Sunt tare curios daca si voi ati considerat line-up-ul Nvidia ca fiind complet. Adica atunci cand vezi produsele lansate inaintea acestuia pe care ai dat click te gandesti ca nu ar mai avea niciun motiv sa vina si acest 1660 Super.

Pe cuvant ca nu ii vad rostul. Nu inteleg de ce vor Nvidia neaparat un overlapping intre produse atat de absurd.

Inteleg ca poate parea RX 580 o alegere mai buna pentru ca are un pret ridicol de mic, dar caldura si nivelul de zgomot nu se compara cu GTX-urile deja existente din seria 1600.

Asadar, acest Super ar trebui sa fie situat undeva intre GTX 1660 si GTX 1660 Ti atat ca performanta, cat si ca pret.

Dar vom vedea asta in cele ce urmeaza. Deocamdata hai sa vedem cu ce se diferentiaza 1660 Super de celelalte doua GTX 1660 existente pe piata.

Gigabyte GeForce GTX 1660 Super review | WASD.ro

 

Ce este Nvidia GeForce GTX 1660 Super

Bineinteles, cel mai simplu putem afla consultand specificatiile tehnice. Asa ca fara sa o lungim hai sa aruncam o privire pe tabelul cu specificatii.

O luam cu inceputul. 1660 Super are mai putine SM-uri si implicit are si mai putine CUDA Cores. Nu cu multe, dar sunt mai putine decat in cazul lui GTX 1660 Ti. Frecventa este mai mare la Super si este identica cu cea a lui 1660 simplu.

Dar pe masura ce avansam in specificatii observam una care schimba total impresia generala asupra acestui produs. Frecventa memoriei si latimea de banda pe care o pune la dispozitie aceasta.

Mai exact 14000 MHz si o crestere a latimii de banda de la 192GB/s la 336 GB/s. Cu asa o crestere e posibil ca performanta sa se situeze undeva pe langa GTX 1660 Ti.

De asemenea, si TDP-ul este o idee mai mare. La 1660 Super avem 125 W in loc de 120 W. Dar serios acum, 5 W diferenta nici nu merita mentionati. Nu stiu de ce ii acord atata importanta.

Alimentarea placii video, cel putin in cazul implementarii de la Gigabyte pe care o testam astazi, se face folosind un singur conector de 8 pini.

Un alt lucru care merita mentionat, este ca cu siguranta vor exista variante mult mai mici ca dimensiuni. Se vede din poza de deasupra ca lungimea PCB-ului este mult mai scurta decat cea a radiatorului. Si practic lungimea acestei placi video este dictata strict de nevoia de a folosi 3 ventilatoare.

Probabil ca este si ceva mai silentioasa decat o solutie cu 2 ventilatoare. Dar placile cu doua ventilatoare sau chiar unul o sa fie perfecte pentru build-urile de mici dimensiuni.

Si ca sa marcheze aceasta lansare de succes, Nvidia vine si cu o serie de caracteristici noi. Ina, tineti-va bine. O sa va zguduie. Aceste caracteristici sunt disponibile pentru toate placile cu GPU Turing. Adica, ce rost mai avea aceasta lansare? Ma rog. Vom vedea. Poate cine stie cum straluceste pe la capitolul performanta.

Suport pentru ReShade direct din GeForce Experience. Asta inseamna ca nu o sa mai fie nevoie sa „injectezi” aspectul special pentru fiecare joc in parte.

Image Sharpening imbunatatit. Desi initial aceast aoptiune era disponibila doar in Nvidia Freestyle, acum a fos tmutata in NV Control Panel si poate fi aplicata pe absolut toate jocurile.

Si nu in ultimul rand Nvidia Ultra-low latency acum poate fi combinat cu G-Sync.

 

Pages ( 1 of 7 ): 1 23 ... 7Next »

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.