Nvidia GeForce GTX 1070 Ti a venit in sfarsit ca sa umple acel gol dintre GTX 1070 si GTX 1080 care era umplut tocmai de AMD Radeon RX Vega 56.

Am putea spune ca seria Pascal este completa acum. A ba nu. Nu putem spune asta pentru ca nu avem GTX 1060 Ti. De fapt avem, varianta cu 6 GB. Dar acea varianta nu se numeste Ti pentru ca Nvidia s-au gandit ca mai bine ar fi sa creeze niste confuzie.

Oricum, puteti fi siguri ca nu va mai aparea nimic altceva pana la urmatoarea generatie. Nu au de ce sa mai lanseze altceva. Mai pot in schimb sa mai aseze un pic preturile. Dar banuiesc ca lucreaza deja intens la asta :)).

Nvidia GeForce GTX 1070 Ti review | WASD

 

Ce este Nvidia GeForce GTX 1070 Ti?

Nvidia GeForce GTX 1070 Ti Founders EditionNvidia GeForce GTX 1070 Founders EditionNvidia GeForce GTX 1060 Founders EditionNvidia GeForce GTX 1080 Founders EditionNvidia GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition
SMs1915102028
CUDA Cores24321920128025603584
Base Clock (MHz)16071506150616071480
GPU Boost Clock (MHz)16831683168317331582
Texture Units15212080160224
Texel fill-rate (Gigatexel/s)244.3180.7120.5277331.5
Memory Interface256-bit256-bit192-bit256-bit352-bit
Memory Clock (MHz)40004000400050005505
Memory Bandwidth (GB/s)256256192320484
ROPs6464486488
L2 Cache Size (KB)20482048153620482816
TDP (W)180180120180250
Transistors (billion)7.27.24.47.212
Manufacturing Process16 nm16 nm16 nm16 nm16 nm

Dupa cum am spus si in stirea prin care a fost anuntata aceasta placa video, GTX 1070 Ti este un alt fel de cip defect de GTX 1080. Cel putin in teorie asa stau lucrurile. Dar in realitate ar putea fi un pic diferite.

Vedeti voi, GTX 1070 Ti este atat de apropiat de GTX 1080 incat as baga mana in foc ca Nvidia va dezactiva in mod voit din shaderele cipurilor GTX 1080 bune, dar de calitate proasta.

Pe masura ce productia de GTX 1080 a fost imbunatatita Nvidia au gasit mai multe intrebuintari pentru aceste cipuri.

Cele mai bune dintre cele fara defecte ajung in laptop-urile Max Q. Acolo au nevoie de GPU-uri care necesita voltaj mic. Si este deja cunoscut faptul ca cipurile care ies bine la loteria siliconului sunt ceva mai eficiente.

Un pas mai jos pe scara calitatii sunt cipurile care ajung in celelalte laptop-uri cu GTX 1080. Pana la urma e logic sa ajunga aici si nu in cipurile din placile video de desktop.

Pentru ca pe urmatorul pas al scarii calitatii unde este plasat segmentul desktop, ai raciri bune si chiar daca cipurile au nevoie de mai mult curent electric decat cele din laptop-urile Max Q, racirile din desktop-uri fac fata.

Si ultimul pas pe scara calitatii era GTX 1070. Adica cipuri cu defecte atat de mari incat trebuie dezactivate.

Acum, intrebati-va si voi. Nu e pacat ca dintr-un cip de GTX 1080 cu 20 SM-uri din care doar 1 SM e defect sa se dezactiveze voit inca 4 SM-uri pentru a ajunge la un total de 15 SM-uri functionale cat are un GTX 1070 clasic? Ba da, e pacat. Pierzi bani.

Daca cumva va intrebati de ce Dumnezeu nu au lansat de la bun inceput un GTX 1070 cu 19 SM-uri, ei bine nu aveau un astfel de yeld la inceputurile productiei de GTX 1080.

 

Caracteristici noi

In ceea ce priveste caracteristicile, GTX 1070 sta absolut identic cu GTX 1080. Asadar, caracteristicile prezentate mai jos sunt aceleasi ca pentru GTX 1080. Daca le-ati citit in review-ul dedicat GTX 1080, puteti sa sariti peste ele.

