În cadrul GDC – Game Developer’s Conference de anul acesta, conferinţă ce este în desfăşurare la San Francisco zilele astea, Khronos Group, oamenii din spatele OpenGL, au făcut publice câteva dintre specificaţiile generaţiei cu numărul patru a OpenGL. Update-ul este unul major şi era de aşteptat ţinând cont de apariţia DX11 şi a noilor generaţii de plăci grafice.

Chiar dacă noul API va fi abordat mai mult ca probabil ca o nouă tactică de marketing de către giganţii AMD, NVIDIA şi  bineînţeles de producătorii de jocuri, scopul final este acela de a îmbunătăţi perfomanţele plăcilor grafice din noua generaţie şi de a mai elibera procesorul de câteva sarcini ce pot fi acum executate de GPU.

Dintre specificaţiile OpenGL 4.0 punctăm aici câteva importante:

  • Tesselation accelerat de GPU
  • Randare de conţinut în 64 biţi pentru acurateţe crescută a texturilor
  • Flexibiliate crescută pentru dezvoltatori prin implementarea unor subrutine ale shaderelor
  • Fragmentarea şi programarea shaderelor per sample pentru o calitate crescută a randării şi a AntiAliasing-ului

Simultan cu anunţarea noului API a fost lansat şi o variantă OpenGL 3.3, destinat implementării cât mai flexibile de către dezvoltatori a viitorului OpenGl 4.0 pe hardware-ul mai vechi. Cei interesaţi pot arunca o privire asupra OpenGL 3.3 aici.

Declaraţiile NVIDIA şi AMD nu au întârziat să apară.

Barthold Lichtenbelt, a declarat pentru NVIDIA: “The release of OpenGL 4.0 is a major step forward in bringing state-of-the-art functionality to cross-platform graphics acceleration, and strengthens OpenGL’s leadership position as the epicenter of 3D graphics on the web, on mobile devices as well as on the desktop. NVIDIA is pleased to announce that its upcoming Fermi-based graphics accelerators will fully support OpenGL 4.0 at launch.”

AMD, reprezentaţi de Ben Bar-Haim, au menţionat următoarele: “AMD contributes to the Khronos workgroups, and we consistently find that Khronos is successful at developing healthy, thriving, and evolving open standards such as OpenGL and OpenCL.”

Între timp, divizia de cercetare şi dezvoltare din cadrul Khronos lucrează şi la implementarea unui nou API pentru îmbunătăţirea graficii pe echipamentele mobile, inclusiv telefoane şi alte gizmo-uri.

 

 

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.