Pare greu de crezut ca in anul 2014 producatorii de periferice inca mai lanseaza mausi optici, insa credeti-ma pe cuvant cand va spun ca aceasta tehnologie este departe de a fi moarta. Pana vom ajunge sa vedem mausi laser superiori celor optici pe segmentul low-sens sau med-sens va mai dura o perioada destul de lunga de vreme.

SteelSeries cunosc foarte bine directia in care se indreapta piata. Stiu ca marketingul le aduce cele mai mari vanzari si asa ca au decis sa lanseaze mausi optici intr-un ritm foarte timid. Cand va ganditi la SteelSeries ce maus va sare imediat in minte? Sensei! Bineinteles. Caci el a beneficiat de cel mai mult endorsment si promovare. Credeti ca se poate intampla asta cu un maus ieftin, implicit optic? NU!

SteelSeries RivalAsadar, iata de ce nu sunt modelele noi de mausi optici atat de promovate. E pacat daca ma intrebati pe mine pentru ca asta duce in definitiv la declinul jocurilor ce necesita precizia aia extrema care a facut din DeathAdder si MX518 niste legende.

Oare mausul optic Rival, pe care SteelSeries l-a lansat recent, reuseste sa se ridice la acelasi nivel ca mai marii segmentului optic? Vom vedea in cele ce urmeaza.

 

Specificatii

Specificatiile ar trebui sa elucideze misterul numelui acestui maus. Dupa cum se poate observa, in materie de cifre, Rival are tot ce ii trebuie pentru a intra in hora.

Totusi, am mai vazut mausi cu cifre bune si cu un comoprtament groaznic asa ca haideti sa nu ne hazardam in a-l judeca. Este de apreciat faptul ca SteelSeries continua lupta.

Faptul ca aduc pe piata un maus care sa concureze cu niste clasici nu face altceva decat sa ma bucure deoarece concurenta nu face altceva decat sa sporeasca nivelul calitatii.

Senzorul poate ca nu va spune multe, mai ales cand majoritatea producatorilor folosesc Avago. Totusi, acest senzor de la Pixart promite 0 acceleratie si avand in vedere ca este o varianta mai recenta a celui folosit in Kana, s-ar putea chiar sa fie asa. Vom vedea in teste aspectul acesta.

In cazul in care va intrebati ce contine pachetul acestui maus, ei bine, aflati ca nu foarte multe. In afara de mausul propriu-zis si o hartiuta pe care sunt cateva indicati nu veti gasi decat cauciucul  interschimbabil.

Ca tot veni vorba despre acea piesa inutila din cauciuc, trebuie sa stiti ca SteelSeries pune la dispozitie modelul 3D al acelui cauciuc astfel incat sa vi-l imprimati 3D chiar voi. Adauga niste plus pentru acel „cool factor”, insa nu stiu cat de tare poate influenta puterea de decizie a unui utilizator. Oricum, nice stuff.

 

Galerie foto

 

 

Software

Din punctul meu de vedere, software-ul unui maus este util doar atunci cand faci setarile mausului pentru prima data (presupunand, evident, ca mausul salveaza setarile in memorie) si in momentele in care apare un firmware update nou. Cu versiuni anterioare ale software-ului SteelSeries am mai avut probleme doar la actualizarea lui Kinzu si as putea spune ca s-a repetat istoria partial si la RIval. De fapt, la Rival mi s-a blocat procesul de firmware upgrade, insa a fost perfect capabil sa il reia si sa rescrie versiunea noua chiar daca mausul nu mai functiona.

In general nu ma dau in vant dupa macro-uri, insa pot sa remarc imediat atunci cand un macro editor este binerealizat. Nu stiu daca va mai aduceti aminte de tastatura GIGABYTE KB8100, insa soft-ul acelei tastaturi oferea chiar si posibilitatea de a alege pozitia cursorului pentru executarea unui click dintr-un macro. SteelSeries Engine 3 nu permite acest lucru, insa va lasa sa combinati comenzile tastaturii cu ale mausului.

Asta se traduce prin posibilitatea de a concepe macro-uri simple de kiting ce vor elimina nevoia de a mai apasa tasta A in League of Legends, de exemplu.

