Se pare că trenul Sony nu prea are de gând să se oprească prea curând, mai ales acum când puterea unei campanii de marketing bine realizate a reuşit să adune nişte rezultate impresionante.

Cu 4.2 milioane de unităţi vândute retailerilor global şi cu aproape 9.7 milioane de unităţi software (jocuri) vândute tot global, observăm o creştere nebunească a companiei în lumea consolelor. De asemenea, am zice că Sony deja şi-au amortizat o bună parte din investiţii, însă mai interesant este faptul că deja se pregăteşte o suită de servicii marca Sony pentru deţinătorii de console.

De exemplu, noul serviciu de cloud gaming numit Playstation Now (construit cu tehnologia Gaikai) va permite gameplay streaming pentru titluri selecte de Playstation 3, însă pe viitor compania susţine că va fi posibilă o tranziţionare spre titlurile de PS1, PS2 şi chiar şi PS4. Acest serviciu a putut fi testat în timpul conferinţei CES 2014 unde Sony a recomandat userilor să deţină o bandă de minim 5mb/sec pentru a putea descărca jocurile din librăria PSNow la cerere.

Nu ştim încă dacă acest serviciu se va extinde şi pentru platforma PS Vita sau dacă va fi ataşat de serviciul PS Plus, însă e bine de ştiut că fac ceva în direcţia cloud gaming-ului.

Desigur, rămâne să vedem dacă acest serviciu va oferi o calitate bună a imaginii sau dacă va oferi latenţe decente. Sincer nu aş dori să fac streaming la un joc cu un ping de 60 – 100ms, însă vom vedea pe viitor dacă Sony va reuşi să ofere servere regionale de încredere…….desigur, încă nu în România.

În orice caz, momentan Sony a reuşit să demonstreze cum oleacă de vorbăraie bine plasată poate rezulta într-un succes fenomenal pentru o platformă care este esenţial un high-end PC unde mai orice serviciu trebuie plătit. Next-gen tupeu!

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.