Îmi aduc aminte și acum de coridoarele prost luminate din Diablo I, ce bubuiau de-o atmosferă neliniștitoare. Mai țin minte și acum cum blocam majoritatea mobilor în uși pentru a îi omorî unul câte unul cu al meu Sorcerer. Pe de altă parte, nu voi uita niciodată orele băgate în Diablo II și în cele 2 personaje (Necromancer și Druid) crescute cu atenție de părinte.

Ore în care am farmat ca un chinez atâta loot pentru a îmi completa seturile și pentru a găsi cele mai rare rune pentru sockets. Ei iată că vremea se apropie și pentru tura a III-a a aventurii în lumea morbidă și plină de conflict a faimosului univers Diablo. Pe 15 Mai, pun pariu că o grămadă de lume își va lua concediu pentru cel puțin o săptămână. Însă acum vom intra în pâine.

Diablo III
După cum știați, testul BETA al lui Diablo III rulează de aproape un an și multe schimbări au avut loc de atunci. Deși nu am avut ocazia să observ fiecare schimbare în parte și nu voi sta să enumăr toate elementele de gameplay modificate la greu până în ziua de azi, voi încerca să vă conving că aproape cei 7 ani de muncă nu au fost în zadar pentru cei de la Blizzard.

Să pornim. Pentru cei veterani în ale Diablo-ului, esența jocului a rămas la fel. Dealtminteri, este aceași formulă demnă de un hack and slash ca la mama acasă, însă nu s-au mai adăugat lucruri inutile și experiența este una mai compactă, dar la fel de distractivă și antrenantă. Cele cinci clase respectiv Barbarian, Demon Hunter, Monk, Witch Doctor și Wizard reprezintă câte un arhietip pentru stilul de joc al fiecăruia. Barbarul este forța de neoprit cu skill-uri clasice precum Bash și Whirlwind, dar acesta ar fi singurul personaj prezent și în variantele precedente. Celelalte patru clase sunt altă mâncare de gâscă în schimb.

Eu unul, fiind un Necromancer avid am decis să rulez cu un Witch Doctor pentru simplul motiv că vomită broaște ce explodează, aruncă cu borcane pline de păienjeni și cel mai important, poate să cheme diverse creaturi la comanda sa, inclusiv o armată de mini fetish voodoo killers. Așa că da, am zis Witch Doctor să fie și am pornit la bătaie. Odată început totul decurge exact cum te-ai aștepta, mergi pe un drum scurt până în primul oraș numit New Tristram care îți servește ca fiind primul hub din joc. Însă spre deosebire de hub-urile din Diablo II, cele din Diablo III au mult mai multe lucruri de făcut pe lângă obișnuita rutină de a te vindeca, de a vinde și repara. Acum pe lângă toate acestea, poți angaja un grup de artizani care să îți satisfacă nevoile de crafter. Blacksmith-ul îți poate repara lucruri și desigur, îți face și armuri și arme la comandă, tu trebuie să-i duci materialele în schimb care se obțin prin distrugerea unor obiecte de calitate mai bună prin intermediul artizanului.

Diablo III

Din păcate doar Blacksmith-ul îl poți purica, ca de abia la lansarea jocului să fie implementat Jeweler-ul sau bijutierul. Om respectabil dealtminteri care pentru cei care vor să-și combine gem-uri, să îți socketeze armele ș.a.m.d, îți va cere un preț destul de piperat, dar pe bine meritat. Blizzard au vrut să mai dezvolte încă un artizan denumit The Mystic al cărui rol era îmbunătățirea armelor prin enchanting, dar au scos-o pe duduie din motivul că ar fi doar o clonă cu alt nume al bijutierului și nu ar fi fost de folos jucătorilor pe plan lung. În orice caz, acești doi artizani pot fi upgradați și le poți da rețete noi de crafting, oferindu-le gold pentru upgrade. Aceasta este prezentarea noului layout pentru hub-urile din Diablo III, dar nu s-a terminat aici. Blizzard au promis că vor introduce hub-uri, dar cel mai impresionant va fi un oraș mai mare numit Caldeum în actul II, însă momentan, mă mulțumesc și cu văgăuna de New Tristram.

