Aparent, Electronic Arts inca nu intelege cum merge mintea unui consumator normal si rational, asa ca COO-ul Peter Moore a declarat niste lucruri de care-mi vine sa rad cu hohote.

Intr-un interviu pentru publicatia GamesIndustry, domnia sa, Peter Moore, COO-ul mega publisherului EA, ne spune punctul lui de vedere cu privinta la mentalitatile gamerilor si cum acestia nu „inteleg” cum jocurile ar trebui construite in ziua de azi.

Acesta incepe sa debiteze nebunii prin a spune ca gamerii de azi sunt reticenti sa incerce abordari noi in jocuri, mai ales in jocurile EA care promoveaza „calitati demne” precum:

– DRM agresiv prin Origin care iti cere sa fi aproape tot timpul online pentru a te putea juca

– Continut bonus exclusiv ce este prezent in joc inca de la inceput, dar care necesita o suma de bani pentru a il debloca

– Micro-tranzactii pentru toate jocurile EA, mai ales pentru cele AAA care au retail price

– Oferte de tip Season Pass si alte balarii de genul 

Peter Moore, Yves Guillemot si desigur, vestitul Bobby Kotick nu inteleg ca gamerul cere ca produsul finit sa aiba continutul promis, fara nevoia de a mai da un ban in plus pentru a debloca inca 1 ora, maxim 2 ore de gameplay. Acesti oameni de afacere se folosesc de cifra banilor pentru a isi impinge produsele pe rafturi si tocmai de aceea am ajuns intr-o era in care industria jocurilor iti cere sume exorbitante de bani pentru a iti oferi tot ceea ce iti doresti.

Evident, inteleg ca gaming-ul este un mare business, dar asta NU inseamna ca trebuie sa profiti de audienta ta prin a iti vinde micro-tranzactia fara nici un pic de rusine. Peter Moore ne acuza de faptul ca noi suntem niste fricosi si ca nu imbratisam modelul de micro-tranzactii/DLC-uri in totalitate, cand problema reala salasuieste tocmai in LIPSA COMPLETA DE SCHIMBARE pe care acest model o promoveaza cand este practicata intr-un mod anti-consumator.

Asa ca da, daca nu v-ati invatat lectia pana acum cu privinta la aplicarea gresita a modelului Free to Play de catre marile corporatii si daca inca vi se pare normal sa dati 10 – 50 EUR pentru extra continut prezent inca de la lansare in fisierele jocurilor….pai ce pot spune, ne meritam soarta?

Glumesc, insa e amuzant cum vezi ca un mare functionar al unei corporatii multi-billion crede ca daca noi nu le mai cumparam rahaturile, atunci noi suntem niste fraieri si niste fricosi pentru ca nu le picam in plasa. 

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.