Call of Duty: Black Ops 4 este primul joc din serie care a eliminat campania single-player, concentrându-se în schimb pe multiplayerul competitiv, pe modul zombie in care ai posibilitatea sa joci si co-op si pe o noua experiența, de tipul battle-royale, denumita Blackout.

Se pare ca de data aceasta Activision si Treyarch au pariat pe multiplayer.

Un singur castigator – Modul Blackout

100 de jucatori strabatand terenul din toate colturile lumii se lupta pentru supravietuire si pentru titlul de invingator. Aceasta este structura oricarui Battle Royale. Treyarch a prezentat noua sa mare contributie la seria Call of Duty, dupa creearea modului Zombie in 2008 pentru „World at War”. Un deceniu mai tarziu ei prezinta Blackout. Fie ca joci individual, fie cu echipe (compuse din 2 sau 4 jucatori) va trebui sa te confrunti cu alti utilizatori in incercarea de a gasi arme si resurse, supravietuind pe toata durata jocului. Acest tip de experienta, popularizat de PUBG sau Fortnite, este un fenomen in zilele noastre si este greu sa te gandesti la un shooter grozav care sa nu fi adoptat acest mod de joc. Activision a vrut sa valorifice calitatile acestui nou mod, dezvoltandu-le in Blackout.

Unii prefera ritmul mai tactic al PUBG-ului, cu perioade mai mari de actiune si schimburi de focuri, in timp ce altii ar prefera frenetismul colorat al jocului Fortnite. Call of Duty plaseaza modul Blackout intr-un punct intermediar, intre celelalte doua. Incarcat cu momente spectaculoase si cu un sentiment de tensiune extrem de bine echilibrat Activision insista pe acest mod, dezvoltand fiecare actiune din cadrul jocului, punandu-si accentul pe fiecare element al caracterului tau, Black Ops 4 reusind sa exceleze intr-un mod remarcabil. Una dintre cheile principale este mobilitatea maxima a personajelor, foarte rapida si cu acces la mai multe tipuri de vehicule cu doua sau patru roti, barci sau avioane, dar mai ales pe designul si dimensiunile atente ale cartografierii. Harta nu este prea mare, dar nici prea mica pentru a exista doar spatiu de impuscaturi. Are marimea exacta pentru a garanta o experienta mai tactica sau pentru scene de actiune rapide si trecatoare pe baza dorintelor jucatorului. Functioneaza la fel de bine si pentru 88 de jucatori in single sau pentru cei 100 de utilizatori care se intalnesc in grupuri de cate patru. Fie ca ne jucam singuri, fie ca formam echipa pe care o dorim, jocul este extraordinar de amuzant, ceva cu care unele titluri mari nu se pot lauda, iar gameplay-ul nu devine plictisitor.

Idealul, asa cum este logic, este sa te bucuri de experienta jocului cu un grup de prieteni. Cu cat mai multi, cu atat mai bine. Marea diferenta fata de PUBG este ca aici avem multe posibilitati atunci cand vine vorba de dezvoltare. Titlul este generos cu aranjamentul elementelor, astfel incat este usor sa gasesti in doar trei sau patru minute una sau doua arme relativ decente, anumite tipuri de grenade si cel putin una sau doua accesorii sub forma de capcane, masini de control de la distanta cu camera, bombe, detectoare de miscare sau baricade. Multe dintre aceste elemente iti pot oferi o varietate de idei in formarea propriei tactici de joc.

Pentru a castiga in aceste meciuri, va fi importanta echipa cu care reusesti sa faci asta. Avem armuri de pana la trei nivele, diverse accesorii si tot felul de arme. O alta particularitate a lui Blackout se gaseste in gadgeturi si avantaje. In primul rand, avem tot felul de echipamente, de la grenade de fragmentare si comotie pana la un carlig pentru a spori viteza de deplasare, un senzor sub forma de darts sau o masina cu drona pentru a observa pozitia inamicilor. Avantajele sunt, de asemenea, un element interesant. Sunt niste serviete pe care le putem gasi si care ne ofera diferite caracteristici temporare, cum ar fi alergarea fara a fi auzit sau miscarea mai rapida.

Exista si cateva vehicule cu care sa ne miscam mai repede, inclusiv elicoptere. Rolul sau nu este atat de important, deoarece marimea hartii, care, intamplator, este creata din hartile clasice ale seriei nu este foarte mare. Acest lucru face ca jocurile sa fie chiar mai rapide si mai frenetice, dar si mai putin strategice decat in alte jocuri similare.

Asadar, Blackout se va integra in lumea battle-royale si va ocupa un loc de baza alaturi de PUBG si Fortnite si, sa speram, facandu-si propria comunitate de jucatori si incercand sa concureze cu rivalii, dezvoltand pe cat se poate de mult acest nou stil de joc.

