Cand ti-e lumea mai draga si te joci linistit niste Valorant cu SteelSeries Rival 3, vezi ca-ti vin navala multi mousi de testat.

Ei bine, da, ma alint nitel. Faptul ca vin produse la review-uri, mai ales in contextul actual in care ne aflam, este un lucru benefic.

Desi aveam vreo 3-4 modele de ales de la diversi producatori, am optat sa incep cu mouse-ul de la HyperX, mai exact Pulsefire Raid.

De ce? Pentru ca in ultima perioada m-am tot lovit de ei in review-uri, pe toate segmentele de periferice de gaming.

Si nu prea am fost dezamagit de produse. Bine, poate putin de Dart. Dar m-au cucerit complet cu Origins si Flight S.

Am mai spus-o, insa ma vad nevoit sa o repet mai de fiecare data, ca acum exista sansa ca cine intra sa citeasca review-ul lui Raid sa nu fi citit si de exemplul review-ul lui Alpha S sau mai stiu eu.

Dupa parerea mea, HyperX sunt foarte buni pe segmentul periferice de gaming. Categoric top3 producatori, alaturi de Logitech si Razer.

Doar ca dau rateuri cand vina vorba de mousi. Nu-s rai, dar nu-s ce trebuie.

Au implementari de ok, o constructie buna, dar design si forme…. sa le zicem neortodoxe.

Si la prima vedere, Pulsefire Raid nu se abate de la aceasta regula. Dar hai sa-i dau o sansa si sa vad ce si cum, nu sa-l judec doar dupa ce m-am uitat la el pret de cateva minute, nu?

HyperX Pulsefire Raid review | WASD

Ce este HyperX Pulsefire Raid?

Fiind un mouse ce se vrea a fi bun, acesta nu putea sa vina echipat decat cu senzorul optic PixArt 3389, ce poate atinge pana la 16000 DPI si are o viteza de tracking de 450 IPS.

Acesta vine dotat cu 11 butoane programabile, iar sub click stanga si dreapta se afla switch-uri Omron ce au o durata de viata de pana al 20 milioane de utilizari.

Soarecul intra in categoria „large”, carcasa lui ergonomica masoara 127.8 x 71 x 41.5 mm. Acesta cantareste 95 grame, iar impreuna cu cablul si mufa usb atinge 125 grame.

Mouse-ul mai vine dotat cu memorie onboard ce poate stoca doar un profil, dar si cu iluminare RGB.

Galerie foto

Experienta in timpul utilizarii

Ei bine, dupa atata timp am scos un joc din lista jocurilor in care testez perifericele, anume PUBG. Desi inca mi se parea ok, incepuse sa fie enervant sa ma joc singur mereu.

Asta pentru ca toti prietenii virtuali au emigrat din Vikendi in Apex, s-au reapucat de World of Warcraft sau de Dota 2 ca tot a aparut battlepass-ul.

PUBG-ul l-am inlocuit cu Valorant. Il stresez si-n jocuri precum Dota2 si CS:GO, insa accentul se pune pe ultimul joc. Iar in acesta ma joc deathmatch, 1v1 aim_map si matchmaking.

Mousepad-urile utilizate sunt Xtrfy XG-GP1-L si SteelSeries QCK Heavy, asta pentru ca am renuntat in urma cu ceva timp sa mai testez mousi pe suprafete hard pentru ca abuzam prea mult de skatez-uri.

Daca la ultimii mousi testati n-am avut probleme de adaptare pentru ca toti erau de dimensiuni mici sau medii, dar si cu forme oarecum asemanatoare, ei bine acum am avut cateva probleme.

Asta pentru ca Pulsefire Raid este un mouse mare, dar si putin greu la cele 95 de grame pe care le are. Ok, aici conteaza si faptul ca in ultimul an m-am jucat doar cu mousi ce cantareau sub 80 de grame.

Acum cativa ani cand Deathadder era main mouse pentru mine, greutatea de peste 105 grame nu reprezenta o problema.

 

Forma si constructie

Desi are o arcuire spre partea dreapta,  forma este una comoda. Si asta chiar daca eu am o mana de dimensiune mica/medie. La modul ma inteleg foarte bine cu mousi de genul Model O-, Viper sau Rival 3.

Nici nu-mi aduc aminte cand m-am jucat ultima oara ceva mai mult cu un mouse de dimensiunea lui Pulsefire Raid.

Da, soarecul asta este unul mare, perfect pentru cei ce au lopeti pe post de maini si pot manui un astfel de mastodont.

Datorita acestei dimensiuni, dar si a greutatii (95 grame), am avut uneori dificultati in a manui mouse-ul. Asta pentru ca, in ultimele luni am utilizat un claw grip usor modificat, iar pe Raid n-am reusit sa fac asta fara sa sacrific precizia.

Am fost fortat sa utilizez palm grip ca sa corectez aim-ul meu, dar lucrul asta m-a afectat partial in jocuri.

Dar chiar si asa, are o forma putin neortodoxa cu click dreapta alungit, dar este comod.

Firul este cu dus si intors. Este unul subtire si dar destul de rigid, nici n-am stat sa-mi mai bat capul cu el, l-am prins direct in mouse bungee.

Dupa parerea mea, daca mouse-ul utilizat are un astfel de cablu, neaparat trebuie sa fie utilizat cu un astfel de accesoriu. Bine, povestea asta este valabila pentru toti soarecii ce n-au fir tip paracord.

Imi aduc aminte si acum cum improvizam in urma cu multi ani sa tin in frau cablul, perioada in care nu gaseai mouse bungee la orice magazin ce vinde periferice de gaming. De pilda acasa fie tineam un satelit pe cablu, fie il lipeam cumva de birou. Iar in sali de internet de multe ori puneam suportul monitorului pe fir.

