Sa citesti din nou toate lucrarile lui Tolkien sau mai degraba sa joci Shadow of War? Timpul nu face o mare diferenta: Noul Pamant mijlociu al lui Monolith ne trimite intr-o lume fascinant de vibranta cu armate de orci, misiuni cat cuprinde si asedii incitante.

Sunt multe lucruri pe care le-am invatat in jocul Shadow of War. De exemplu: Orcii, creaturile Uruks si alte fiinte malefice din Sauron au umor! Cand sunt singuri, monstrii sunt prea fericiti sa glumeasca despre mirosul oamenilor, blasfema despre seful lor si armata lui. Isi dau si cu parerea despre conditiile de munca teribile, dar raman la ideea ca mancarea e in regula. Din cand in cand, ei chiar incep sa cante o melodie populara.

In Shadow of War, intram din nou in dualitate: la fel ca in Shadow of Mordor, publicat in 2014, suntem in acelasi timp alaturi de Talion si spiritul Celebrimbor (odata un legendar fierar dedicat inelului magic).

Middle-earth: Shadow of War review | WASD

 

Actiune si control

Jocul se afla intre trilogia Hobbit si Lord of the Rings. Plotul se invarte in jurul luptei impotriva armatei lui Sauron. Imediat dupa inceperea actiunii te vei intalni cu paianjenul Kankra, care joaca un anumit rol in continuare. La scurt timp dupa aceea, il cunoastem si pe Gollum.
Mai tarziu intalnim alte personaje bine-cunoscute din saga lui Tolkien – dar nu vrem sa spunem nimic despre asta aici. In orice caz, aceste intalniri, care nu sunt intotdeauna fara conflicte, ne-au multumit cu adevarat. Oricum povestea incepe putin cam confuza, dar apoi se dezvolta cu multe surprize si scene mai mari.

La fel ca in predecesorul nostru, te poti strecura relativ bine in spatele unui orc folosind unirea dintre Talion si Celebrimbor, dupa care folosind pumnalul poti dobora orcii. Oarecum mai complex este cazul cand mai multi adversari se grabesc la tine si ori trebuie sa il iei pe fiecare de la spate cu pumnalul ori iti folosesti lancea.

Jocul devine si mai greu atunci cand avem de-a face cu garzi mari din armata lui Sauron. (poza 6) Acestia sunt in special adversari puternici care au si abilitati speciale cum ar fi otravirea sau invulnerabilitatea prin sageti. Luptele cu acesti dusmani generati aleatoriu, care poarta nume precum Grom Langzahn sau Narug cel din groapa, sunt cateodata mai lungi, pentru ca unii sunt pe cale sa o ia la sanatoasa cu putin inainte sa moara si apoi trebuie sa-i gasim din nou, ceea ce poate dura cateva sferturi de ora.

Middle-earth: Shadow of War review | WASD

Controlul jocului este la fel de intuitiv ca niciodata, cu mouse-ul si tastatura, nu este nevoie de mai multe butoane pentru fiecare functie din arsenalul lui Talion. Oricum, luptele se joaca intotdeauna foarte haotic. Campul ingust, neschimbabil, joaca de asemenea rolul sau. In plus, balanta privind dificultatea medie nu se potriveste intotdeauna: din cand in cand, jucatorul trebuie sa se roteasca intr-un tur pe teren pentru a evita atacurile nedorite.

 

Ansel este prezent in joc

Daca va place sa realizati imagini virtuale de o claritate superioara, Shadow of War sprijina instrumentul de captura Nvidia Ansel. In acest caz nu aveti numai comenzi uzuale si clasice ci si practice cum ar fi diverse filtre, distanta focala, contrastul si pozitia camerei. La fel ca si in restul jocurilor ce dispun de tehnologia Ansel si aici vei putea fotografia peisaje fascinante atat simple cat si in 360 de grade.



Online

Shadow of War ruleaza numai cu conexiune online. Jocul include microtranzactii pe care dezvoltatorul le-a dezvaluit acum cateva saptamani. Este introdus un element de joc care pana atunci ar putea fi ignorat cu usurinta: asa-numitele cufere de prada, cutii pline de echipamente aleatorii si alte lucruri utile pe care le obtineti la cerere, prin plata. Cu siguranta depinde de dumneavoastra sa cumparati astfel de cutii sau nu. In principiu cei de la Warner Bros vizeaza jucatorii sa cheltuiasca bani in plus. Oricum ideea folosirii acestui cufar este pentru a reduce din zecile de ore de sarcini repetitive si investitia de bani in perspectiva unui progres mai rapid.

Middle-earth: Shadow of War review | WASD

 

Verdict

In concluzie chiar si pentru fanii pasionati ai lui Tolkien, Shadow of War ar trebui sa fie o provocare mai mare. Oricine doreste sa faca cel putin jumatate din cautari si sarcini suplimentare (pe langa campania principala), trebuie sa fie pregatit pentru multe seri lungi. Plictisitor este abia faptul ca Middle-Earth lasa orele sa zboare, precum Diablo sau alte pierderi de timp.

Primele cateva ore de joc sunt doar bucurie pura. In plus este de asemenea enervant faptul ca abilitatile si sarcinile diferite devin treptat un singur intreg. Dar, odata ce am continuat cu armata noastra, misiunile devin din ce in ce mai interesante si putem face asedii cu orcii recrutati. Fata de mediile cu adevarat placute, exista, de asemenea, multe locuri in orase si asezari care arata foarte rau acestea fiind foarte putin detaliate.

Middle-earth: Shadow of War review | WASDParerile mele PRO ar fi: O atmosfera grozava ca in film, un sistem de lupta foarte atragator, cinci zone diferite care ofera o mare varietate (vizuala), trei niveluri de dificultate personalizabile, coloana sonora puternica, performante puternice ale monstrilor si personajelor bine cunoscute (Balrog, Gollum etc.); iar cele CONTRA: sistemul de caractere isi pierde semnificatia dupa ce ai deblocat cele mai importante abilitati, de prea multe ori sarcinile sunt aceleasi pentru misiunile secundare si lipsa unei imagini de ansamblu datorita unghiului prea apropiat al camerei.

  • Poti cumpara Middle-earth: Shadow of War la pretul de 230 Lei de la PC Garage
Review overview
Gameplay - 7.5
Sunet - 9
Grafica - 8.5
Story - 8.5
Summary Cu toate acestea, pentru orcii si hobiti, noul Middle-Earth cu lumea sa credibila, complotul minunat plin de surprize si pur si simplu dimensiunea gigantica a acestuia, se desfasoara la fel precum cu cel al inelului lui Gollum.
8.38
Tagged

Lasă un răspuns