Nu ştiu cum reacţionează unii fani dar eu, când vine vorba de un joc pe care îl aştept cu nerăbdare evit să citesc toate zvonurile, teaserele şi spoilerele postate de binevoitorii de pe Internet. Poate aţi observat că am evitat să discutăm prea mult pe aici de Black Ops, următorul joc din epopeea CoD, tocmai din aceste motive.

Totuşi, acum că suntem cu un pas mai aproape de lansare, îmi fac datoria faţă de fani şi împart ceea ce ştiu cu voi. Vom discuta aici de lucrurile noi introduse -reintroduse, după caz, dar mai ales îmi voi concentra atenţia pe cinci elemente principale: engine şi elemente de grafică, sunet, părţile cele mai importante ale multiplayer-ului, gameplay, şi cerinţele de sistem, nu neapărat în această ordine.

În primul rând, după scandalul şi scindarea Infinity Ward producţia a fost pasată oamenilor de la Treyarch, oamenii care s-au ocupat de ultimul titlu al seriei care a avut acţiunea plasată în cel de-al doilea „răzbel” mondial – CoD: World at War. Treyarch au avut destul de mult de muncă ţinând cont de faptul că ultimele două titluri marca IW au făcut furori şi au vândut milioane de exemplare ale jocului pe lângă toată gama de inovaţii şi elemente de gameplay care au rupt gura târgului plin cu gameri extaziaţi.

Prin urmare, Treyarch au preluat frâiele, au pus piciorul în pragul Blizzard şi au declarat sus şi tare că vor face tot ce le stă în putinţă pentru a repara tot ce a stricat IW în ultimul joc din serie – Modern Warfare II fără a mai apela la stratageme josnice de marketing pentru a vinde trilioane de copii.

Poate una dintre cele mai spinoase probleme ale ultimului titlu a fost lipsa serverelor dedicate, un aspect care a nemulţumit cam 90% dintre jucători. Cauza principală a fost şi rămâne sistemul defectuos de matchmaking, latenţa foarte ridicată şi mai ales dependenţa jocului de performanţele PC-ului host-ului. Despre acest lucru am mai discutat în review-ul lui Modern Warfare II. Odată cu moartea serverelor dedicate s-a ajuns şi la imposibilitatea creării unui sistem competiţional care să poată fi jucat în ligile profesioniste de gaming. Multă lume aştepta ca acest lucru să se schimbe odată cu următoarele patch-uri sau DLC-uri dar de ce să modifici un joc când poţi să faci altul?

Treyarch a reanimat serverele dedicate şi astfel pe lângă servere ranked, low-ping undeva în 2011 ne vom bucura şi de un promod, care va avea exact aceleaşi caracteristici ca şi promod-ul din Modern Warfare. Aspectele şi regulile serverelor ranked se discută deja foarte aprins pe forumurile fanilor pentru a scăpa de neplăcerile produse de noob-tubers şi martirii care lasă cadouri de despărţire explozive.

Sistemul anti-cheat se pare că nu va fi punkbuster dar STEAM mai mult ca sigur vor folosi al lor VAC.

Un alt mod care a fost introdus de Treyarch în „World at War” a fost vestitul „Zombie Mode” care a animat şi încă animează grupuri de gameri de peste tot. „Zombie mode” revine în Black Ops şi cel mai amuzant lucru este faptul că veţi putea masacra hoarde de zombie din perspectiva lui Nixon, Kennedy sau Fidel Castro.

Dacă aţi putut rula fără probleme Modern Warfare şi Modern Warfare II jocul va rula fără nici un fel de problemă. Treyarch au declarat că Black Ops va folosi acelaşi engine ca ultimele trei jocuri din serie dar cu unele mici îmbunătăţiri. Motorul grafic este cel din World at War care şi el la rândul său a fost prelucrat din ceea ce a fost engine-ul  lui Modern Warfare. Cea mai atractivă caracteristică a engine-ului este faptul că aceste poate randa direct conţinut 3D prin urmare vă puteţi juca 3D pe oricare dintre plăcile video NVIDIA şi AMD. Am încropit mai jos o mică galerie foto dar nici o poză nu poate reda exact de ceea ce este capabil engine-ul sau cum va arăta jocul.

