Suntem multi, gameri sau non gameri, ce apreciem produsele HyperX. Si aici ma refer atat cand vine vorba de componentele lor, cum ar fi memorii RAM si SSD-uri, dar si perifericele de gaming.

Sincer, mie imi plac foarte mult perifericele celor de la HyperX. Ofera produse ce in raportul calitate/pret ies foarte bine in evidenta.

Si cum probabil stiati sau v-ati fi asteptat, cel mai mult imi plac de la ei Cloud Alpha, o pereche de casti ce face o echipa pe cinste impreuna cu o placa de sunet dedicata ceva peste medie.

Nici tastaturile sau mousepad-uri nu-s de lepadat. Dar parca-i lipseste ceva lui HyperX sa fie, cel putin in viziunea mea, top dog.

Ah da, mi-am dat seama unde e problema. Pe segmentul de mousi de gaming. Nu ca ar fi rai, cel putin din punct de vedere al constructiei sau al senzorului. Ei bine, ei au dat-o destul de rau in barci cu forma.

Daca producatori precum Razer sau Zowie imprumuta design-uri de la alti producatori si-l adapteaza usor catre cererea publicului, de ce nu ar fi si HyperX in stare sa faca asta?

Sau poate pur si simplu nu vor, sunt eu nebun si mi se pare, iar publicul este multumit de forma mousilor oferiti de catre acestia.

Sau poate nu. De fel, ma uit destul de des pe lista asta sa vad preferintele proplayerilor de CS in materie de mousi de gaming. Ba si parca nu par chiar asa nebun dintr-un singur click.

Un singur proplayer utilizeaza un mouse HyperX, si asta un fost jucator de tier 2 ce acum pare oarecum ca joaca la nivel semi amator. Hai sa zic tier 3-4, ca sa fiu indulgent.

Evident, lista este dominata de catre Zowie cu 54%, Logitech cu 27%, Razer are 7% si SteelSeries cu 4%. Iar in rest, situatia nu arata bine.

Prezenta celor de la HyperX este mai mica si decat produsele celor de la Glorious sau Xtrfy, ce nici nu viseaza in momentul de fata sa ajunga la bugetul sau brand-ul celor de la HyperX.

HyperX Pulsefire Dart review | WASD

 

Ce este HyperX Pulsefire Dart?

Ca sa vezi si-a scos si HyperX mouse de gaming wireless. Era si cazul, nu?

Ei bine, Pulsefire Dart, mouse cu forma ergonomica,  este echipat cu senzorul PWW3389 de la PixArt. Acesta are o viteza de tracking de 450 IPS si poate atinge pana la 16.000 DPI.

Acesta vine cu 6 butoane, printre care unul de DPI switch. Click stanga si dreapta au sub capota switch-uri Omron ce au o durata de viata de 50 milioane de click-uri.

Ca alte specificatii, mouse-ul are memorie interna ce poate stoca un profil, se poate incarca atat wired utilizand cablul USB din pachet, dar si utilizand un charger Qi.

Dar sa nu uitam si de iluminarea RGB ca deh, altfel n-ar fi fost mouse de gaming.

Acumulatorul prezent pe el are o durata de utilizare de pana la 50 de ore cu iluminarea pornita, insa cu ea oprita poate atinge si 90 de ore.

 

Galerie foto

 

Experienta in timpul utilizarii

New mouse, same old me. Cu HyperX Pulsefire Dart m-am jucat fix ce ma joc atat in mod normal cand testez un mouse, PUBG, Dota2 si CS:GO.

Insa accentul se pune pe ultimul joc. Iar in acesta ma joc deathmatch, 1v1 aim_map si matchmaking.

Mousepad-urile utilizate sunt Xtrfy XG-GP1-L si SteelSeries QCK Heavy, asta pentru ca am renuntat in urma cu ceva timp sa mai testez mousi pe suprafete hard pentru ca abuzam prea mult de skatez-uri.

Forma si constructie

Mie imi plac atat mousii cu forma simetrica, cat si cei ergonomici. Ce ma omoara pe mine, cel putin in jocuri, este un mouse mare. Asta pentru ca am o mana de dimensiuni medii.

Ma adaptez rapid si la stilul de grip, modificandu-l destul de des in ultimele luni. Acum utilziez un fel de claw grip, doar ca ma axez foarte mult sa am controlul asupra partii din dorsale a mouse-ului. Iar in situatia de fata, mousi ce sunt lati in spate, imi dau fatala. Si Pulsefire Dart intra in categoria asta.

Dar evident problema asta o am doar in mare doar in CS:GO, ca in acest joc ma concentrez cel mai mult.

Daca e sa navighez pe internet, sa muncesc sau sa ma joc niste Dota2 casual, n-am probleme cu forma lui Dart.

Gripul lateral daca dai cu degetul peste el pare solid, ai zice chiar ca este de plastic. Dar in realitate este piele. Daca incepi sa fortezi putin, degetul se afunda si constati ca, cel putin in spatele lui, se afla ceva similar cu un burete.

Materialul mouse-ului este fain la atingere, dar ma irita faptul ca raman urme pe el. Ei bine, nu este chiar magnet de amprente precum Zowie Celeritas II.

Incarcarea se poate face prin doua moduri, dupa cum am scris oleaca mai sus. Cel mai la indemana mod este utilizand cablul USB ce se afla in pachet.

Cel mai cool e prin incarcare wireless Qi. Ei bine, nu trebuie neaparat sa cumperi padul celor de la HyperX, ci poti folosi si chargere Qi de la alte branduri.

