După o perioadă foarte îndelungată în care AMD şi-a făcut de cap în piaţă cu toată seria Radeon 5000, s-au gândit şi NVIDIA să contraatace cu ceva. Astăzi are loc lansarea unui produs cât se poate de mainstream ce la prima vedere nu va atrage atenţia aproape deloc. Trebuie să recunosc că după lansarea lui GTX460 care oferă o performanţă excelentă pentru cât costă mă aşteptam şi ca următorul GPU de la NVIDIA să vină pe nişte PCB-uri ce vor beneficia de un raport preţ/performanţă la fel de atrăgător.

Ca să vă stric un pic surpriza am să vă dezvălui încă de la început că GTS450 vine echipat cu 192 shader-e, un pic peste jumătate din numărul total de shader-e total al GPU-ului GTX460. Dacă ne gândim în procente la performanţa dintre GTX460 şi GTS450, acesta din urmă este foarte bine valorificat de către NVIDIA, însă adevărata problemă apare dacă băgăm în calcul jocurile din ziua de azi şi nu numai.

În teorie, rolul lui GTS 450 este de a înlocui bătrânul G92 ce motoriza GTS250. Conform cifrelor ar trebui să reuşească foarte uşor. Adică avem 192 shader-e VS 128 shader-e. Însă dezamăgirea apare la magistrala de memorie, 128 biţi VS 256 biţi. Veţi vedea că e diferenţă considerabilă chiar dacă s-a trecut de la gDDR3 la gDDR5.

So, astăzi vom studia comportamentul lui GTS450 metamorfozat într-o placă video de la ASUS. Vom compara progenitura NVIDIA cu două plăci ce există pe piaţă deja de 11 luni şi sunt produse de către concurenţă. Pe lângă studiul comportamentului plăcilor de referinţă, vom încerca să aflăm şi care dintre aceste plăci rulează cel mai bine atunci când se aplica overclocking şi dacă se încadrează perfect într-un PC de LAN Party.

 

 

Pages ( 1 of 28 ): 1 23 ... 28Next »

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.