Skatez-urile sunt si ele cu dus si-ntors. Imi plac ca sunt doua bucati mari, insa datorita materialului din care sunt confectionati imi da senzatia ca limiteaza in anumite ipostaze mouse-ul, de multe ori parca se afunda in suprafata de lucru. Nici nu vreau sa-mi imaginez acest mouse pe un mousepad pufos gen Fnatic Focus, ar fi o situatie horror.

 

Butoane si scroll

Butoanele ce-s fragmentate, adica ce nu-s bucati intregi din carcasa mie imi plac. Asta pentru in mare parte se apasa la fel pe intrega dimensiune a click-ului.

Scroll-ul este unul fain. Pare indentic cu cel de pe Pulsefire Dart, doar ca la Raid nu este la fel de galagios cand acesta este abuzat. Imi aduc aminte si acum, cand incercam sa navighez in fisiere xls imense cu Dart, parca mi-as fi dorit sa fie dotat cu infinite scroll si sa plec de langa el.

Dar aparent, pe Raid au reparat acest lucru. Sau poate a avut problema asta mostra noasta de HyperX Dart.

In plus, este fain ca scroll-ul are actiune stanga/dreapta. Acum cand muncesc pot sa schimb melodia de pe Spotify instant, fara sa stau sa mai fac combinatia de taste.

Iar acum vine si partea nasoala, lucrul ce ma irita cel mai rau la soarecul denumit Raid, anume partea laterala.

Au aruncat pe partea laterala patru butoane care-s despartite de o banda de plastic, un buton tip „sniper”, dar si un grip de cauciuc.

Arata…. oribil. In primul rand, eu nu ajung la butonul de sniper. Deloc. Trebuie sa ma plimb cu mana pe mouse ca sa-l ating. Si decat sa fac aceasta actiune, mai bine fac un bind pe tastatura si ignor butonul de pe mouse.

Nu-mi place idee asta. Desi ca forma, ai zice ca ar fi un mouse pentru FPS-uri, sunt cam multe butoane laterale ca sa confirme acest lucru. Dar nici pentru MMORPG-uri nu este dedicat, ca are cam putine butoane laterale si un grip lipit sub butoane. Este discutabila situatia.

 

Software

Tot utilizand foarte multe periferice HyperX in ultima perioada, am vazut cate hibe are HyperX Ngenuity. Da, este in beta, dar avand atatea probleme probabil ar fi fost o idee buna sa fi pastrat software-ul vechi.

Cel mai enervant lucru este ca-si uita din setari din cand in cand si trebuie deschisa aplicatia ca sa si le „aduca” aminte.

Plus, nu prea exista setari individuale pentru o anumita categorie de produse. Un lucru care e cu dus si-ntors. De exemplu, aveam si Dart-ul conectat la PC cand am conectat Raid-ul, iar aplicatia n-a facut nimic altceva decat sa-l seteze exact cum era Dart-ul.

Si spun ca e cu dus si-ntors, asta pentru ca de exemplu da, eu dezactivez butoane, iluminarea, setez 400 DPI si altele. Dar sunt sigur ca exista utilizatori care vor sa seteze diferit daca are 2 mousi conectati de la HyperX. Iar la mine cel putin, daca-i adaugam o setare unui mouse, instant o avea si celalalt.

 

Verdict

Da, pentru mine este o poveste tipica HyperX. Inginerul care a proiectat mouse-ul asta ar trebui bagat in sedinta. Sa fie intrebat daca este totul ok acasa, daca are nevoie de ajutor, pentru ca ce se intampla in afara mediului de munca ii afecteaza proiectele de la HyperX.

Nu inteleg cum, pe un astfel de mouse arunci atatea butoane laterale. Si pozitionate astfel.

N-au vrut sa-l faca complet pentru MMORPG-uri sau MOBA-uri, dar nici sa-i ajute pe jucatorii de FPS-uri. Au inghesuit 4 butoane unul in altul, au arucat un petic de grip si au mai pozitionat si un alt buton cat suprafata acestora pe latime.

Din punctul meu de vedere, existau doua variante sa iasa ceva ok:

  1. full MMORPG/MOBA: butoane pe 70% din suprafata laterala a mouse-ului, evident gripul nu avea ce cauta acolo
  2. FPS and others: maxim 2 butoane laterale

Eu nu pot trece peste aceasta implementare. Da, recunosc, poate am fost mai acid decat ar fi trebuit. Ok, nu poate, ci sigur am fost.

Dar nu inteleg exact ce s-a dorit a fi, un hibrid? Sa impace si jucatorul de LoL, dar si pe cel de CS?

Este pacat, ca mouse-ul are un senzor bun. Si chiar daca este mare, are o forma comoda. Dar si un pret relativ bun.

HyperX trebuie sa schimbe ceva neaparat. Este pacat sa ai in portofoliu casti si tastaturi folosite de foarte multi progameri si nu numai, dar sa dai astfel de rateuri pe cel mai important segment: mouse-ul de gaming.

Se pare ca toti sau ma rog, majoritatea producatorilor au inteles asta, mai putin HyperX. Sau nu vor sa o inteleaga. Cu atitudinea asta de „walk like you own the place” s-ar putea sa te trezesti intr-o infundatura si sa nu stii sa mai iesi de acolo

Dar in fine, poate sunt utilizatori ce pot trece peste aceste lucruri. Asta pentru ca, mouse-ul are un pret destul de bun, anume in momentul publicarii review-ului la PC Garage era doar 269.99 lei.

Similar Articles

2 thoughts on “Review: HyperX Pulsefire Raid

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.