 

În partea mai suculentă a jocului, Diablo III vine cu un sistem destul de aerisit de skill-uri și customizare a lor. Vechile talent tree-uri unde erai forțat să arunci puncte aiurea în anumite skill-uri pentru a debloca alte lucruri mai puternice s-au dus de tot. Acum, vedeți voi, mulți strâmbă din nas și zic că sufletul jocului a fost schimbat și că această simplificare a skill-urilor este o porcărie…după gustul fiecăruia….o fi așa, dar sincer, acest sistem mai pentru toată lumea e destul de robust și maleabil, grație sistemului de rune. Ce reprezintă aceste rune? Inițial trebuiau să fie obținute din uciderea creaturilor din care găseai anumite rune cu diverse culori care erau folosite pentru a îmbunătăți un skill. Uitați de runele vechi ca socket pe item din Diablo II, s-a schimbat macazul. Noul sistem din Diablo III promitea acest lucru, ei bine, acum două luni, marele creier al jocului, producătorul Jay Wilson a anunțat că vor renunța și la acest sistem de rune colorate, acestea fiind deblocate direct la un anumit nivel.

Pân’ aici totul bine? Bun. Cât despre abilitățile tale, ele sunt împărțite în 4 discipline și două categorii în funcție de clasa aleasă.

Aceaste skill-uri pot fi puse fie pe butoanele de pe bară și configurate după plac sau pe butoanele de pe mouse. Pare complicat, dar nu este. Mai sunt câteva lucruri schimbate și le voi enumera aici pe toate care sunt mai importante: Atributele se alocă automat caracterului în funcție de clasă, clasele folosesc resurse separate, singura clasă folosind Mana fiind Witch Doctor, restul având sisteme similare de energie asemenea lui World of Warcraft. De menționat ar fi faptul că orice masacru de creaturi îți poate oferi un bonus la XP, mai ales dacă le distrugi folosindu-te de diversele obiecte ce pot fi distruse în joc (pereți, candelabre etc.). Cu atât mai mult, itemizarea e la fel, e mai multă varietate, dar e la fel clasificată cu seturi de arme și armuri. Sistemul de navigare a hărții? La fel. Town Portal și Identify? Gratuite! Poțiunile sunt folosite doar pentru urgențe, căci au cooldown mare.

Companionii noi? Pot fi îmbrăcați și au talentele lor proprii în care poți investi puncte.

Diablo III

Achievements? Nu e produs Blizzard dacă nu băgau ceva pentru e-peen-ul fiecăruia. De aceea au făcut și acele steaguri care pot fi personalizate și servesc scopul unor teleportoare instantanee în împrejurimea ta pentru cei care sunt în același lobby cu tine.

N-am apucat să butonez vestitul Auction House, nu de alta, dar era închis. Se zvonește că ar intra în testare mai pe la sfârșitul BETA-ului, deci sănătate lor.

Că tot e vorba de multiplayer, mulți întreabă ce s-a întamplat cu el. Simplu, totul rulează acum de pe serviciul Battle.net, inclusiv lista de prieteni, toată funcționalitatea online este inclusă în Battle.net. Din moment ce jocul nu va ieși cu o componentă de PVP, e simplu ca bună ziua. Inviți prieteni sau deschizi un lobby pentru tot poporul și cam asta ar fi.

Nu mă înțelegeți greșit, dacă v-a plăcut Diablo și dacă sunteți încă pe bară în ceea ce privește calitatea sa, stați relaxați. Desigur, aș putea să vă spun că Diablo III este un hack and slash încă puțin cioplit, dar are acea formula de succes ce te tot îmbie să-l încerci de multe ori, indiferent. Tot ceea ce mai rămâne este să așteptăm cu drag data de 15 Mai. Screenshot-urile de mai jos sunt pentru voi și dacă aveți întrebări în plus legate de joc, nu ezitați să lăsați un comment mai jos.

Diablo III

Diablo III

Diablo III

Diablo III

Diablo III

Leave a Reply

One thought on “Diablo III – impresii din Beta

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.