Fast Sync

Personal, aceasta caracteristica ma intereseaza extrem de mult. Le-am studiat tehnologia GSYNC si am vazut unde nu e ok, dar si unde se descurca bine. Are si avantaje, dar si dezavantaje. In esenta, Fast Sync a fost dezvoltat in jurul latentei reduse si reprezinta o alternativa la traditionalul VSync, eliminand tearing-ul, dar mentinand si o latenta scazuta. Puteti consulta efectul VSync asupra timpului de raspuns din acest articol. Urmariti dunga albastra si cea rosie in grafic.

Problema cu VSync este ca pune presiune pe engine-ul jocului pentru a se incetini astfel incat sa se sincronizeze cu monitorul si cu cele doua buffer-e (Front buffer si Back buffer). Practic, engine-ul asteapta ca monitorul sa zica: „hai Gogule, trimite frame-uri”. Daca Vsync este oprit, presiunea dispare si engine-ul este capabil sa redea liber si la 500fps. Evident, un monitor de 144 Hz va afisa doar 144 de cadre si restul se vor pierde, insa engine-ul jocului nu va fi incetinit pentru a se sincroniza cu monitorul. Rezultatul este un timp de raspuns cat mai mic posibil, insa numarul mare de cadre face ca bufferele de afisare sa se desincronizeze si cadrele sa se rupa (apare tearing).

Explicatia tehnica este prea complexa si ma voi rezuma la cateva propozitii pe intelesul tuturor. In mod normal GPU-ul „scuipa” cadrele catre Back buffer, in vreme ce Front buffer-ul „scuipa” catre monitor. In tot acest proces bufferele asteapta unul dupa altul si mai ales, asteapta semnalul de la monitor ca a terminat de scanat toate cadrele. Din acest motiv si apar latente incredibil de mari cand este folosit VSync.

Fast Sync este o abordare cu totul noua. Practic, partea de randare este decuplata de cea care se ocupa de afisare. Nu mai exista „nimic” care sa spuna ca trebuie asteptat semnalul monitorului si incetinit la 60 Hz, sau 144 Hz sau ce refresh are monitorul.

Bine, asta se intampla daca este folosit modul de afisare Fast Sync. Altfel, Pascal este perfect capabil sa induca tearing si sa produca timpi de raspuns mari, la fel ca orice placa video incetinita de VSync la un framerate mare.

Au reusit sa faca asta inserand un al treilea buffer. Nu are nicio legatura cu metoda de afisare triple buffering care presupune inserarea unui al doilea Back buffer. Nvidia de fapt a introdus un al treilea buffer numit Last Rendered buffer care va mentine intotdeauna informatia trimisa din Back buffer. Seamana cu un chinez mic care ia de acolo si pune acolo. Insa, pentru a eficientiza procesul si a nu copia data fara rost dintr-un buffer in altul, Nvidia redenumeste bufferele constant si astfel monitorul crede ca ia mereu cadre din acelasi buffer.

Procesul arata cam asa:

  1. Scanare din FB
  2. Randare catre BB
  3. Cand randarea a luat sfarsit:
    1. BB devine LRB
    2. LRB devine BB si randarea continua
  4. Cand randarea a luat sfarsit:
    1. BB devine LRB
    2. LRB devine BB si randarea continua
  5. Cand randarea a luat sfarsit:
    1. BB devine LRB
    2. LRB devine BB si randarea continua
  6. Cand scanarea a luat sfarsit:
    1. LRB devine FB
  7. Incepe scanarea din noul FB

Masuratorile de mai jos sunt realizate de catre Nvidia si arata clar o imbunatatire a timpului de raspuns. Daca e sa ma iau strict dupa rezultatele obtinute cu VSync On, as spune ca au folosit un monitor FHD cu panou de 5ms. Din pacate nu au specificat aceste detalii.

Si desi pare o tehnologie misto, reduce doar o parte din problema, pentru ca cea mai mare problema o reprezinta procesoarele de semnal ale monitoarelor. Voi publica un material pe tema asta in scurt timp.

