GTX 1660 Ti. Ce nume ciudat. Parca este un fel de outcast al seriei 1X00 si un GPU nedemn sa ajunga in seria 2000. Dar stiti unde va ajunge? In majoritatea PC-urilor.

Si era destul de clar ca o sa fie vaca de muls a celor de la Nvidia inca de cand au aparut primele leak-uri.

Era la fel de clar ca pretul o sa fie mic astfel incat sa si-l permita foarte multi oameni.

Si nu va ganditi ca Nvidia s-au trezit de partea utilizatorilor si vin ei cu un produs la care sa poti face upgrade usor pentru ca tin ei tare mult la portofelul vostru.

Este un GPU ce a luat nastere pentru a consolida pozitia de lider de piata.

Pana la urma asta ii incanta pe investitori, sa stie ca banii lor sunt la o companie de top. Bine, aici sunt 2 jucatori mari si lati, dar intelegeti voi ideea.

Era nevoie de acest GPU? Nu. Si nu am sa va argumentez raspunsul. Am sa va las pe voi sa va uitati singuri pe graficele cu teste si sa va extrageti singuri argumentele.

Bineinteles, Nvidia vin cu o mie si unu de argumente ca arhitectura, ca performanta per CUDA core, ca marea cu sarea.

Dar intr-un final ce conteaza? Conteaza sa livreze ce promit.

Si la capitolul asta este discutabil. Promit o experienta mai buna pentru streameri (daca folosesc NVENC) si performanta mai mare in acelasi segment de pret.

Pentru a doua parte se folosesc de comparatia cu GTX 1060 si spun ca 1660 Ti este cu 1,5X mai puternica.

Era si cazul macar aici sa avem o crestere mai spectaculoasa de performanta, daca RTX 2080 Ti nu este mai puternica cu acelasi ordin de marime ca vechiul varf de gama.

Dar o sa fie totul clar dupa grafice.

Pentru materialul de astazi avem, nu una, ci doua placi video echipate cu GTX 1660 Ti.

Una dintre ele este Asus ROG Strix si este enorma, iar cealalta este MSI Gaming X si are o dimensiune ceva mai decenta.

NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti review | WASD

Bineinteles, dimensiunile sunt date de radiator si in cazul implementarii Asus avem unul ce este suflat de 3 ventilatoare. Iar in cazul implementarii MSI este vorba de o racire cu doua ventilatoare.

 

Ce este GTX 1660 Ti?

GTX 1660 Ti este bazat pe TU116 si de aici apare marea diferenta arhitecturala fata de GTX 1060, sau orice GTX 1000 de altfel.

SM-urile lui 1660 Ti sunt cele pe care Nvidia le-au folosit pe seria RTX, mai putin partea de ray tracing si AI. Da, TU116 nu are RT Cores si nici Tensor Cores si aceste elemente lipsesc cu desavarsire de pe cip.

Adica nu va ganditi ca este un TU106 ale carui nuclee speciale au fost dezactivate.

Este un cip complet nou. Si lipsind cu dezavarsire acest componente, suprafata lui este mai mica si implicit si nevoile in materie de curent electric ar trebui sa fie mult mai mic.

Teoretic si temepraturile ar trebui sa fie mici, dar asta vom verifica noi la momentul potrivit.

Nvidia se lauda cu un cache L1 marit la 1536 KB si partea amuzanta este ca din diagrama nu iese socoteala de niciun fel. Adica sunt 96KB per SM si in total 24 de SM-uri. Asta inseamna 96×24. Care daca le inmultesti ajungi la 2304. Oare au gresit in diagrama cantitatea de cache?

Pentru ca 1536 KB este rezultatul inmultirii dintre 24 si 64. Oricum, diagrama si absolut tot ce tine de acest cip este super fishy. Doar uitati-va la dimensiunea pastilei si la numarul de tranzistori.

Dar stiti ce?! Intr-un final conteaza ce livreaza produsul. Nu neaparat cum au ajuns sa ii socoteasca specificatiile.

In ceea ce priveste memoria, Nvidia au mers, bineinteles, pe gDDR6. Era normal sa faca asta avand in vedere ca GPU-ul beneficiaza de o latime de banda mai mare folosind o magistrala identica cu cea pentru gDDR5X.

Marea noutate, fata de generatia precedenta, o reprezinta Variable Rate Shading (VRS). Aceasta caracteristica este compusa din doi algoritmi: Content Adaptive Shading si Motion Adaptive Shading.

Acesti doi algoritmi analizeaza cadrele si aplica shading doar acolo unde e nevoie. Si pentru Motion Adaptive Shading, Nvidia folosesc pe post de exemplu un joc cu masini. Masina este randata la calitate maxima folosind necesarul de resurse, iar drumul, benzile, semnele de circulatie si alte elemente care sunt in permanenta miscare si care contin si motion blur sunt randate la detalii mai mici pentru ca oricum ochiul uman nu le poate percepe.

Dar probabil ca in screenshot-uri se observa.

Cert este ca orice gaselnita care imbunatateste performanta este binevenita. Mai putin DLSS care momentan e un mare flop.

In ceea ce priveste cele doua placi video pe care le testam ina cest articol, ei bine, ambele sunt alimentate printr-un singur conector de 8 pini PCIe.

Pages ( 1 of 11 ): 1 23 ... 11Next »

Similar Articles

3 thoughts on “Nvidia GeForce GTX 1660 Ti – doua implementari testate

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.