Cu ocazia lansarii primelor placi grafice de gaming GeForce RTX bazate pe arhitectura Turing, NVIDIA a anuntat dezvoltarea unei serii de jocuri – incepand cu Battlefield V si Shadow of the Tomb Raider — pe platforma NVIDIA RTX, cu ray tracing in timp real si noi capabilitati pentru inteligenta artificiala (AI).

NVIDIA RTX a devenit rapid platforma standard de dezvoltare a jocurilor cu ray tracing in timp real. Noile core-uri RT permit ray tracing in timp real pentru obiecte si medii, cu umbre realiste, reflexii, refractii si iluminare completa.

„Platforma NVIDIA RTX si placile grafice GeForce RTX din seria 20 introduc in jocuri ray tracing in timp real cu 10 ani mai devreme decat si-ar fi imaginat cineva vreodata”, a declarat Tony Tamasi, senior vice president of Content and Technology in cadrul NVIDIA. „Datorita tehnologiei AI si a accelerarii hardware light-ray incorporate in placile grafice GeForce RTX, jocurile care prezinta aceste caracteristici futuriste sunt extrem de aproape”.

 

NVIDIA RTX aduce cu o serie de instrumente puternice pe care dezvoltatorii de jocuri le folosesc pentru a adauga efecte ray-tracing si AI, inclusiv hardware si software care permit shadere avansate programabile, ray tracing si deep learning. Platforma NVIDIA RTX beneficiaza de suport in noul API DirectX Raytracing (DXR) al Microsoft, fiind adoptata in dezvoltarea jocurilor pentru API-urile Windows si Vulkan. In acelasi timp, accelerarea hardware este integrata in arhitectura NVIDIA Turing.

“GeForce RTX si arhitectura NVIDIA Turing ofera o noua baza extraordinara pentru dezvoltarea jocurilor prin alaturarea accelerarii ray tracing-ului, a hardware-ului de inteligenta artificiala si a shading-ului programabil intr-o placa grafica pentru prima data in istorie”, a declarat Tim Sweeney, CEO al Epic Games.

Adoptarea Ray Tracing-ului in timp real in jocuri
Jocurile care vor integra ray tracing in timp real sunt cele de mai jos, urmand a fi adaugate mai multe titluri:

  • Assetto Corsa Competizione de la Kunos Simulazioni/505 Games
  • Atomic Heart de la Mundfish
  • Battlefield V de la EA/DICE
  • Control de la Remedy Entertainment/505 Games
  • Enlisted de la Gaijin Entertainment/Darkflow Software
  • Justice de la NetEase
  • JX3 de la Kingsoft
  • MechWarrior 5: Mercenaries de la Piranha Games
  • Metro Exodus de la 4A Games
  • ProjectDH de la Nexon’s devCAT Studio
  • Shadow of the Tomb Raider de la Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes

Alimentat de core-urile Turing Tensor, care dispun de procesare extrem de rapida de tipul retelelor neurale, placile grafice GeForce RTX suporta de asemenea Deep Learning Super-Sampling (DLSS), o tehnologie care aplica deep learning si AI tehnicilor de randare, oferind margini omogene si clare obiectelor din jocuri.

DLSS, larg adoptat in jocuri
Jocurile care vor integra DLSS sunt cele de mai jos, urmand a fi adaugate mai multe titluri:

  • Ark: Survival Evolved de la Studio Wildcard
  • Atomic Heart de la Mundfish
  • Dauntless de la Phoenix Labs
  • Final Fantasy XV de la Square Enix
  • Fractured Lands de la Unbroken Studios
  • Hitman 2 de la IO Interactive/Warner Bros.
  • Islands of Nyne de la Define Human Studios
  • Justice de la NetEase
  • JX3 de la Kingsoft
  • Mechwarrior 5: Mercenaries de la Piranha Games
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds de la PUBG Corp.
  • Remnant: From the Ashes de la Arc Games
  • Serious Sam 4: Planet Badass de la Croteam/Devolver Digital
  • Shadow of the Tomb Raider de la Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
  • The Forge Arena de la Freezing Raccoon Studios
  • We Happy Few de la Compulsion Games / Gearbox