Efectele de dynamic lighting sunt superbe iar combinaţia DX11 + Physx = Love. Chiar dacă am menţionat Physics, fani ai BFBC 2 nu vă imaginaţi că puteţi răsturna nivelele cu susu-n jos sau spulbera orice rocă. Nu este posibil.

Referitor la engine eu personal am o singură problemă. Framerate-ul a fost limitat la 60 FPS. E uşor de înţeles de ce – motorul grafic este acelaşi şi pentru versiunea consolă şi pentru cel de PC. Framecap-ul este o limitare destul de josnică care nu avantajează deloc gamerii cu PC-uri puternice şi care vor dori un fps foarte mare şi o cursivitate a jocului cât mai bună.

Un lucru pe care ar trebui să ştiţi sunt cerinţele minime de sistem. Acestea deşi au fost speculate îndelung pe forumuri şi pe site-urile mai mari de profil, au fost făcute publice în mod oficial, în urmă cu câteva zile:

  • CPU: Intel® Core™2 Duo E6600 sau AMD Phenom™ X3 8750
  • Memorie: 2GB
  • HDD: 12 GB
  • Video: Shader 3.0 256MB NVIDIA GeForce 8600GT / ATI Radeon® X1950Pro
  • OS: Windows XP/ Vista/ 7

…şi cam atât..restul ţine de skill-ul vostru.

Time-line-ul plasează firul epic al jocului undeva în anii Războiului Rece şi al Războiului din Vietnam. Astfel Activision au pus pe soundtrackul jocului hit-uri din aceeaşi perioada, piese ca „Sympathy for the Devil” şi „Fortunate son” ale celor de la Rolling Stones şi Creedence Clearwater Revival.

Ca o opinie personală sper ca voice-acting-ul să fie pe măsura celui din Modern Warfare I şi II care este foarte bine realizat şi mai ales folosirea jargonului militar să rămână la fel de bine pusă la punct.

Gameplay-ul a rămas acelaşi în linii mari însă a fost reintrodus „lean-from-cover” şi s-a lucrat mai mult la AI şi la modul de abordare al misiunilor. Dacă până acum inamicii stăteau şi fumau  în timp ce îi lucrai cu luneta de la distanţă acum se vor feri doar dacă îndrepţi ţeava puştii spre ei. Abordarea misiunilor acum teoretic vă aparţine: puteţi să acţionaţi ascunşi prin tufişuri cu maceta între dinţi sau în stilul lui Rambo, cu două AK-47 în mână exterminând tot ce mişcă.

Am zis la începutul acestui editorial că multiplayerul a fost şi va rămâne problema cea mai dureroasă a MW II. Un joc cu foarte mult potenţial a fost ucis deoarece concentrarea pe single player a fost foarte mare. Treyarch au lucrat în sens invers şi primul indiciu care aruncă o geană de lumină asupra acestui lucru este preluarea hărţilor din multiplayer pentru cele din campania single, un lucru care până acum nu s-a mai observat pe nicăieri.

Majoritatea elementelor din multiplayer sunt încă obscure deşi s-au lansat câteva teasere şi chiar un filmuleţ sunt explicate câteva moduri noi de joc şi sistemul cu monezile de schimb. Dar despre acestea vom discuta mai pe larg în review-ul de peste câteva zile. Iată despre ce vorbeam:

Pe lângă customizarea excesivă, din punctul meu de vedere – cele 40 de arme or să arate ce nişte sorcove bling-bling – cei de la Treyarch au „împrumutat” şi un mod de joc de la bătrânul CS – Wager Match Mode. Acesta este explicat mai jos de către producători…

Dacă rămâne ceva de discutat acele lucruri le vom discuta în cadrul review-ului. Eu personal aştept cu cea mai mare înfrigurare lansarea de mâine unde vă aştept pe toţi pentru un Deathmatch şi poate apucăm să ne înfruntăm în cadrul concursului.

GL & HF celor care vor fi mâine prezenţi acolo dar şi celor care aşteaptă cu nerăbdare curierul cu precomanda!

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.