Nvidia anunta o serie de noutati care consolideaza placile grafice Nvidia GeForce ca fiind principala platforma prin care dezvoltatorii pot implementa ray tracing in timp real in jocuri.

Anuntul, care a avut ca subiect principal rolul central pe care Microsoft DirectX Ray tracing (DXR) il joaca in lumea gaming-ului, include:

  • Integrarea de ray tracing in timp real in Unreal Engine si Unity, cele mai populare motoare de gaming din lume.
  • Nvidia ofera suport pentru ray tracing pentru placile grafice GeForce GTX, oferind suport pentru zeci de milioane de gameri din intreaga lume.
  • Prezentarea Nvidia GameWorks RTX, un set de instrumente comprehensive si tehnici de randare care ajuta dezvoltatorii de jocuri sa implementeze ray tracing in jocuri.
  • Noi jocuri si noi experiente care beneficiaza de tehnologia ray tracing in timp real cum ar fi Dragonhound, Quake II RTX si altele.

“Cand shaderele programabile au fost implementate, cu mai mult de 15 ani in urma, au schimbat fata gaming-ului pentru totdeauna.  Astazi, ray tracing-ul in timp real e pe punctul de a face acelasi lucru – acesta reprezinta un punct de referinta important in dezvoltarea jocurilor,” declara Maww Wuebbling, liderul diviziei de marketing a Nvidia.

“Amploarea cu care industria a adoptat tehnologia este remarcabila – crearea de API-uri standard, integrarea in motoare de gaming cu renume, adoptarea in multiple jocuri AAA si suport pentru milioane de produse hardware. Se anunta un viitor palpitant pentru gameri.”

Cele mai populare jocuri din lume integreaza suport pentru ray tracing

Motoarele de jocuri sunt platformele de dezvoltare software care includ toate instrumentele de care dezvoltatorii au nevoie pentru a produce jocuri video, de la creatie si scripting pana la inteligenta artificiala si randare.

Integrarea in motoarele de jocuri a noi caracteristici precum ray tracing in timp real poate accelera procesul de dezvoltare. De asemenea, caracteristicile vor deveni disponibile pentru toti utilizatorii unui motor de jocuri, de la ingineri si programatori si pana la creatori de continut si artisti.

Doua dintre cele mai populare motoare din lume, Unreal Engine si Unity, au anuntat implementarea caracteristicilor ray tracing, pe care dezvoltatorii de jocuri le vor folosi pentru a adauga efecte ray-traced care pot rula in timp real pe placile grafice Nvidia.

Unreal Engine 4.22 este disponibil pentru preview acum, cu o data de lansare finala ce va fi anuntata de catre Epic in conferinta GDC de miercuri. Incepand din 4 aprilie, Unity va oferi suport pentru ray tracing in timp real, cu un build custom experimental disponibil pe GitHub pentru toti utilizatorii, cu posibilitate de preview la lansarea 2019.03 Unity.

Alte motoare care vor beneficia de suport pentru ray tracing in timp real includ Frostbite Engine de la DICE/EA, Northlight de la Remedy Entertainment si motoare de la Crystal Dynamics, Kingsoft, Netease si altele.

“In viitorul apropiat, consider ca fiecare titlu AAA va beneficia de ray tracing in timp real,” declara Jon Peddie, presedinte al Jon Peddie Research. “Integrarea de ray tracing in timp real pentru principalele doua motoare de jocuri din lume indica interesul pietei pentru tehnologia ray tracing si convingerea ca acesta este viitorul graficii in materie de gaming. Din punct de vedere istoric, integrarea tehnologiilor in motoarele de gaming reprezinta un moment de referinta pentru domeniu, si este urmat de o adoptare la nivel de industrie.”

Numarul placilor grafice cu ray tracing instalate ajunge la zeci de milioane

Placile grafice Nvidia GeForce GTX cu arhitectura Pascal si Turing vor putea rula jocuri cu ray tracingprintr-un driver care va fi lansat in luna aprilie. Noul driver va permite rularea jocurilor cu suport ray tracing pe zeci de milioane de paci grafice, accelerand dezvoltarea tehnologiei si oferindu-le dezvoltatorilor o baza de lucru uriasa.

Cu acest driver, placile grafice GeForce GTX vor proiecta efecte ray-traced pe nucleele shader. Performanta in joc va varia in functie de efectele ray-traced, numarul de raze proiectate in joc, modelul placii grafice si rezolutia jocului. Jocurile care beneficiaza de Microsoft DXR si API-uri Vulkan vor suporta si ray tracing.

Cu toate acestea, placile GeForce RTX, care beneficiaza de nuclee dedicate pentru ray tracing, livreaza cea mai buna experienta in materie de ray tracing. Acestea ofera o performanta ray-traced cu pana la de 3 ori mai rapida si o grafica de gaming mai captivanta, decat placile fara nuclee ray tracing dedicate.

 GameWorks RTX: Dezvoltare pentru jocurile ray-traced

Nvidia GameWorks RTX reprezinta un set de instrumente care ajuta dezvoltatorii de jocuri sa implementeze efecte ray-traced in timp real in jocuri. GameWorks RTX este disponibil pentru dezvoltatori in varianta open source, cu licenta de la GameWorks, si include plugin-uri pentru Unreal Engine 4.22 si motorul 2019.03 de la Unity care urmeaza sa fie lansat ca preview.

GameWorks RTX include:

  • RTX Denoiser SDK – o biblioteca care permite ray tracing rapid, in timp real, prin integrarea de tehnici de denoising pentru a reduce numarul de raze si sample-uri per pixel. Include algoritmi pentru umbre ray-traced, reflexii lucioase, ocluzie ambientala si difuzie globala a luminii.
  • Nsight pentru RT – un instrument exclusiv pentru dezvoltatori care ii ajuta pe acestia sa depaneze si sa profileze aplicatiile grafice construite pentru DXR si alte API-uri.

Noi jocuri si experiente ray-traced

GDC marcheaza debutul pentru o varietate de jocuri si experiente ray-traced, precum:

  • Control – lansarea unui nou demo video de la Remedy Entertainment care include iluminatii ray-traced globale, reflexii si umbre.
  • Dragonhound – vizitati standul Nvidia de la GDC pentru a urmari ultimul joc RPG online care va beneficia de reflexii si umbre ray-traced in timp real.
  • Quake II RTX – foloseste ray tracing pentru toate luminile din joc intr-un algoritm de iluminare numit path tracing. Clasicul Quake II este modificat de comunitatea open source pentru a suporta ray tracing, iar echipa de ingineri de la Nvidia contribuie, oferind suport pentru imbunatatirea graficii si a gameplay-ului. Quake II RTX este primul joc ray-traced care foloseste Nvidia VKRAY, o extensie de la Vulkan care permite dezvoltatorilor care folosesc API-uri Vulkan sa implementeze efecte ray-traced in jocurile lor.

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.