Deep Learning Super Sampling, sau DLSS, a fost lansata odata cu seria 2000 de placi video Nvidia. Este o tehnologie care permite randarea jocurilor la o rezolutie mai mica pentru imbunatatirea FPS-urilor si reintoarcerea la rezolutia nativa prin upscaling. Pe scurt, cresc FPS-urile. Insa DLSS 2.0 tinteste sa imbunatateasca si calitatea imaginii.

Dupa cum ii spune si numele, DLSS 2.0 e o tehnologie bazata pe deep-learning-ul unui AI, de 2x mai puternic decat al DLSS 1 dupa Nvidia. Acesta simuleaza rularea jocurilor la rezolutii foarte mari si permite GPU-urilor sa mimeze acel nivel de detaliu sarind peste rendering. Rezultatul este o imagine mai clara, fara compromiterea FPS-urilor. Astfel, o placa video ce foloseste RTX Tensor Cores poate procesa cum ar arata un frame creat la 1080p, in 4K.

sursa: Nvidia

Versiunea 2.0 va fi o singura retea pentru toate jocurile. Contrar versiunii anterioare, DLSS nu se va antrena doar pe o mana de jocuri, ci pe majoritatea titlurilor. Tehnologia era deja disponibila in Wolfenstein: Young Blood si Deliver Us to the Moon, insa de saptamana aceasta se alatura listei MechWarrior 5: Mercenaries si Control, odata cu expansiunea The Foundation.

Pana acum, puteai sa setezi DLSS on sau off. In noua versiune, utilizatorii vor putea selecta din 3 preset-uri: Quality, Balanced si Performance. Quality poate urca 1440p pana la 2160p, in timp ce Performance va fi capabil de upscaling 1080p pana la 4k. Asta nu inseamna ca este necesara utilizarea unui monitor 4k. Pana si la rezolutii de 1080p si 1440p, Nvidia promite in anumite secvente o calitate a imaginii mai buna decat in rezolutia initiala.

DLSS 2.0 este de asemenea disponibil de acum pentru dezvoltatorii care folosesc Unreal Engine 4, prin intermediul DLSS Developer Program.

 

Similar Articles

One thought on “Nvidia lanseaza DLSS 2.0

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.