Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Intr-o lume plina de jocuri open world, multiplayer, games as a service si alte tipuri de monetizari, un joc exclusiv single player este mereu binevenit. Asobo Studios sunt incepatori in development, pana acum au facut doar cateva portari de jocuri.

A Plague Tale Innocence spune povestea unui frate bolnav si sora lui mare, care lupta impreuna pentru supravietuire in Franta secolului 14, un timp in care ciuma neagra distrugea Europa. Producatorii promit o combinatie de aventura, actiune si stealth, impreuna cu o poveste captivanta ce ascunde un secret intunecat. O descriere incitanta, dar sa vedem cum s-au descurcat producatorii la primul lor proiect de asa anvergura.

 

Story

Povestea ii urmareste pe Amicia si Hugo (fratiorul ei de 5 ani), intr-o lupta de supravietuire intr-un taram ce a devenit foarte ostil. Ei sunt vanati de soldatii inchizitiei, izgoniti de oameni si amenintati in timpul noptii de hoardele de sobolani ce distrug tot ce le iese in cale.

Nu vreau sa intru foarte mult in cele intamplate, povestea este frumos scrisa si nu vreau sa dau spoilere.

Personajele sunt bine scrise, chiar au personalitate si poti simti prin ce trec. Cei doi frati nu au petrecut prea mult timp impreuna, cel mic suferind de o boala ciudata, si a fost izolat de mama lui care il trata. Astfel, cand cei doi ajung singuri, incep sa se cunoasca si apar tot felul de dispute realiste intre ei: el e un baietel de 5 ani ce mai are toane, si este destul de copilaros, iar ea ca orice adolescenta nu este cea mai rabdatoare persoana. Mai apar si alte personaje pe parcurs care te influenteaza, si dialogurile ce le poarta merita auzite. Personajele negative reusesc sa te faca sa le urasti (sau cel putin sa iti doresti sa le opresti planurile, daca nu esti hater) si nu pentru ca sunt enervante, ci pentru ca sunt create cum trebuie.

Ca si setting si atmosfera, au facut o treaba excelenta in descrierea ciumei negre, suferintei si omorurilor din acele timpuri intunecate. Sunt scene care socheaza, care vor sa te impacteze intr-un fel sau altul. Povestea are mai multe intorsaturi, unele mai intunecate si supranaturale.

Jocul salveaza la checkpoints, are 17 capitole care in total tin 8-10 ore, depinde de stilul fiecaruia de gameplay.

 

Gameplay

Jocul incepe cu un prolog ce are rol si de un mic tutorial ce include mecanicile principale, destul de bine realizat si nu pare fortat. Exista doua moduri de interfata, unul clasic (cu prompts pentru materiale de crafting si unele interactiuni cu mediul) si unul imersiv, care nu te ajuta asa mult. Dupa prima ora de joc, in care ai timp sa te familiarizezi cu el, modul imersiv e mult mai potrivit decat cel clasic.

In general esti cu fratiorul de mana, dar pe parcurs intalnesti si alte personaje care te ajuta la gameplay sau te invata diferite retete de crafting. Mai dau chix uneori, raman in urma sau raspund greu la comenzi, dar nu s-a intamplat atat de des incat sa fie o problema. Alt inconvenient este cand trebuie sa urci undeva, nu poti pana nu apare prompt-ul pentru buton; daca apesi fara sa apara, sare personajul de parca s-a ars.

 

Sneak around

Una din mecanicile jocului este furisatul, care se intampla in preajma inamicilor umani. Unii pot fi doborati, altii evitati. De multe ori trebuie sa ii distragi si sa sincronizezi mutatul intre ascunzisuri pana nu se intorc in postul lor. Alteori poti observa pattern-ul de miscare si ii poti evita. Mai tarziu pot fi si omorati cu ajutorul obiectelor din arsenal.

Din pacate sunt si misiuni fortate de stealth, si de obicei toti stramba din nas aici, dar din fericire nu sunt foarte lungi is unele sunt chiar decente.

Puzzle time

Alt element de baza din joc este rezolvatul de puzzle-uri. Apar des, si unele sunt pentru a progresa in joc, altele pentru a ajunge la zone cu materiale de crafting. Nu sunt asa simple de se pot face cu ochii inchisi, dar nici nu necesita sa suni un prieten. Majoritatea sunt ok, desi la unele stai putin sa cauti in jur elementul potrivit.

