Doua lucruri imi trec prin minte cand aud Philips: Ambilight si monitoare urate. Dar Philips 349P7 nu se incadreaza la niciuna din cele de mai sus.

Este primul monitor Philips al carui aspect il pot considera decent si chiar mi-ar placea ca pe viitor sa mentina aceste elemente de design.

Si pe langa asta vine si cu un set de caracteristici destul de interesante.

Bine, aceste caracteristici nu fac cu ochiul neaparat unui gamer. Dar sunt interesante.

Hai sa vedem cele mai importante specificatii al lui Philips 349P7 si apoi sa sarim direct in teste.

Philips 349P7 review | WASD

 

Ce este Philips 349P7?

Este un monitor ultrawide cu aspect ratio 21:9 si cu rezolutia potrivita pentru acest format.

Dupa ce am incercat cateva monitoare 21:9 am ajuns al concluzia ca 1080 pe verticala este pur si simplu prea putin. Iar Philips 349P7 vine cu o verticala de 1440 pixeli.

Asta il face unealta perfecta pentru excel-uri si nu numai. Si motivul pentru care am decis sa il testez sta in rata de improspatare de 100 Hz pentru rezolutia nativa.

Asta il face comparabil cu monitoare de gaming de la alte brand-uri mari precum Asus, LG, Benq.

Si pe langa asta vine si cu PBP si PIP, doua caracteristici super utile pentru gamerii multiplatform. Panoul este de tip MVA si Philips specifica pentru el un contrast de 3000:1 si o luminanta de 300 cd/m2.

Timpul de raspuns al acestui panou este de 4ms si asta inseaman ca motion blur-ul este mult mai vizibil decat in cazul unui panou TN.

Dar avand in vedere ca este un display perfect pentru office si gaming ocazional, putem spune ca nu conteaza asa de mult faptul ca nu este dotat cu nicio tehnologie capabila sa reduca blurul.

Desi pe mine ma lasa rece prezenta unui hub USB 3.0 mai ales cand este pozitionat pe partea din spate, am decis sa il amintesc. Pentru multi utilizatori este foarte important. Mai ales ca are extra power si pot fi conectate echipamente cu consum ridicat.

Iar pentru utilizatorii de laptop-uri cea mai misto caracteristica a acestui monitor este port-ul USB TypeC prin care monitorul poate primi semnal video.

N-am incercat sa il conectez la un GeForce RTX folosindu-ma de acest port, dar cu siguranta noile placi video Nvidia pot trimite semnal video folosind acest standard.

Mi-ar fi placut sa fie dotat cu un incarcator wireless pentru telefoane in acel picior mare.

Dar banuiesc ca nu le poti avea pe toate la un monitor de 3000 Lei.

 

Meniul monitorului Philips 349P7

 

Metodologie de testare

Input lag

Gata cu Unreal Tournament 3. Ma rog, voi continua sa rulez testele, pentru a avea rezultatele la indemana in cazul in care voi observa vreun comportament anume, dar nu le voi mai publica decat in cazuri speciale.

Cel mai important joc din noua metodologie de testare este Counter Strike Global Offensive.

Stiu ca este o vechitura, dar pentru pro gameri este super important timpul de raspuns in acest joc si Unreal Tournament 3 nu se comporta la fel ca acesta din urma.

Pe langa asta, am schimbat si abordarea. Nu voi mai folosi flama armei dupa un foc pe post de reper vizual pentru ca la CS:GO fiecare foc de arma are o animatie diferita si timpul poate varia in functie de aceasta.

In schimb, am ales sa folosesc strafe, bineinteles tot cu ajutorul mouse-ului modificat care aprinde un LED in momentul in care apas click-ul stanga. Stiu ca ati mai vazut prin alta parte o procedura similara, dar abordarea mea nu aduce niciun fel de lag. Nu exista un sistem de operare care sa decida cand sa aprinda LED-ul ca in cazul celor care folosesc Arduino.

Asadar, cand apas click-ul se aprinde LED-ul si dupa ce totul este procesat de catre PC este trimis spre afisare. Si la primul indiciu vizual notez timpul care s-a scurs intre momentul apasarii click-ului (aprinderea LED-ului) pana in momentul afisarii pe ecran.

Fiind vorba de acelasi PC, singura variabila este monitorul si modul selectat pe acesta.

Intotdeauna cand testez un monitor de gaming, aleg cel mai rapid mod de afisare, chiar daca inseamna sa imi afiseze folosind culori ireale ca in cazul modurilor de operare FPS ale majoritatii monitoarelor.

Daca are overdrive, acesta este trecut pe Extreme. Daca are FreeSync sau G-SYNC, acestea sunt dezactivate. Daca are Motion Blur reduction, la fel. Il dezactivez deoarece adauga lag. Am verificat asta cand am testat pentru prima oara G-SYNC care permite utilizatorului sa foloseasca fie G-SYNC, fie ULMB (ultra low motion blur).

Pe absolut toate inregistrarile facute la 1000 fps se observa ca LED-ului ii ia pana in 1ms sa se aprinda. Asadar, acesta nu influenteaza in niciun fel interpretarea timpului de raspuns.

