de factura elvetiana. Mercy ori da heal (dar foarte rapid), ori buff de damage, insa la un jucator in parte. Aripile ii permit sa zboare, asa ca cel mai bine cand dai heal sau buff si ai jucatori pe tine, ia-ti zborul. Un wombo-combo este Pharah+Mercy. Ambele zboara, iar in timp ce Pharah face damage destul de mare, Mercy ii poate oferi buff sau heal la nevoie. Pistolul ii permite sa se apere la nevoie, insa cel mai probabil va pierde 1v1 contra unui inamic cu full HP. Ultimata sa e unica – poate reinvia coechipierii eliminati, astfel putand sa salveze un meci.

Lucio – DJ pe patine. Lucio poate oferi heal pe o raza in jurul sau, sau un boost de viteza. Doar unul dintre cele doua buff-uri poate fi activat la un moment, insa switch-ul intre ele se face fara timer. O abilitate ii permite sa amplicifice buff-urile, fiind o modalitate buna de a propulsa intreaga echipa pe obiectiv inaintea celeilalte prin viteza. Sound wave-ul sau va impinge inapoi orice inamic, fiind o metoda usoara de a elimina jucatorii prin aruncarea lor in afara hartii. Ultimata sa e importanta cand sunt prezenti mai multi coechpieri langa el, intrucat le ofera un boost enorm de viata pentru cateva secunde, facandu-i invincibili chiar si impotriva ultimatelor Pharei, a lui Reaper sau Hanzo.

Symmetra – Cel mai probabil a lucrat in softuri 3D. Symmetra nu face neaparat mult damage cu arma sa, ci cu turetele sale. Poate amplasa pana la 3 turete, care odata plasate pe pereti, pot face mult damage inainte sa fie distruse de un inamic. Cel mai bine este sa le plasezi in camere care sunt un acces rapid catre obiectiv. Ultimata ei este un avantaj extraordinar de mare – creeaza un teleporter care ofera o cale instanta la obiectiv, fiind cel mai de ajutor in aparare. Insa teleporterul trebuie pozitionat intr-un loc ascuns, pentru a nu fi distrus de inamici.

 

Hartile si gamemode-urile

Modurile sunt urmatoarele, iar hartile specifice sunt enumerate sub descrierea modului:
Escort este un mod in care atacatorii trebuie sa deplaseze un payload pe o ruta fixa pana la sfarsit, iar echipa defensiva trebuie sa ii opreasca. Payload-ul e in miscare atata timp cat unul sau mai multi atacatori se afla langa el, fara prezenta unui aparator. Daca un aparator se afla cu atacatorii langa payload, acesta nu se misca. Aparatorii pot impinge, de asemenea, payload-ul inapoi.

  • Watchpoint: Gibraltar
  • Dorado
  • Route 66

Assault este modul care presupune ca echipa care ataca sa cucereasca sau echipa care e in defensiva sa apare puncte de pe harta. Fiecare echipa va juca, pe rand, in ofensive, respectiv in defensiva.

  • Hanamura
  • Temple of Anubis
  • Volskaya Industries

Modul Hybrid incepe cu Assault si se termina in Escort. Fiecare parte a jocului se joaca conform modului respectiv.

  • King’s Row
  • Numbani
  • Hollywood

Modul Control presupune ca o echipa sa stea pe punct pana strange un procent de 100%, care creste atata timp cat detin punctul si nu se afla inamici pe acesta. Acest gamemode este best of three pe diferite parti ale mapei, deci cu un mediu diferit in fiecare runda.

  • Llijang Tower
  • Nepal
  • Illios

De asemenea, jocul are un training range, unde poti testa toti eroii pe roboti tinta. De asemenea, harta ofera toate elementele de relief necesare pentru a putea testa orice abilitate a oricarui erou.

 

Aspecte legate de meciuri

Matchmaking system-ul este bazat pe cat de mult ai jucat, prin experienta care o castigi in joc. Experienta, totusi, e determinata de mai multi factori ai performantei tale.
Daca ai de gand sa joci un meci amical sau chiar un meci competitiv de liga, nu va fi nevoie sa cumperi un server de Overwatch. Blizzard ofera propriile servere pentru orice meci jucat, fie el de matchmaking public sau privat.

In meciul privat poti avea propriile reguli, de la kill cam pana la folosirea serverelor high tickrate de la Overwatch.

 

Jocul are un sistem foarte interesant care identifica cea mai buna performanta din timpul jocului, o inregistreaza si o dispune la sfarsit tuturor jucatorilor sub forma unui videoclip cu o melodie epica pe fundal. Desi ati crede ca se merge pe ideea ca ia play of the game cine face mai multe kill-uri intr-un timp scurt, nu este chiar asa. Play of the game poate lua si Mercy, cand reinvie toata echipa sa atunci cand au fost omorati si meciul e in overtime cu payload-ul pe zona finala. Daca omori un erou care isi da ultimata si avea sa iti elimine toti coechipierii intr-un moment cheie al jocului, iarasi, poti lua play of the game. Interesant e ca jocul chiar isi da seama de aceste momente.