 

Ansel

Caracteristica asta este super misto pentru creatorii de continut. E misto atat pentru reviewer-ii de jocuri cat si pentru Youtuber-i si pasionatii de screenshot-uri si MOD-uri in Skyrim si alte astfel de jocuri.

Puteti vizualiza cateva screenshot-uri 360 realizate de noi in PES 2018.

In primul rand aduce posibilitatea de a realiza screenshot-uri la 360° ce pot fi randate in browser folosind player-ul Unity.

In al doilea rand aduce Super Resolution Pictures care iti va permite sa capturezi imagini gigant in care vei putea face zoom ca in filme:). Suna stupid, dar cand dai actual size pe o astfel de imagine poti vedea cele mai interesante detalii fara sa fie nevoie sa faci tu cate un screenshot intr-o scena pentru fiecare punct de interes.

In al treilea rand va permite inregistrarea de screenshot-uri RAW sau EXR si asta inseamna ca vei putea modifica parametrii la fel cum faci si cu RAW-urile capturate cu aparatele foto.

Si nu in ultimul rand ofera si Post Process Shader care iti va permite sa modifici imaginea in diferite feluri folosind color aberation, film grain, distorsiune etc.

 

Enhanced Memory Compression

La fel cum au folosit si in trecut si la Pascal folosesc o tehnologie ce are rolul eficientizarii utilizarii latimii de banda a memoriei. Mai precis, este vorba de a 4-a generatie de Delta color compression si are un factor de compresie de 8:1, unde la Maxwell era vorba de 4:1.

Dupa compresie rezulta o imagine pe care noi nu o putem intelege, insa GPU-ul stie foarte bine ce a fost compresat si cum ca d-aia avem pe monitor pixeli colorati.

 

High Bandiwidth SLI

Dupa ani si ani s-au gandit ca ar fi cazul sa umble putin si la SLI. Acest mod nou de SLI presupune folosirea unui bridge rigid ce utilizeaza ambii conectori de pe fiecare placa video Nvidia implicata. Cu ocazia asta Nvidia au anuntat si ca nu mai recomanda 3&4 way SLI. Si in caz ca cineva vrea un astfel de setup va trebui sa aplice la un program special pentru entuziasti.

Cert este ca noul SLI reduce sttutering-ul si arata si mult mai bine decat bridge-urile vechi.

 

Galerie foto GTX 1070 Ti

 

Platforma de teste

Pentru testarea lui GTX 1070 Ti, dar si a celorlalte placi video, am folosit urmatoarele componente:

ProcesorIntel Core i7 7700K @ 4,5 GHz
Placa de bazaAsus ROG Maximus IX Code
Coolerbe quiet Silent Loop 280
Memorie RAM4x 4GB Corsair Vengance DDR4 @ 3200 MHz
Stocare1x Kingston HyperX Predator 240 GB
1x Kingston HyperX Savage 960 GB
SursaCorsair RM850i
CarcasaPhanteks Enthoo Evolv ATX Glass Galaxy Silver Edition
Placi videoGTX 1070 FE
GTX 1070 Ti FE
GTX 1080 FE
Vega 56 Black
Vega 64 Black
Sistem de operareMicrosoft Windows 10 64-bit
Driveri videoNvidia - 388.15
AMD - 17.10.30

De asemenea, in cazul inregistrarii consumului de curent electric, trebuie sa stiti de pe acum ca acele valori reprezinta consumul intregului PC. Nu doar al placii video

 

Temperaturi GTX 1070 Ti

Tempertura ambientala pe toata perioada testelor a fost de 26°C si temepraturile au fos tinregistrate cu capacul lateral al carcasei indepartat.

 

Load GPU 100% cu ventilatorul setat pe auto

Ca de obicei avem tot o temperatura de 82°C. Este normal avand in vedere ca acesta este target-ul setat de catre Nvidia. Toata modelele de referinta Founders Edition se comporta la fel. Diferenta dintre ele fiind radiatorul din interiorul cooler-ului si turatia la care ruleaza turbina. Adica zgomotul pe care il produce.

