League of Legends a devenit, de ceva vreme, singurul joc pe care unii gameri îl joacă. Este uşor de jucat, durează foarte puţin până intri în acţiune atunci când vrei sa te joci, şi mai nou, este la fel de popular precum un sport. Cei de la Riot Games au văzut o oportunitate în esports şi au decis să îşi îndrepte atenţia în acea direcţie, transformând jocul lor într-un adevărat sport al minţii.
Nu aveau de unde să ştie cât de popular va fi jocul, dar iată, că deşi le aduce venituri enorme, investesc sume colosale în esports tocmai pentru a transforma această activitate într-una legitimă. Toţi gamerii visează la momentul în care activitatea lor preferată, fie la nivel profesional sau amatoricesc, să nu mai fie privită drept una ciudată şi ieşită din comun.
LCS-ul a reuşit să adune milioane de telespectatori pe tot parcursul anului şi astfel s-au asigurat că au cui să comunice. Mai mult decât atât, a crescut şi baza de jucători întrucât marketingul din gură-n-gură este de departe cel mai eficient.
Şi cum poţi recompensa o masă atât de mare de jucători altfel decât oferindu-le un campionat în care să poată juca oricare dintre ei şi pe lângă asta şi un show excepţional la final de sezon. Atât apariţia sponsorilor mari, care investesc sume colosale în sporturile obişnuite, cât şi interpretările de excepţie ale artiştilor precum Wes Borland, Joe Letz, Danny Lohner în deschiderea finalei campionatului nu fac altceva decât să ateste legitimitatea acestei activităţi.
De ce este atât de importantă această trecere spre normal/obişnuit? Pentru că atunci nu va mai exista acea barieră socială şi participanţii nu vor mai fi priviţi drept nişte outsideri sau plebe ale societăţii care stau şi pierd vremea toată ziua jucând jocuri pe calculator.
Unde si de ce
Totuşi, pentru a se putea întâmpla asta trebuie să existe tradiţie atât din partea lui Riot, cât şi din partea echipelor participante. Din păcate, scena asiatică este foarte dinamică şi echipa ce a adjudecat titlul de campioană anul trecut nici măcar nu mai există.
Nu puteţi să vă imaginaţi cum răsună aproximativ 12000 de oameni care ovaţionează atunci când Piglet a reuşit să strecoare un Mystic Shot printre minioni şi să îl omoare pe Uzi care încerca să se ascundă în spatele primului turn. Sau când acelaşi Piglet a tras o rachetă cu Corki către Tabe, deşi acesta din urmă nu era vizibil pe ecran şi reuşeşte să îl scoată de pe hartă.
Nu se compară cu meciurile de fotbal, pentru că strigătele de încurajare lipsesc, însă bucuria şi exteriorizarea sentimentelor şi a trăirilor există şi ele.
Bravo Riot Games, aţi făcut mulţi fani fericiţi.
Cum si cine
A doua semifinală s-a desfăşurat între două echipe coreene, dintre care una îi eliminase pe faimoşii Gambit Gaming. Păcat, însă, că după ce i-au bătut măr pe Gambit nu au reuşit să le facă mai nimic agililor de la SK Telecom T1.
Aşadar, finala avea să se desfăşoare între Royal Club şi Sk Telecom T1. Până la începerea meciurilor aproape toată lumea îi susţinea pe Royal Club şi sincer şi eu aş fi vrut să câştige, că vorba aia, îi eliminaseră pe ultimii caucazieni din competiţie.
În meciul 2 primul gank s-a întâmplat în top lane şi Godlike a reuşit să scape cu aproximativ 20 HP. Imediat după acest gank, top laner-ul de la SKT împreună cu jungler-ul se îndreaptă spre midlane şi acesta din urmă reuşeşte să obţină first blood. A urmat apoi un Mystic Shot memorabil al lui Piglet şi mai departe SKT au reuşit iar să se detaşeze ca gold, deşi au greşit în momentul acelui Mystic Shot.
Chiar dacă chinezii de la Royal Club şi-au încasat o mamă de bătaie de o să o ţină minte pe toată perioada de activitate în LOL, ei tot au plecat acasă cu 250000 dolari, premiul pentru locul 2.
Aşadar, coreenii au luat acasă atât cupa invocatorilor, cât şi milionul de dolari şi, deşi logic ar fi fost ca aceştia să sărbătorească, la conferinţa de presă organizată post event, ei au declarat că abia aşteaptă să ajungă acasă pentru a se antrena.
Dincolo de competitie
Competiţia avea să fie mare şi mulţi fani abia aşteptau sa vadă meciurile. O parte dintre ei au vrut să îşi arate dragostea pentru League of Legends costumându-se în personajele preferate.
Vă prezint mai jos o selecţie de poze realizate de mine.
Sezonul 4 va fi mare
Cu un partener precum Coca Cola Zero anunţat oficial, nu putem să ne aşteptăm la altceva decât la un mare boom în meciurile ranked 5v5. Având în vedere că în supercupele Coca Cola Zero nu vor putea participa decât echipele din challenger tier, veţi vedea cum o masă mare de oameni va încearca sa ajungă în grupa elitelor. Păcat că doar 32 de echipe vor reuşi să facă asta.
Oricum, având un nume aşa de mare lângă ei, ceilalţi sponsori vor privi cu alţi ochi această activitate şi cu puţin noroc vor începe să se mişte lucrurile şi la noi în ţară.