La sfarsitul unui meci, vor aparea cards-urile a 4 jucatori care au fost cei mai eficienti in meci, fiindu-le dispuse performanta – cum ar fi Reinhardt, care a blocat 5500 damage; Mercy, care a dat 4000 heal sau McCree, care a avut 25 de eliminari. Toti jucatorii pot apoi sa voteze cei 4 jucatori.

 

Lootbox-uri si unlock-uri

Din fericire toate unlock-urile pentru toate caracterele sunt doar estetice, si nu ofera avantaje fata de ceilalti. Unlock-urile se impart pe categoriile:

  • Skins
  • Emotes
  • Victory poses
  • Voice lines
  • Sprays
  • Highlight intros

Toate sunt variate, mai ales skinurile si spray-urile si voice lines. Orice unlock poate fi cumparat cu Overwatch coins, pretul variand in functie de raritate. Lootbox-urile le primiti una pe level, si puteti primi orice unlock de la orice caracter, acestea avand raritati diferite. Pentru coins fie primiti direct Overwatch coins in lootbox, fie primiti o dublura care este transformata direct in Overwatch coins.

 

Grafica

Tin sa cred ca pentru acest engine pe care nu l-am mai vazut pana acum, Blizzard au lucrat cu Pixar. Desi e un stil cartoonish, pe care multi nu l-ar agreea pentru un shooter. Un coechipier din fosta mea echipa de Battlefield 4 nici nu vroia sa auda de joc cand a vazut stilul graficii. A trebuit doar sa incerce jocul, ca apoi s-a indragostit de el.Daca te gandesti, insa, grafica asta ii da inca o data un aer arcade-ish jocului. Nu uitati, cu cat mai multe detalii, cu atat mai putine FPS-uri – si totusi, e un joc competitiv. Ganditi-va ca si CS:GO a fost facut astfel incat sa-l poata juca la minim 30 FPS si cei cu PC-uri mai vechi, asta fiind in 2012.

Cu un PC mid-end din 2013 (GTX 660+i5+8GB RAM), am scos pe setari Medium 150 de FPS-uri constant, necesare pentru cei care au un monitor de 144Hz.

 

 

Concluzie

Putem afirma ca Overwatch e un joc pentru eSports de viitor. Desi pana acum s-a aflat in BETA, deja au avut loc 49 de competitii de Overwatch in care s-au oferit aproximativ 31,000$, iar in ziua lansarii au avut loc deja 2 competitii cu premii de 4000$. Jocul a fost construit pentru a fi competitiv, si dupa cum am spus la inceput, oricum ai juca jocul il vei juca intr-un mod competitiv. Counter Strike Global Offensive nu este neaparat jucat la un mod competitiv de orice jucator, intrucat poti juca TDM, Casual, insa deoarece ofera matchmaking competitiv, multi jucatori au devenit din statutul de jucatori casual jucatori semi-pro sau pro.

In cazul Overwatch, putem vedea majoritatea jucatorilor incercand sa creeze echipe, intrucat stilul de joc nu se va deosebi cu absolut nimic fata de matchmaking, care e singurul mod de joc, neexistand casual sau skirmish. Sa nu uitam nici de faptul ca Overwatch e un joc marca Blizzard. Blizzard organizeaza anual BlizzCon, un eveniment unde se ofera premii foarte mari pentru jocurile Blizzard. Putem sa ne asteptam la premii de cateva sute de mii de dolari pentru Overwatch. Dar sa nu uitam de ESL si celelalte organizatii de electronic sports care pot organiza evenimente mari precum ESL ONE, care la CS:GO a ajuns sa ofere premii de 1,000,000$. Totul depinde de popularitatea jocului, care e in alerta crestere pentru Overwatch, considerand cei aproximativ 10 milioane de jucatori care au jucat open BETA.
Iata si cateva organizatii de eSports care inca din BETA au organizat echipe de Overwatch: Team EnVyUs, Cloud9 si Luminosity, existand zvonuri cum ca si alte organizatii precum Fnatic cauta deja un roster.

Asa ca, ce mai asteptati? Daca aveti cativa amici cu care puteti juca, nu mai ezitati si inscrieti-va in cupe. Datorita numarului mare de echipe, cu siguranta exista echipe pentru fiecare tier, deci veti avea sansa sa jucati si cu jucatori de skill-ul vostru (fie el mic sau mare).

Lumea are nevoie de eroi, cica. Tu ce mai astepti?

 

Note:

  • Gameplay: 10
  • Sunet: 10
  • Grafica: 9
  • Story/Lore: 10
  • Performanta: 9,5
  • Overall: 9,7
Review overview
Gameplay - 10
Sunet - 10
Grafica - 9
Story/Lore - 10
Performanta - 9.5
Summary Intr-un singur cuvant: CAPODOPERA
9.7
Tagged

Similar Articles