Episodul doi din noua serie Hitman este disponibil si este un mare pas inainte pentru joc. Pe cat de plictisitor si non-Hitman a fost primul, pe atat de incitant si incredibil este episodul doi, Sapienza.

Va zic de la inceput ca acesta nu va fi un review tipic mie. Review-ul „in linii mari” l-am facut in Episodul 1, Paris, si in caz ca se schimba ceva, va aparea aici, dar nu va mai fi sectionat.
20160514104314 1

Bun venit in Sapienza, un orasel din Italia unde chiar se intampla ceva foarte periculos. Uite si prima diferenta dintre episoade, si unul dintre motivele pentru care episodul Sapienza este de o calitate net superioara celui cu Parisul. Sandbox-ul s-a marit considerabil de data aceasta, iar jocul iti ofera nenumarate privelisti si moduri de a aborda misiunea. Poti pur si simplu sa stai pe malul marii si sa te relaxezi o vreme.

Relax.

Dar cel mai important lucru este motivul „vizitei”. De ce este Agent 47 acolo? La Paris doar ni s-a spus ca acei 2 oameni sunt niste oameni raufacatori care trebuie eliminati. S-a mers pe modelul „Intra aici si fa-ti treaba”, nelasandu-se o mare libertate de alegere. Nivelul in sine in Episodul 1 a fost mult prea scurt, mult prea „inghesuit” si oferea doar 2-3 modalitati de a aborda misiunea. Sapienza, pe de alta parte, este un labirint desfasurat atat orizontal cat si vertical. Strazi inghesuite, blocuri cu diferite nivele, zone larg deschise unde poti sa devii unul cu multimea. Este mirific.

20160514105635 1

Se vede ca IO chiar au studiat feedback-ul primit, pentru ca nivelul Sapienza este genial realizat. Chiar si vila unde tintele tale isi vad de treaba este mult mai bine organizata si diversificata, iar nivelele de securitate sunt foarte bine puse la punct. Exista un numar considerabil deghizari pe care le poti procura de la victimele tale, si nu numai, pentru a te infiltra in zona ta de interes. In acelasi timp, exista si moduri diverse de a distrage atentia celor din jur.

Desi misiunea in sine de a elimina tintele este usoara, repetabilitatea jocului este mult mai captivanta. La Paris trebuia sa te deghizezi in angajat de la vila pentru a putea accesa unele zone si a ajunge la tinte, pe cand in Sapienza, poti sa fii gradinar, bucatar, tehnician, militar ori om de serviciu, trebuind sa jonglezi intre o imbracaminte si alta pentru a-ti indeplini misiunea.  La sfarsit, te deghizezi intr-un om de stiinta si pasesti catre laboratorul secret aflat intr-o pestera cu deschidere la mare, unde cel mai periculos virus este in productie.

20160515220955 1

In privinta performantei, optiunile grafice mi-au fost restrictionate, intrucat nu pot juca cu preset-ul de setari mai sus de Low. Si asa, insa, jocul este foarte atragator din punct de vedere grafic.

Este un mare pas inainte pentru Hitman si IO si sa speram ca viitoarele episoade vor fi la fel de bune.