Jucator vs. jucator – Multiplayer competitiv

Modul traditional pentru multiplayer vine si in acest an. Una dintre cele mai importante diferente fata de precedentul este ca acum vei beneficia de 150 de puncte de viata (in loc de 100) pastrand efectivul daunelor, practic la fel ca in editiile anterioare, deci timpul de ucidere, adica timpul si efortul pe care trebuie sa-l faci pentru a ucide un adversar, este mai mare decat oricand. Acest lucru pare sa fi generat controverse intre profesionistii din eSports. Putem lua in considerare faptul ca exista tipuri de arma cu care iti poti ucide inamicul folosind doar un singur glont, fara a mai face sa conteze punctele de viata. Recuperarea punctelor de viata ale soldatului tau, pe de alta parte, nu mai este efectuata in mod automat, trebuie sa o activezi manual folosind o abilitate. Adica, armele de vindecare sau de reincarcare a vietii sunt o decizie tactica pe care trebuie sa o iei in functie de situatie.

O alta schimbare care pare a fi excelenta este introducerea sistemului „Guns Still Up”, o mica revizuire generala a gameplay-ului, care compenseaza lipsa dublului salt. Sariturile, alunecarea, aruncarea unei grenade, activarea unui sir de bombe sau chiar imobilizarea intr-o capcana nu implica niciun obstacol in a te impiedica sa iti impusti adversarul. Este un element fantastic, greu de invatat si de folosit dar care imbunatateste consistent gameplay-ul jocului.

O poveste de spus – zombie si specialisti

Orice urma a unei campanii individuale in sensul original a fost eliminata inca din COD Black Ops III si tot firul narativ al jocului a fost legat de doua parti foarte specifice : pe de o parte, zombie si, pe de alta parte, sediul general al specialistilor. O parte este considerata buna, cealalta este considerabil mai evitata. Vom incepe cu pozitivul adica cu cele trei campanii de zombie din acest joc. Doua dintre ele sunt complet noi, iar cea de a treia este un omagiu adus uneia dintre cele mai iubite parti de catre fani, unul din capitolele luptei impotriva strigoiului Black Ops 2.

Ceea ce va pot spune este ca, pe termen mediu, campaniile sunt extrem de diferite unele fata de celelalte. Armele sunt foarte asemanatoare, iar tipurile de dusmani sunt identici schimband doar aspectul lor, astfel incat provocarea luptei este aceeasi in fiecare dintre cele trei campanii. Cu toate acestea, dupa cum deja stiti, fundamentul acestui mod de joc a fost intotdeauna descoperirea de secrete, rezolvarea puzzle-urilor si incercarea de a dezvalui toate misterele care sunt ascunse in fiecare scenariu. Exista puzzle-uri care sunt mai mult sau mai putin simple, care continua sa creasca in dificultate in timp ce aventura progreseaza si exista intotdeauna acel sentiment de frica si de amenintare care provine din amenintarea permanenta a creaturilor care ne urmaresc in tot mai multe etape ale aventurii.

Modul zombie se poate juca impreuna cu maxim 3 prieteni sau alaturi de un echipaj controlat de catre calculator. In cazul in care joci alaturi de AI, acesta poate sa dea cateodata gres in controlarea soldatilor. O experienta amuzanta a fost plasarea unei capcane pentru zombie, dar in cele din urma capcana a fost declansata de catre echipaj.

Black Market

Sistemul Black Market functioneaza intr-un mod similar cu cel al Battle Pass-ului Fortnite. Jucatorii avanseaza printr-o serie de nivele pur si simplu jucand Blackout si meciuri multiplayer competitive, deblocand articole cosmetice unice pentru fiecare nivel nou pe care il ating. Spre deosebire de Battle Pass-ul Fortnite, nu trebuie sa platiti bani in plus pentru a accesa Black Market. Acesta este disponibil gratuit tuturor jucatorilor Black Ops 4. Elementele pe care le poti castiga din sistemul Black Market include gesturi noi (emote), spray-uri, graffiti pe pereti, accesorii pentru caractere, carti de vizita, autocolante emblematice si chiar caractere complet noi si unice. Unele nivele de Black Market acorda un anumit element, in timp ce altii acorda un element randomizat din seturile de colectare existente ale jocului.

Concluzie

Call of Duty a trecut prin multe perioade de-alungul anilor. Au inceput cu o simpla campanie, a urmat in cele din urma apocalipsa zombie si ca apoi sa introduca renumitul mod battle-royale. Modul Blackout este foarte bine gandit, avand o performanta uimitoare si fiind deasupra formulei simple a seriilor Call of Duty. Experienta co-op zombie este mai aprofundata decat in editiile trecute iar multiplayer-ul traditional este doar o intoarcere proaspata a luptei in echipa.

Parerile mele PRO pentru acest joc sunt urmatoarele: modul blackout, care ofera una dintre cele mai bune experiente ale jocului in momentul de fata, modificarile aduse modului multiplayer si campaniile zombile care contin o gramada de secrete si care te va tine in suspans in fiecare clipa. Mi-as fi dorit sa nu vorbesc si despre parti negative insa lipsa celebrului „Story” si putinele schimbari grafice fata de precedentul ma fac sa le incadrez pe acestea in categoria parerilor contra.

One thought on “Review Call of Duty: Black Ops 4 PS4