Suport din partea celor mai buni dezvoltatori din industria de gaming
Multe dintre cele mai importante companii din industria jocurilor sprijina platforma NVIDIA RTX, alaturi de dezvoltatorii de aplicatii profesionale de randare, precum Adobe, Autodesk si Pixar. Printre ceie mai puternice voci se numara:

  •  “Viitorul este acum cu noile placi grafice GeForce RTX, iar NVIDIA reinventeaza grafica, permitand ray tracing in timp real. Pentru prima data, platforma NVIDIA RTX ne-a dat posibilitatea sa integram iluminarea globala in timp real in motorul nostru si in special, in viitorul nostru joc, Metro Exodus. Acest lucru ne permite sa realizam cele mai realiste simulari de iluminare observate in grafica in timp real.”- Oleksandr Shyshkovtsov, CTO, 4A Games
  • „Am avut un parteneriat excelent cu NVIDIA pentru Rise of the Tomb Raider. Acum, datorita tehnologiei NVIDIA RTX, suntem incantati sa anuntam ca Shadow of the Tomb Raider va include umbre in timp real.”- Rich Briggs, Senior Brand Director, Crystal Dynamics
  • „Din perspectiva publicarii jocurilor, noua serie de placi grafice GeForce RTX de la NVIDIA este cu adevarat spectaculoasa. Putem vedea un viitor in care jocurile sunt mai realiste si mai imersive. Acesta este un moment minunat de a fi un PC gamer.”- Klemens Kundratitz, CEO, Deep Silver
  • “Fanii Battlefield se asteapta sa continuam sa impingem limitele fidelitatii grafice si aceasta noua platforma NVIDIA RTX ne permite sa respectam angajamentul. Investitia noastra in RTX ne da posibilitatea de a face un salt urias in ceea ce priveste grafica, ambitia noastra fiind ca Battlefield sa arate mult mai real si mai dinamic pentru gameri”- Christian Holmquist, Technical Director, DICE
  • “Cu arhitectura Turing, NVIDIA a distrus bariera de fotorealism pe care tehnicile de rasterizare actuale le-au prezentat pana in acest moment.”- Kim Libreri, CTO, Epic Games
  • “DLSS ofera o imagine uimitoare obtinuta prin netezirea marginilor obiectelor randate, ca niciodata pana in momentul de fata. Pentru MMORPG, aplicarea inteligentei artificiale la rezultatele anti-aliasing duce la o experienta de joc mult imbunatatita – este o modalitate inteligenta de a folosi nucleele Tensor de la GeForce RTX.”- Kris Guo, CEO, Seasun si Senior Vice President of Kingsoft
  • “A fost extrem de usor sa integram ray tracing in Atomic Heart folosind platforma NVIDIA RTX. Ca intotdeauna, NVIDIA a oferit un set excelent de instrumente, impreuna cu expertiza lor, iar GeForce RTX pune la dispozitie puterea necesara.”- Robert Bagratuni, CEO, Mundfish
  • “GeForce RTX a transformat ray tracing-ul in timp real intr-o realitate in Justice, iar rezultatele sunt incredibile. Datorita placilor grafice GeForce RTX, avem ray tracing in timp real, functionalitate posibila cu aproximativ 10 ani inainte de termenul estimat.” – ZhiPeng Hu, General Director NetEase LeiHuo Studio
  • “Ray tracing-ul in timp real a reprezentat intotdeauna ceva inaccesibil pentru industria de jocuri, dar NVIDIA GeForce RTX schimba acest lucru. Umbrele ray-traced, reflexiile, refractiile si ocluzia ambientala sunt uimitoare – ele literalmente schimba industria.” – Donggun Kim, Executive Producer, ProjectDH, NEXON Coreea devCAT Studio 
  • “Nixxes Software are o lunga istorie in ceea ce priveste colaborarea cu NVIDIA. Suntem incantati sa continuam traditia cu integrarea umbrelor in timp real in versiunea de PC a jocului Shadow of the Tomb Raider.”- Jurjen Katsman, CEO Nixxes Software BV.

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.