N-am mai scris un review la niste casti de ceva timp. In ultima perioada, m-am lovit ba de placi video, ba de mousi de gaming. Multi mousi de gaming.

Si observasem ca in urma cu ceva luni, baietii astia de HyperX au scos un update la o pereche de casti ce se afla in topul preferintelor mele. Ai ghicit, este vorba de Cloud Alpha.

Pe mine efectiv m-au vrajit aceste casti cat de bine se aud atat in muzica, cat si-n jocuri. Mai ales avand in vedere ca are un pret de vanzare mai mult decat decent.

Insa e musai sa fie completate de o placa de sunet dedicata. Nu trebuie neaparat ceva sa-ti faca gaura in buget rau, dar nu onboard-urile de la Realtek.

Eu de exemplu le-am incercat pe 3 placi de sunet dedicate, doua Asus si una de la Creative. Aici am ales sa ignor placa onboard.

De la Asus, am inceput cu Xonar U5, diferenta mare intre onboard si placa de sunet externa, insa tot simteam ca pot scoate si mai mult.

Si uite asa, mi-a trecut pe mana o placa Asus Strix Soar. Alta viata, alt sunet, alt bass. Alte casti. A fost mai mult sau mai putin, dragoste la primul bass zdruncinat in timpan.

Cand ma joc Dota2 automat ascult si muzica, altfel parca nu ma pot concentra. Si cand am pornit muzica in conditiile amintite mai sus, parca imi venea mai mult sa stau afk in jungla si sa traiesc melodia. Parca as fi ascultat melodia respectiva pentru prima data.

Insa cum ma roade curiozitatea de fel, le-am incercat si pe Creative Soundblaster Z. Ca si pe Strix Soar, sunetul te lasa fara cuvinte.

Dar ca sa revin la ce am acum pe cap. Cand am vazut ca i-au pus placa de sunet pe USB, m-am gandit la doua lucruri. Prima, cea mai evidenta, vor sa scoata treptat de pe piata Cloud 2. Si era cazul, pentru ca este un combo oarecum mediocru. Ce-i drept, are cativa ani pe piata, la vremea lui era un combo ok.

Si a 2-a, daca fac asta si placa de sunet pe USB nu este net imbunatatita vs cea de pe Cloud 2, isi cam bat joc de casti.

HyperX Cloud Alpha S review | WASD

 

Ce sunt sunt HyperX Cloud Alpha S?

Ca sa fie totul clar de pe acum. Intre Cloud Alpha S Blackout (modelul primit de catre noi) si cele prezente de cateva luni pe piata (cele albastre) nu sunt diferente tehnice, dar nici pachetul nu are continut diferit. Diferenta este, cat se poate de usor de observat: culoarea. Asa ce de aici o sa le spun simplu, doar Cloud Alpha S.

Ei bine, acestea sunt niste casti de gaming tip over ear, cu difuzoare de 50 mm si sunt capabile sa redea sunet 7.1 virtual, asta cu ajutorul placii de sunet pe USB ce se afla in pachetul acesteia.

Ca tot am pomenit pachetul, acesta contine pe langa perechea de casti si placa de sunet USB care are un cablu ce masoara 200 cm: clasicul microfon detasabil, cablu jack 3.5 mm detasabil de 100 cm, cupe textile si husa pentru transport.

Castiile au impedanta de 65 ohm si pot atinge frecvente de raspuns intre 13 Hz si 27 kHz.

Ce are nou Alpha S vs batranul Alpha sunt camerele ce separa bass-ul de medii si inalte, lucru ce la prima vedere pare destul de interesant.

Si placa de sunet a suferit ceva modificari. Ma refer intre cea de pe Cloud 2 vs Alpha S. Extra, cea de pe Alpha S are volume pentru chat si game, functii ce in teorie sunt extrem de utile avand in vedere cat de toxice sunt in multe cazuri comunitatile de gaming.

 

Galerie foto

 

Experienta in timpul utilizarii

Constructie si confort

In ultimele luni, am utilizat Sennheiser Game Zero. Nu-s ele cine stie ce in general, microfonul de exemplu e unul mediocru. Insa impreuna cu o placa de sunet precum Creative Soundblaster Z redau extrem de precis pozitia adversarului in jocuri precum CS:GO.

Dar cam aici se opreste partea pozitiva cu ele si parca m-ar tenta oarecum sa renunt la ele. Asta pentru ca, specific castiilor de gaming Sennheiser, sunetul in activatati multimedia precum muzica sau filme este unul destul de lipsit de viata. Fad daca as putea spune.

In plus, daca stau cu ele peste 3-4 ore pe cap fara sa le mai dau jos din cand in cand, parca am o mica durere in crestetul capului.

Primul lucru pe care l-am retrait cand am pus Cloud Alpha S pe cap a fost senzatia de libertate. Pot sa le uit pe cap si 10 ore, tot nu o sa am dureri fie de urechi, crestetul capului, tample sau mai stiu eu ce.

Bine, asta e deja un feature daca vrei sa spui asa al castilor HyperX. Evident, aici nu intra Stinger.

Si tot cum ne-a obisnuit HyperX atat cu Alpha, dar si cu alte perechi de casti, Alpha S sunt extrem de flexibile, dar in acelasi timp solide. Dar aici iar, exceptia facand Stinger. Nu ne place Stinger.