De exemplu, pe chargerul de pe Asus ROG Throne Qi n-am reusit sa-l incarc. Dar ce-i drept, cu el ma chinui sa-mi incarc si telefonul, trebuie sa-l pun in 10 pozitii diferite ca sa inceapa incarcarea. Dar poti oricum sa cumperi un charger Qi de la un brand nu foarte celebru si sa-ti incarci mouse-ul.

Dar ca sa revin putin la chargerul celor de la HyperX, e misto pentru ca poti pune simultan la incarcat doua device-uri. In momentul de fata pot incarca atat Pulsefire Dart, cat si telefonul mobil.

Cel mai probabil slotul telefonului o sa fie luat in viitor de catre Cloud Flight S. Dar mai e pana atunci.

Despre senzor nu prea sunt multe de spus, dupa cum stiti este un PixArt 3389. Un senzor bun si precis. Pana acum n-am avut scapari cu el, pe orice suprafata l-as fi incercat.

Greutatea nu este pe placul meu. Trendul in randul soarecilor de gaming este ca mouse-ul sa fie cat mai usor.

Iar cea mai ieftina solutie pare sa oferi o carcasa gaurita, cum gasesti la Finalmouse, Xtrfy, Glorious, Coolermaster si sunt sigur ca sunt si altii.

Insa atat Razer, cat si Logitech au demonstrat ca se poate oferi un mouse usor sau chiar foarte usor fara sa plimbi burghiul pe carcasa soarecului. Iar exemplele sigur le stiti, acestea sunt Razer Viper, Razer Viper Ultimate si Logitech G Pro Wireless.

Pulsefire Dart atinge ~110 grame, o greutate ce atinge limita dintre decent si nu o sa folosesc asa ceva.

Adica daca ar fi fost ceva mai greu, as fi avut un biceps bine lucrat la mana dreapta. Asta pentru ca ma joc CS:GO cu low sensitivity, mai exact 400 dpi si sens 1.1-1.4, depinde de chef, forma, feeling, etc.

Glumesc evident cand vine vorba de biceps, insa da, este un mouse destul de greu. Ce banuiesc eu ca s-a intamplat este ca senzorul are un consum maricel de curent si a trebuit sa puna un acumulator zdravan pe el.

Skatez-urile iar nu-mi prea plac. Puteau sa puna niste skatez-uri PTFE, sunt sigur ca ar fi fost un cost extrem de mic sa faca acest mic upgrade. Cele prezente nu-s neaparat rele, insa pe un pad precum Xtrfy XG-GP1-L iti da senzatia ca poti mai mult, dar te impiedica ceva. Iar acea piedica se afla pe burta soarecului.

 

Butoane si scroll

Butoanele au un feeling fain la utilizare, in special click-urile. Imi plac acestea pentru ca par sa aibe raza de actiune similara pe toata lungimea click-ului, lucru ce-l intalnesti destul de rar.

Click-urile laterale sunt pozitionate cam ca la orice mouse, anume intre click stanga si grip-ul lateral.

Scroll-ul imi place si nu prea. Este misto ca este iesit putin in relief, nu are striatii dar are un model desenat. Dar problema e daca dau incet de el, este silent. Totul frumos pana aici.

Insa daca trag tare de el, la modul incerc sa fac bunnyhop in CS:GO sau am un sheet imens in fata atunci se aude de parca ar vrea sa fuga de langa mine.

Iar asta se intampla doar daca dau in sus, adica wheelup. Wheel down este silent, atat cand abuzez de el, dar si cand sunt calm ca Fulger cand se uita la Walking Dead.

 

Software

Cred ca am utilizat ultima oara software-ul celor de la HyperX, anume Ngenuity, la primul meu review de pe WASD, mai exact tastatura Alloy FPS RGB.

Si observ ca a suferit modificari masive, cel putin din punct de vedere vizual.

Ca functionalitate, cel putin la prima vedere fara sa aprofundez foarte mult, pare tot acolo.

Si ca in orice aplicatie de genul, poate fi utilizata sa modificam iluminarea RGB, DPI, polling rate si altele.

 

Verdict

Sunt putin trist. Dart-ul mi-a placut destul de mult, cel putin din punct de vedere al specificatiilor. Insa ma omoara rau forma soarecului, dar si partial greutatea.

Daca la soarecii Razer sau SteelSeries adaptarea la forma o fac dupa cateva ore, forma lui Pulsefire Dart necesita foarte mult timp si rabdare pentru a ma adapta.Si din pacate ambele imi lipsesc.

Problema asta o mai intalnesc la mousii Corsair, ca si ei merg pe trendul asta, walk it like you own the place. La modul de ce sa utilizez o forma deja pe placul publicului, fac eu ce si cum imi taie mintea.

Dar daca ignor forma, Pulsefire Dart este un mouse foarte bun de gaming, cu o constructie faina si un senzor bun.

Senzorul nu este cel mai cel, dar nu este nici cel mai prost din curtea scolii. Poate cine stie, pe viitor o sa vina un Pulsefire Dart S cu tweak la senzorul 3389.

Asta s-ar traduce intr-un acumulator la fel de potent insa de dimensiuni reduse, astfel automat usurand si greutatea mouse-ului.

Si ca sa nu omit si pretul, momentul publicarii review-ului Pulsefire Dart costa 429.99 la PC Garage, un pret ce mi se pare foarte realist pentru ce ofera.

Review overview
Summary HyperX trebuie sa se scarpine putin in cap si sa-si regandeasca mousii, altfel nu vad prea curand ca produsele lor sa fie utilizata de catre jucatorii profesionisti de FPS-uri.
4
Tagged

Similar Articles

One thought on “Review: HyperX Pulsefire Dart

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.