 

Experienta in timpul utilizarii

Adaptarea la Rival se face foarte usor. Desi are dimensiuni medii, chiar si jucatorii cu maini mici se pot adapta destul de usor la el. Acest lucru se datoreaza in principal grip-urilor din cauciuc de dimensiuni foarte mari. Ca tot am adus vorba despre cauciucul de pe laterale. Ei bine, SteelSeries au reusit sa foloseasca un material super aderent si astfel Rival poate fi folosit foarte usor de catre jucatorii low-sens care au nevoie sa ridice mausul de pe mousepad.

Spre diferenta de Kana, fostul flagship SteelSeries cu senzor optic, Rival are butoane laterale pe care cu greu le poti apasa accidental. Pe toata durata testarii mausului nu am apasat accidental nici macar o singura data aceste butoane. De asemenea, ambele butoane de back si forward sunt situate pe aceeasi parte, lucru specific mausilor cu forma ergonomica.

Patinele de dimensiuni medii asigura o frecare usoara pe majoritatea pad-urilor  textile si daca se doreste un control cat mai mare este nevoie de un mousepad cu tesatura mai rara precum Razer Mantis Control. Dintre toate mousepad-urile pe care le-am probat impreuna cu Rival, de departe cel mai bun mi s-a parut SteelSeries QCK+ care de altfel este unul dintre cele mai potrivite mousepad-uri pentru majoritatea mausilor.

Pe majoritatea mousepad-urilor lift-off-ul s-a mentinut intre 1,5mm si 2,5mm  asadar nu este nevoie sa va faceti vreo grija ca ar functiona prost pe vreun mousepad.

In ceea ce priveste tracking-ul pot sa spun ca am ramas surprins de faptul ca nu este foarte afectat de mousepad-urile colorate. In general mausii optici nu se descurca asa bine atunci cand exista culori diferite. Evident, depind de la maus la maus, insa este o problema destul de frecventa. Rival s-a descurcat bine la tracking atat pe SteelSeries QCK NAVI Edition cat si pe Qpad FX36 Battlefield 4.

In ceea ce priveste performanta in jocuri, SteelSeries Rival este absolut identic cu DeathAdder 2013 sau G400S cand vine vorba de MOBA-uri, in special League of Legends. La capitolul FPS-uri (first person shooter) lucrurile stau un pic diferit deoarece grip-ul este si el diferit. De exemplu, in Unreal Tournament 3 eu nu reusesc sa am mana perfect relaxata pe G400S. Acest lucru se traduce in miscari ale crosshair-ului exact pe langa tinta aleasa (de obicei un shock core tras de mine). Ca sa reusesc sa am mana perfect relaxata pe G400S trebuie sa depun un efort mult prea mare si de obicei dupa aproximativ 10 minute mana ajunge sa fie tot inclestata pe maus. Cu Rival acest lucru nu se intampla datorita formei mai bune si acelasi lucru l-am remarcat si la DA2013.

Evident, cele sesizate mai sus in Unreal Tournament 3 depind de la user la user si nu trebuie sa o luati ca atare.

 

Concluzii

Nu am niciun dubiu in a spune ca SteelSeries Rival este un maus excelent. Forma lui este exact intre G400S si DeathAdder 2013. Grip-ul este mult mai bun decat al lui G400S si similar cu al lui DA2013. Iar senzorul?! Ei bine, senzorul este mai bun decat al lui G400S la 400CPI. Singurul lucru care nu imi place la Rival il reprezinta inconsistenta in polling rate si cablul din cauciuc. Insa, avand in vedere ca este o diferenta minuscula intre 1000 Hz ficsi si variabili in functie de viteza mausului pe pad, pot spune ca acest capitol este complet ignorabil.

In ceea ce priveste cablul pot spune ca nu inteleg de ce SS au scos un maus mai scump decat Kana, dar cu un fir mai nasol. Oricum, eu pot trece cu vederea, mai ales ca intotdeauna imi schimb cablul mausului :).

Patinele lui Rival sunt mult mai mici decat ale lui Kinzu sau Kana si intr-un final acest lucru inseamna ca aluneca mai usor pe un mousepad textil.

 

Plusuri si minusuri

+ Grip excelent
+ Senzor bun
+ Forma
+ Raport calitate/pret

 

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.