Metodologie de testare

De data aceasta am abordat un pic diferit testarea pentru că încerc să aduc un grad de obiectivitate în cadrul unui test de căşti. Prin urmare, am folosit ca benchmark suita de test de la RightMark, Rightmark Audio Analyzer v6.2.3.

Principiul de  funcţionare al RMAA 6.2.3 este foarte simplu. Rezultatele sunt obţinute prin analizarea unui semnal audio ce este procesat prin device-ul care face obiectul testului.

Pentru că G35 foloseşte procesarea şi transmiterea sunetului prin portul USB automat gradul de încărcare al procesorului va fi un pic mai mare decât în cazul folosirii unei plăci de sunet încorporate sau instalate într-un port PCI pe placa de bază. Pentru a testa acest lucru am comparat şi framerate-ul în două jocuri foarte cunoscute: Call of Duty Modern Warfare şi Battlefield Bad Company, rulând jocurile folosind placa mea de sunet, Creative Audigy 4 PRO şi apoi G35.

Redarea semnalului am testat-o în două moduri:

  • 16 biţi /48 Khz (Dolby off)
  • 16 biţi /48 Khz (Dolby on)

Chiar dacă Logitech declară în specificaţiile tehnice că headsetul nu suportă redarea semnalului audio la un bitrate de 24 biţi, căştile s-au comportat impecabil când a fost vorba de multimedia: muzică, filme, bla bla.  Nu am testat cu RMAA şi la un bitrate de 24biţi pentru că momentan nu am văzut încă jocuri capabile de 24biţi, şi cele care pot reda totşi sunetul îl redau cu zgomot de fond sau nu pot reda în totalitate efectele – explozii, sunetul focului de armă etc.

Sistemul de test a fost compus din:

  • Motherboard: Gigabyte EP-45-DS3R
  • CPU: Intel Q6600 2.4 Ghz
  • RAM: Kington 4x1GB 800Mhz
  • Video: Powercolor Radeon HD5870
  • Sunet: Logitech G35 7.1 Surround Gaming Headset & Creative Audigy 4 PRO
  • OS: Windows 7 Ultimate X64

Mai jos aveţi rezultatele testului cu RMAA 6.2.3 şi comentate pentru a elucida un pic misterul acelor curbe sinuoase.

 

Bitrate 16 biţi Samplerate 48Khz

 

Răspuns în frecvenţă

Graficul de mai sus reprezintă răspunsul în frecvenţă al căştilor. Variaţiile în grafic ar reprezenta un output mai mare sau mai mic după caz şi astfel ar apărea distorsiuni. După cum vedeţi, linia este perfect dreaptă, fără oscilaţii ceea ce înseamnă ca sunetul redat este clar, neutru şi fără distorsiuni, în ambele moduri(Dolby on/off), de aceea cele două curbe se confundă una cu cealaltă.

 

Nivelul de zgomot

Acest test măsoară nivelul de zgomot prezent în semnalul audio redat de căşti. Întotdeauna va exista un anumit nivel de zgomot însă de cele mai multe ori nu este perceput de urechea umană.  RMAA a măsurat un nivel de zgomot mai mic @30Hz cu modul Dolby off. Chiar şi aşa, nivelul zgomotului prezent este foarte mic. În timpul testelor din jocuri, acel zgomot de fond nu există absolut deloc.

 

Dynamic Range

Graficul de mai sus reprezintă la ce frecvenţă minimă / maximă şi la câţi decibeli căştile pot reproduce sunetul fără a-l distorsiona. Ca şi mai devreme, curbele aproape că se confundă între ele şi chiar dacă apar unele zone în care căştile se comportă mai bine cu modul Dolby activat, diferenţa nu este sesizată de urechea umană.

Distorsiuni armonice

Acest test încearcă să redea pe cât posibil gradul de distorsiune al sunetului prezent la ieşirea semnalului audio. Cu cât valorile sunt mai mici, cu atât mai bine. Deşi cu Dolby activat curba graficului ne arată o valoare total neaşteptată la frecvenţe joase, cu switchul în poziţia „off” G35 redă sunetul impecabil.

Stereo Crosstalk/”Sound Bleeding”

Efectul de „bleed” este mai degrabă un defect nedorit care s-ar traduce prin amestecarea sunetelor dintre cele două canale – stânga şi dreapta – în momentele în care se redau o multitudine de sunete, armonici etc. Acest (d)efect ar ameţi un jucător aflat într-un joc foarte dinamic prin poziţionarea haotică a sunetelor. Iată că G35 nu are decât foarte puţin „sound bleed”, imperceptibil de urechile voastre.

Însumate, rezultatele de mai sus ar arăta în felul următor:

Diferenţele sunt minuscule şi imperceptibile, chiar dacă ele există.

Testele in-game le-am făcut jucând de două ori aceeaşi hartă, în cazul fiecărui joc şi păstrând pe cât posibil aceeaşi configuraţie video. Singura diferenţă a fost sistemul de sunet.

În cazul Call of Duty 4 am rulat aceeaşi misiune, „Crew Expendable” şi după cum spuneam folosind Audigy 4 PRO şi G35. Setările au fost „all high” fără AA şi AF. Modul „Dolby” a fost activat.

În Battlefield lucrurile stau mai bine. Misiunea rulată se numeşte „Sangre del Toro” iar diferenţa de framerate este mai mică decât în cazul CoD. La fel ca şi mai devreme, setările au fost „all high”, fără antialiasing sau anisotropic filtering.

Aşa cum se vede mai sus, am probat faptul că folosirea unui headset ca G35 are un impact asupra performanţelor PC-ului, fie el şi minuscul. Testele de mai sus sunt relevante pentru orice jucător profesionist care vrea un framerate cât mai constant dar şi pentru aceia dintre voi care doresc să stoarcă şi ultima picătură de performanţă.

În pagina următoare veţi vedea cu ce software vin G35 şi cam în ce mod ne ajută în jocuri sau utilizarea de zi cu zi.

Pages ( 4 of 6 ): « Previous123 4 56Next »

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.