Eram curios sa vad acest Chamber of Secrets cu sigiliul pus de catre HyperX. Mai exact, ce camerele de separare a frecventelor.

Este mecanic sau implica si software-ul? Ei bine, raspunsul l-am primit instant, cand am inceput sa ma joc cu ele.

Este cat se poate de mecanic. Asta pentru ca poti beneficia de acest feature indiferent de ce output folosesti, cu sau fara placa de sunet din pachet.

Bine, acum HyperX nu a reinventat roata cu acest lucru. Insa este ceva interesant, chiar daca nu este ceva care sa te lase cu gura cascata.

Diferentele sunt sesizabile, dar nu e ca si cum ai trece de la niste casti Audeze la niste casti Sennheiser ieftine.

 

Calitate audio

Sunetul asta virtual 7.1 de care unii se entuziasmeaza atat de mult, pe mine ma lasa mereu rece.

Nu zic ca nu l-am folosit niciodata, dar jocuri competitive gen CS:GO personal mai rau ma incurca decat sa ma ajute.

De exemplu am folosit pentru cateva luni Logitech G Pro X si cand ascultam muzica sau ma uitam la un serial/film, porneam functia de surround. Dar cam atat, cand intram sa ma joc, opream acel feature.

Ei bine, Cloud Alpha S nu face nici el exceptie. Am testat, adversarul m-a transat, butonul de off l-am apasat.

Mi se pare oricum ceva de marketing, la care se bucura doar cei ce se joaca casual sau jocuri single player.

Pe scurt, ca sa fiu cioban si ca sa-mi pun in cap diversi utilizatori, este un feature de plebi.

Cineva care se joaca FPS-uri multiplayer la un nivel inalt, sunt sigur ca face exact ca mine si indiferent de la ce producator vine perechea de casti, opreste functia de surround 7.1.

Si acum trebuie sa vorbesc de sunet. Pai si trebuie sa vorbesc in teorie de cum se comporta cu DAC-ul din pachet, corect? Eh, o sa o fac si asa, dar si cu o placa de sunet dedicata. De ce nu.

Dar stai. Ca in teorie cu ce ar trebui sa le compar? Cu Alpha? Cu Cloud 2? Ok, atunci o sa le fac iar pe ambele.

In primul rand, se simte o diferenta maricica intre DAC-ul de pe Alpha S si cel prezent pe Cloud 2. Si spun asta nu datorita castilor, ci pentru ca am pus pe ele casti de la alti producatori.

Cloud 2 a fost fain la vremea lor, dar acum sunt depasite. Chiar destul de rau.

Iar cand le-am pus pe o placa de sunet dedicata, chiar am stat afk in jungla si eram mai concentrat la muzica decat la joc.

DAC-ul de pe Alpha S mai vine cu ceva fain, ce pare trendul care se indreapta majoritatea producatorilor. Ai control asupra doua volume, cel de game si cel de chat.

Adica daca te joci linistit si cineva din Discord iti sparge timpanul cand incepe sa recite cuvinte din dictionarul rusesc, ca sa nu dai alt tab, il poti da mai incet din controller. E ca si cum ar fi doua placi de sunet diferite.

 

Software

Semnalam in review-ul lui Pulsefire Dart ca software-ul HyperX Ngenuity a suferit modificari de la ultima mea utilizare.

Ei bine, cel putin vizual, Ngenuity arata mult mai bine acum.

In situatia de fata software-ul nu este extrem de util.

Adica, tot ce se poate face din software, se poate face si din butoanele placii de sunet.

Bine, e util ca mai faci un update de firmware.

 

Verdict

Dupa ce le-am utilizat cateva saptamani, acum sunt perfect convins de faptul ca Alpha S vin pe piata ca sa inlocuiasca treptat dar sigur Cloud 2.

Per total este un combo ok in pachetul lui Cloud Alpha S. Nu este extraordinar, dar ii este categoric superior bosorogului de Cloud 2.

Dar versus Alpha clasic, diferentele sunt minore. As prefera difernta de suma dintre cele doua casti sa o aloc catre o placa de sunet dedicata. Evident, trebuie plusat putin. Dar o sa merite. Deci raman adeptul combiatiei Alpha + placa de sunet dedicata.

Combo-ul de la Alpha S/Cloud 2 in teoretie este pentru pro gameri in devenire.

Si spun ca in devenire, ca cei de tier 1-2 ce se duc in mod regulat la evenimente internationale, au pus la dispozitie de catre organizatori DAC-uri performante, deci cel din pachetul HyperX devine inutil. Sau de multe ori utilizeaza castiile organizatorilor, pentru ca izoleaza mai bine sunetul din public.

Dar bine, asta nu inseamna ca daca nu ai aspiratii sa-ti castigi existenta din a da click-uri in mediul online, perechea asta de casti nu este buna pentru tine.

Daca stii ca ai acasa o placa de sunet onboard oribila sau te duci des in sali de net, Alpha S este o varianta foarte buna.

In momentul de fata, perechea de casti nu este pe stoc la vreun retailer de pe taramul mioritic. Insa lucrul asta se schimba in urmatoarele zile si acestea pot fi cumparate de la PC Garage la pretul de 629.98 lei.

Similar Articles

2 thoughts on “Review: HyperX Cloud Alpha S

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.