Mie unul mi s-a întâmplat de atât de multe ori să nu îmi aud inamicul şi să fiu luat prin surprindere încât ajunsesem în punctul în care mă obişnuisem cu ideea că ocazional trebuie să cad şi victimă. Reflexele nu sunt întotdeauna utile pentru a îţi păzi spatele şi de cele mai multe ori te bazezi pe echipa în care joci sau pe sunetul pe care îl percep urechile tale.

Pe vremea jocurilor cu skill cap foarte ridicat, sunetul era o parte foarte importantă în dezvoltarea abilităţilor personale. Cum fiecare jucător avea un stil aparte, nu te puteai aştepta ca pe Deck 17 din Unreal Torunament fiecare jucător să urmeze acelaşi traseu. Evident că existau momente cheie ca apariţia armurii, când era inevitabilă întâlnirea jucătorilor, însă în majoritatea timpului petrecut într-un meci de UT, fiecare jucător îl căuta pe hartă pe celălalt şi cel mai fericit caz ar fi fost să nu te trezeşti cu inamicul în spate.

Aici intervine nevoia de sunet bun. Dat fiind faptul că intensitatea sunetului paşilor inamicilor ce se apropie creşte pe măsură ce aceştia sunt tot mai aproape de tine, automat devine necesară şi plasarea corectă a inamicului în ceea ce priveşte direcţia din care acesta se îndreaptă.

Au apărut tot felul de tehnici de a simula traseul real al unui sunet emis de o sursă (ca paşii inamicului de exemplu). A început să se ţină cont de reflexia sunetului în pereţi şi de natura materialului din care pereţii sunt construiţi în jocuri. De exemplu, în dragul nostru Unreal Tournament se putea distinge sunetul produs de mişcarea unui inamic într-o peşteră de sunetul produs într-un spaţiu deschis.

Odată ce toate elementele sunetului din jocuri au devenit tot mai complexe, clasicul stereo nu a mai fost suficient pentru unii jucători.

Nevoia de a auzi cu exactitate dacă inamicul se află pe partea dreaptă în spate i-a împins pe producătorii de echipamente spre lansarea de căşti audio cu un număr cât mai mare de canale. Deşi pe piaţă există tot felul de emulatoare, tot sunetul 2.0 este considerat cel mai sănătos fiind urmat îndeaproape de cel 5.1. Diferenţa dintre acestea două şi sunetul emulat o fac aberaţiile ce pot apărea din cauza incompatibilităţii cu foarte multe jocuri. Până la urmă toate jocurile oferă suport pentru sunet stereo şi aproape la fel de multe sunt capabile să redea sunetul şi în format 5.1.

Genius au ieşit pe piaţă recent cu un sistem audio 5.1 special conceput pentru gameri. Deşi pare ciudat căci în legendele urbane se zvoneşte că 5.1 este pentru filme, 2.0 este pentru muzică, iar căştile audio 2.0 sunt pentru jocuri, iată că de fapt se pot juca jocuri şi cu un sistem audio.

Până la urmă se rezumă totul la confort şi la plăcerea sau neplăcerea de a purta o pereche de căşti pe urechi. Dacă nu te pasionează transpiratul urechilor după 3 ore de ţinut căştile pe cap atunci cu siguranţă vei fi nevoit să te îndrepţi spre o soluţie ce îţi va oferi o spaţializare bună în jocuri.

Aici intervin sistemele audio 5.1 precum GX 3500 de la Genius. Deşi nu este cel mai puternic echipament audio de pe piaţă sau cel mai înzestrat cu tot felul de caracteristici, GX 3500 se descurcă nemaipomenit în jocuri.

Sateliţii lui sunt echipaţi cu difuzoare 3 ţoli şi sunt capabile să ofere o putere de 10W fiecare. Subwoofer-ul sistemului audio este dotat cu un difuzor de 6,5 ţoli, iar puterea acestuia este de 30W. Răspunsul în frecvenţă al acestui sistem audio situat între 50Hz şi 20kHz şi asta înseamnă că nu veţi avea parte de acel bass puternic pe care majoritatea pasionaţilor de muzică îl caută la un sistem audio. Atât cât l-am testat noi nici nu am simţit nevoia de un bass mult mai puternic pentru că în definitiv este un sistem audio pentru jocuri şi sunetele la frecvenţă joasă nu fac altceva decât să perturbe experienţa din timpul jocului. Este aceaşi poveste ca şi la căştile de gaming unde nici acolo nu este binevenit deloc bass-ul puternic.

Calitatea sunetului este decentă şi sincer să fiu nici nu mă aşteptam să se ridice la nivelul unui sistem audio Klipsch, dat fiind faptul că menirea lui pe această planetă este să redea bine paşii inamicilor în jocuri, nicidecum acorduri fine din balade bătrâneşti.

În ceea ce priveşte conectica lui GX 3500, acesta se poate conecta fie folosind cabluri stereo cu jack-uri de 3,5mm pentru cele 3 canale: faţă, spate şi centru-subwoofer. Este posibilă conectarea lui şi folosind un alt cablu stereo la o sursă auxiliară pentru ca apoi el să redea sunetul stereo prin toate canalele. Având două intrări audio, GX 3500 se poate conecta simultan şi la o consolă precum şi la un PC, însă nu vă gândiţi că veţi ptuea reda sunetul ambelor surse simultan căci aşa ceva nu s-a inventat încă. Nu că ar fi cuiva util.

Ca totul să fie complet, sistemul audio vine dotat şi cu o telecomandă ce permite ajustarea volumului, a nivelului sunetelor de frecvenţă joasă precum şi alegerea sursei de sunet.

Per total, Genius GX 3500 este un sistem audio 5.1 decent ce vă va oferi sunet surround în jocuri la un nivel bun. Vă va mulţumi pe deplin atâta timp cât nu aveţi pretenţii de audiofil de duminică.

 

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.