Gaming-ul nu creste singur si streaming-ul este una din activitatile care au ajutat la acest boost din ultima vreme tocmai pentru ca a crescut apetitul consumatorilor de continut video.

Cu ajutorul stream-urilor poti deveni un jucator mai bun sau pur si simplu te poti uita la un streamer de placere pentru ca face spectacol si te faci sa razi. Pentru a putea face un stream de calitate fara spike-uri sau fara lag ai nevoie de un procesor foarte puternic si totodata foarte scump.

Astazi, Nvidia a lansat versiunea 1.8.1 a aplicatie GeForce Experience. Odata cu noua versiune a venit si suportul pentru streaming-ul video pe Twitch. Daca pana acum acest lucru era posibil cu ajutorul aplicatiilor specializate, ca Xsplit sau OBS, acum este posibil acest lucru si cu GeForce Experience.

Desi nu pune la dispozitie foarte multe setari, cel mai mare avantaj adus de catre ShadowPlay din GeForce Experience este impactul minim asupra performantei. Acest lucru se datoreaza exclusiv encoder-ului integrat in GPU care se ocupa de inregistrarea continutului video, lasand astfel procesorul liber pentru joc.

Nu este nevoie de niciun ban pentru a accesa acest serviciu, doar un update la Geforce Experience. Simplitatea, functionabilitatea si calitatea sunt cele trei cuvine care definesc upgrade-ul pe care l-au facut cei de la Nvidia astazi. Am constatat faptul ca atunci cand faci streaming cu Shadow Play nu-ti scad performantele absolut deloc, fata de alte programe de streaming (Open Broadcaster Software, Xsplit, FFsplit etc.) care atunci cand pornesti  stream-ul scad numarul de cadre pe secunda din joc.

Nu de mult timp am inceput sa fac streaming pe un AMD 965 3,4 GHz, 8 GB 1666Mhz si un GTX 570 si performantele mele in game in timp ce fac streaming sunt mult mai mici, doar din cauza faptului ca FPS-urile in game scad de la 200 la 70-120 in timpul stream-ului. Acum cateva zile am incercat sa fac streaming pe acelasi sistem insa cu un mic upgrade la placa video, adica am schimbat placa video cu un GTX 780.

Performantele streaming-ului nu au crescut considerabil, maxim 10 fps-uri in plus, doar ca din cauza placii de baza care este cu "15" generatii mai veche si a procesorului care face bottleneck, dupa 2-3 ore de streaming este necesar un restart al PC-ului deoarece din cele 80-130 de fps-uri pe care le aveam initial, ajungeam la doar 50-60, sau chiar la 30-40.

Din cat am probat in prima ora de la lansarea noii versiuni de GeForce Experience am observat ca performanta in joc nu scade decat cu aproximativ 5 cadre pe secunda.

Totusi, desi pare totul roz exista si cateva minusuri care nu fac aceasta varianta atat de atractiva pe cat pare in teorie.

Primul este acela ca nu poti face streaming decat in joc si in momentul in care te intorci la launcher-ul League of Legends stream-ul se opreste automat. De asemenea, in League of Legends, stream-ul se opreste chiar si in momentul in care modifici setarile video. Exista suport pentru webcam-uri si pentru microfon si asta este un plus, insa este aceste optiuni sunt imature. Pozitia webcam-ului nu poate fi aleasa manual decat intr-unul dintre colturile ecranului si astfel exista cele mai mari sanse ca atunci cand porneste jocul, imaginea sa se suprapuna cu un element important din HUD. Rezolutia stream-ului nu poate fi modificata decat daca se modifica cea din joc.

Nu exista suport pentru overlay-uri si asta inseamna ca cei ce beneficiaza de sponsorizari pentru stream-uri nu isi pot afisa logo-urile.

De asemenea, nu se pot integra plug-in-uri pentru chat-ul din Twitch si nici nu pot fi utilizate alte servicii de streaming.

Oricum, fiind prima versiune ne putem astepta la imbunatatiri pe viitor. Mail-ul nostru cu feedback si idei tocmai a zburat catre ei. Ia-ti versiunea cu streaming de aici.

In zilele urmatoare vom utiliza pentru streaming pe canalul nostru de Twitch tehnologia de la Nvidia...stay tunnd.

twitch1 twitch2 twitch3

Leave a Reply

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.