 

Load GPU 100% cu ventilatorul setat la putere maxima

Iar cu ventilatorul setat la putere maxima vedem exact acelasi comportament ca inc azul lui GTX 1080. Vorba aia: aschia nu sare departe de trunchi. Sau gunoiul departe de tomberon :))

 

Overclocking GTX 1070 Ti

Va spun foarte sincer ca nu aveam mari asteptarid e la aceasta placa. Era logic sa se comporte ca un exemplar mediocru de GTX 1070 sau GTX 1080 si exact asta a si facut. Perfect instabila de la 2088 MHz in sus.

Oricum, cu frecventa crescuta ar trebui sa fie cam la fel ca un GTX 1080 la default. Dar vom vedea asta la capitolul teste.

 

Consum GTX 1070 Ti

Consumul platformei de test a fost inregistrat in timp ce rula Unigine Heaven la rezulte 1920*1080 cu detaliile la maxim. Valoarea este medie si nu va coincide perfect cu ceea ce se poate intalni in unele jocuri mai solicitante



Consumul intregului PC (W)
Nvidia GeForce GTX 1060 6GB FE205
Nvidia GeForce GTX 1070 FE219
Nvidia GeForce GTX 1070 Ti FE234
Nvidia GeForce GTX 1080 FE240
Nvidia GeForce GTX 1080 Ti FE331
AMD Radeon R9 Fury X340
AMD Radeon RX Vega 56 Black327
AMD Radeon RX Vega 64 Black361
AMD Radeon RX Vega 64 Liquid387

 

Teste performanta GTX 1070 Ti

Inainte sa treceti cu privirile prin grafice, tineti cont de faptul ca sortarea este facuta in functie de rezultatele obtinute la rezolutia Full HD. Si este foarte interesant un unele cazuri sa observati cum placile AMD nu sunt la fel de mult penalizate de cresterea rezolutiei.

 

3D mark Time Spy arata un overview foarte bun asupra pozitionarii placilor video. Este un indicator bun de performanta deoarece nu are o afinitate cums e intampla in cazul multor jocuri.

 

 

 

 

 

 

 

Verdict

Nvidia au venit pe piata cu GTX 1070 Ti dintr-un singur motiv: AMD Radeon Vega 56. Si desi miscarea seamana cu six core-ul Intel (care a fost fortat de Ryzen) lucrurile stau un pic diferit la placi vide. Pe piata procesoarelor era nevoie de procesoarele pe care le-a scos Intel. Pe piata placilor video, insa, nu era nevoie de GTX 1070 Ti. Da, e un produs misto, dar totodata inutil pentru ca exista deja GTX 1080.

GTX 1070 Ti si Vega 56

Ar fi fost mai simplu sa ieftineasca GTX 1080 si gata. Mai castigau si ei niste dragoste din partea utilizatorilor. A, stai. Sunt listati la bursa.

Da, ca decizie de business e buna. Dar asta nu inseamna ca in viziunea mea GTX 1070 Ti e util. Este un GTX 1080 handicapat si mai ieftin.

E o chestie misto totusi ca GTX 1070 Ti overclocked intrece un GTX 1080 FE la frecvente implicite. Iti da ceva mai multa valoare pentru ceea ce platesti.

Si aucm inteleg de ce existau zvonurile acelea ca „fara overclocking”. Daca un GTX 1070 Ti de la vreun integrator ar rula la 2000 MHz, ar fi mai puternica out-of-the-box decat un mai scump GTX 1080 Founders Edition.

Oricum, placa e misto. Si daca ai asteptat atata vreme venirea lui Mesia, e posibil ca acesta sa fie.

Pretul recomandat de catre Nvidia pentru aceasta placa video este de 2200 Lei. Cu siguranta nu o veti vedea in retail la acest pret. Ea deja este de fapt listata si cel mai mic pret la care am vazut un Asus a fost de 2349 Lei.

E un pret bun pentru un GTX 1080 olog. Cred ca ar fi putut sa o numeasca si GTX 1080 FE LE:).

 

Similar Articles

2 thoughts on “Nvidia GeForce GTX 1070 Ti review

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.