Pentru inregistrare am folosit o camera Sony RX100 Va care este capabila sa inregistreze la 1000 fps.

Pentru Quake Champions folosesc rezolutia nativa cu limitare de 300 fps. Acest framerate este suficient pentru monitoarele la 240 Hz si este super dificil de mentinut. Adica este imposibil cu detaliile altfel decat low. Si chiar si asa, pentru monitoarele 4K inca este imposibil la rezolutie nativa. Framerate-ul cu un RTX 2080 Ti este de 250 fps.

Asadar, cand va fi vorba de un monitor 4K, voi specifica exact la ce rezolutie am facut inregistrarile.

Folosesc un custom match de 30 minute pe Ruins of Sarnath.

Cadrul 216 este cel mai important. Acolo se observa miscarea pe ecran in urma executarii comenzii de strafe stanga. Timpul total scurs de la apasarea click-ului pana la afisarea pe ecran este de 18ms.

Counter Strike Global Offensive este redat in rezolutia 1280*1024 streched pe tot ecranul. Bineinteles, folosesc comanda „-freq” care face jocul sa comunice cu monitorul la rata de improspatare dorita. De asemenea, folosesc si raw input, iar limita de cadre pe secunda este de 300.

Desi competitiv nu exista o limita superioara, nu putem trage o concluzie despre un monitor daca framerate-ul este ba 350, ba 400, ba 200. La fiecare dintre aceste framerate-uri engine-ul jocului are un lag diferit. Si din acest motiv este obligatoriu ca framerate-ul sa fie fix.

Pentru acest joc folosesc harta Cobblestone in modul offline, dar fara boti. Nu de alta, dar nu vreau sa ma trezesc ca vreun bot ca vine sa ma intrebe ce fac langa un perete:).

 

Color accuracy

Pentru masurarea culorilor am folosit un X-Rite i1 Display Pro. M-a interesat in mod special reproducerea culorilor si mai bine zis abaterea de la o reproducere ideala. Adica Delta E. Asadar, am masurat toti parametrii cu monitorul setat pe default, adica asa cum este el cand il scoti din cutie, dar si folosind profilul sRGB (acolo unde exista) sau dupa o calibrare dupa un white point apropiat display-ului de testat.

Unele sunt cu white point 7500K, altele cu 6500K. Si va imaginati ca daca as fi calibrat la 6500K un display de 7500K, ar fi aparut niste aberatii foarte mari.

De asemenea, am inregistrat si valoarea maxima a luminantei, dar si contrastul maximum afisat vreodata pe perioada testelor. Ambele valori sunt foarte importante. Mai ales luminanta deoarece cu cat este mai mare cu atat ai mai multa flexibilitate in setarea culorilor pentru gaming.

In ceea ce priveste delta E-ul, nu am notat doar valoarea maxima asa cum am observat ca se practica. O sa gasiti delta E maxim alaturi de delta E average. Pana la urma, impreuna va ofera o privire de ansamblu mai buna. Media este facuta pe un patch de 24 de culori, iar maxima este valoarea maxima inregistrata pe o singura culoare. Mi se pare logic sa conteze si media. Cu cat este mai mica media pe 24 de valori, cu atat mai bine.

Veti vedea in tabelul cu rezultate la ce ma refer exact.

 

Teste input lag

Counter Strike: Global Offensive

 

Quake Champions

 

Comparativ cu alte monitoare

Nu este tocmai cel mai rapid monitor, insa, avand in vedere ca se adreseaza gamerilor amatori se poate spune ca isi face treaba bine.

 

Color accuracy

Masuratori luminanta & contrast

Stiu ca pare mica luminozitatea acestui monitor, insa, este potrivita pentru dimensiunea lui. Adica tot in categoria asta se incadreaza si celelalte monitoare de dimensiuni similare.

 

Chiar daca Philips specifica un contrast de 3000:1, cel masurat este super bun.

 

Delta E

La capitolul reproducere de culori sta suficient de bine incat sa il poti folosi chiar si pentru editat pozele din vacanta. Dar daca ai pretentii si editezi poze mai frecvent ar trebui sa te uiti la alt monitor. Mie unul mi s-a intamplat sa fiu nevoit sa mai modific profilul pentru ca nu vedeam calumea toate nuantele.

 

Verdict

Pentru lucrat in Excel si consumat continut, sub orice forma, jocuri sau filme, este taman bun. Nu se ridica la nivelul unui monitor de gaming cu panou TN in ceea ce priveste timpul de raspuns dar nici nu trebuie. Nu se adreseaza gamerilor profesionisti.

Asa cum am mai spus, pentru consumat continut este perfect.

Daca va incanta acest format si aveti nevoie de 1440 pixeli pe verticala e posibil sa fie una dintre cele mai versatile alegeri atat pentru utilizatorii de laptop-uri cat si pentru cei ce folosesc PC-uri desktop sau gamerii multiplatform.

  • Poti sa il cumperi de la PC Garage la pretul de 3039 Lei

 

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.