Un lucru ce m-a uimit, este lipsa obiectivelor in fata ta (cum e in alte jocuri, poti vedea un marker la X metri mai in fata). Un lucru ce m-a deranjat (ca sa echilibram balanta) este ajutorul de la personaje, care incep sa isi dea cu parerea ce ar trebui facut in puzzle-ul respectiv. Puteau macar sa lase un timer de cateva minute inainte sa inceapa sa dea sfaturi.

 

Crafting time

Crafting-ul este o unealta esentiala in lupta, si este insotit de un weapon wheel (sa ii zicem asa) in care selectezi ce vrei sa folosesti (sau sa creezi pe loc). Materiale sunt in jur, dar pentru unele trebuie sa mai explorezi stanga dreapta sa le gasesti. De obicei cand are loc o lupta ce necesita un anume tip de munitie, se gasesc in jur materialele necesare pentru a-l crea.

Amicia are putin echipament cum ar fi o prastie, o borseta pentru materiale si una pentru munitie. Toate pot fi imbunatatie la mese de crafting, care se gasesc din cand in cand in joc. Uneori gasesti o masa si nu ai destule materiale sa faci upgrade. Daca doresti neaparat un upgrade, se poate urmari din inventar daca ai necesarul de materiale.

 

Rat trap

Cel mai proaspat element de gameplay din joc sunt hoardele de sobolani. Par destul de infricosatori la inceput cand apar, si reusesc sa ramana asa mare parte a jocului. La inceput doar te feresti de ei cu ajutorul focului, de care le e frica. Aprinzi torte sa croiesti drum printre ei, si numarul lor si sunetele ce le fac iti dau fiori.

Mai tarziu, dupa o reteta noua de crafting ei pot fi ademeniti intr-un loc anume pentru putin timp. Asta iti da un pic de ragaz sa traversezi o zona, sau sa arunci pe un inamic potiunea de atractie iar sobolanii il vor devora. Pot fi si omorati cu o alta potiune, dar aceasta este destul de scumpa ca si materiale, si e bine sa fie folosita doar in situatii limita.

 

Sunet si grafica

Grafica este destul de intunecata in mare parte a jocului, in ton cu atmosfera. Au redat destul de bine orasele si padurile, dar putin lasa de dorit modelele personajelor. Mi se par putin sterse mai ales la fata, unde puteau insista ceva mai mult. Un lucru ce iese placut in evidenta este evolutia bolii baiatului, care se poate observa cum avanseaza pe parcursul jocului.

Desi nu e extraordinar la grafica, solicita destul de mult PC-ul. Imi mergea undeva la 100-110 FPS cu totul pe Ultra, pe un GTX1070, iar PC-ul facea ca si o turbina, cum era si in Anthem.

Un alt lucru ce am observat (ca deranjat e o chestie de gust in acest caz) este un efect de blur pe margini, cum ar fi si in realitate. Se vede clar ce e in focus, dar arata putin ciudat pe marginile imaginii. Modelele de inamici nu sunt deloc variate, am omorat acelasi soldat sau preot de o gramada de ori.

Sunetul este excelent, muzica atmosferica e in ton cu ce se intampla in jur. Uneori e grava, la scene terifiante, alteori antrenanta cand esti in lupta. Vocile mi se par foarte misto, mai ales al Amiciei, care vorbeste engleza dar cu accent francez. Per total te absoarbe complet in joc.

 

Verdict

Pentru primul lor joc, Asobo Studios s-au descurcat foarte bine, chiar daca mai au loc de imbunatatiri. Jocul este placut, desi nu are replay value prea mare, decat daca vrei sa colectionezi toate obiectele din joc, sau sa faci Steam achievements. Jocul este destul de dinamic, sunt destule elemente de gameplay si destul de variate incat sa nu devina plictisitor sau repetitiv.

Este disponibil pe PC, Sony Playstation 4 si Xbox One, iar daca vi se pare mult 45 euro pentru 8-10 ore de joc, atunci asteptati sa intre la o reducere si luati-l atunci, merita din plin. Astept urmatorul joc de la acest studio.


Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Review overview
Poveste - 9
Gameplay - 8
Grafica - 7
Sunet si muzica - 9
Summary O poveste captivanta si o experienta de gameplay diversa si interesanta fac din A Plague Tale: Innocence o experienta ce trebuie sa o traiesti.
8.25
Tagged

Leave a Reply

One thought on “Review: A Plague Tale: Innocence (PC)

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.