De cand am inceput eu sa ma joc intr-un mod mai serios, adica de prin 2005, am inteles fara sa stau sa analizez prea mult, ca daca un joc merge “in poze” experienta nu e cea mai placuta.

Si aici vorbesc si de multiplayere, dar si de jocuri single player.

La vremea aceea ma jucam tot ce se putea in materie de singleplayer. Si imi placeau in mod deosebit jocurile cu masini. Era un fel de promisiune a mea, la vremea respectiva, sa joc fiecare NFS cand aparea pana il terminam.

Si cum era un joc cu grafica misto, mereu eram cu un pas in urma. Uite asa am inceput sa dezactivez din efecte. Pentru ca nu puteam controla masina corespunzator.

Ca intr-un final sa ajung sa joc Most Wanted cu totul pe low pentru ca asa aveam cel mai bun control asupra bolidului.

Si, bineinteles, experienta tranzitiona si catre jocurile multiplayer. Iar cand am dat de Battlefield 2 am inceput sa observ inclusiv fineturi ca de exemplu compensarea reculului. Cu cat era framerate-ul mai mic, cu atat o faceam mai prost.

Incepusem sa observ cum umbrele sunt mai ok pe low pentru ca puteam vedea mai bine inamicii ascunsi si tot asa. Iar acuma  devenit obligatoriu pentru mine sa monitorizez framerate-ul unui joc in primele 2-3 meciuri ca sa vad unde imi setez limita superioara.

Nu imi place ca jocul pe care il joc sa ruleze ba la 500 fps, ba la 200 fps. Se simte in mouse si tastatura. E o diferenta de lag prea brutala si din acest motiv prefer sa am framerate-ul cat mai stabil posibil si eventual undeva deasupra refresh rate-ului monitorului.

Adica acum folosesc Aorus AD27QD si framerate-ul ideal pentru mine este 200 fps. Sau 300 daca jocul permite.

De exemplu, Quake Champions este destul de instabil in jurul a 300, asa ca ma limitez la 200.

Eu stiu ca un framerate mare si stabil iti aduce victorii. Dar voi stiti asta?

 

Ce testam?!

Nvidia ne-au provocat sa aflam daca ne intelegem bine cu orice framerate sau chiar e nevoie de unul cat mai mare.

Asa ca ma voi folosi de ang si experienta lui in Call of Duty pentru a verifica ce impact are asupra lui si prin acest material vom studia performanta lui de jucator pro de Call of Duty.

Nu are niciun rost sa va mai spun ca folosim unul dintre cele mai bune RTX 2080 Ti-uri de pe piata, varianta Extreme de la Aorus.

Frames win games | WASD

Iar intr-un al doilea material vom analiza stiinta din spatele performantei lui. Adica input lag-ul pe care l-a avut la fiecare framerate la care a jucat.

In acel al doilea material am sa va explic si cum voi face analiza input lag-ului. Deocamdata ne vom concentra pe performanta lui ang.

Framerate-urile pe care le vom folosi pentru studiu sunt: 30 fps, 60 fps, 80 fps, 120 fps, 150 fps si fps nelimitat.

Iar pe grafice vom pune si numarul de frag-uri pe care a reusit sa le faca la fiecare dintre aceste framerate-uri.

 

Platforma de teste

Pentru micul experiment vom folosi platforma mea de test care este compusa din urmatoarele componente:

  • Monitor: Aorus KD25F @ 240 Hz
  • Mouse: Logitech G Pro Wireless
  • Procesor: Intel Core i9 9900K@5 GHz
  • Placa de baza: Asus ROG Maximus XI Formula
  • Memorie RAM: HyperX Predator DDR4 4×8 GB @ 3600 MHz
  • Stocare: Samsung Evo 960 500 GB + HyperX Savage 960 GB
  • Placa video: Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Extreme
  • Sursa: Corsair HX850i
  • Racire CPU: Corsair H150i Pro
  • Carcasa: In Win 303

Frames win games | WASD

Sper ca observati ca am trecut si monitorul, dar si mouse-ul pe care l-am folosit pentru experiment. Acestea doua au un impact foarte mare asupra input lag-ului si din acest motiv am decis sa le folosim pe cele mai rapide de pe piata.

Despre monitorul Aorus KD25F puteti citi in review-ul nostru si la fel si despre Logitech G Pro Wireless.

Veti intelege de acolo de ce sunt cele mai bune.

Jocul ales pentru acest experiment este Call of Duty: Black Ops 4. E cel mai nou din serie si este foarte popular pentru ca este foarte rapid.

Si cum in jocurile rapide conteaza sa vei cat mai repede adversarii ca sa apuci macar sa ii tintesti, ma astept ca framerate-ul sa aibe un impact major asupra performantei lui ca jucator.

Tot experimentul s-a produs intr-o singura sesiune de joaca dupa ce in prealabil ang s-a incalzit jumatate de ora si s-a refamiliarizat cu ritmul de joc alert.

Modul de joaca ales a fost TDM, iar lui grafice au fost totul pe low, dar cu Antialiasing pe mediu si rezolutia 1440×1080.

Stiu ca este o ciudatenie de rezolutie dar el intotdeauna joaca la rezolutii ciudate sub cea nativa tocmai ca sa aiba un framerate cat mai mare posibil.

 

Performanta jucatorului

Inainte de a analiza graficele va rog sa tineti cont de faptul ca el a folosit doar doua score streaks: UAV si Counter UAV. Absolut toate kill-urile sunt realizate folosind arma principala si altele adunate de pe jos atunci cand ramanea fara gloante.

Linia portocalie din fiecare grafic reprezinta trendline-ul. Si asa cum se vede foarte clar, acesta este ascendent.

Sa nu credeti ca acest trendline este valabil pentru orice jucator pe durata a 18 runde jucate. Un jucator neexperimentat in Call of Duty va avea nevoie de mai mult timp pentru imbunatatirea performantei sale ca jucator pentru ca se va lovi de learning curve.

Frames win games | WASD
Numarul total de frag-uri. Fiecare valoare reprezinta suma celor 3 runde jucate la framerate-ul respectiv.

 

Frames win games | WASD
Bineinteles, si media numarului de frag-uri a crescut

 

Frames win games | WASD
Si cea mai importanta statistica o reprezinta KDR-ul. Asta reflecta si gradul sau de multumire ca jucator dupa fiecare meci.

 

Concluzie

Eu stiam ca performanta lui ca jucator are sa se imbunatateasca cu cresterea framerate-ului. Si ang stia asta. Dar o parte dintre voi nu stiati asta si tocmai din acest motiv mi-am dorit sa pun totul sub forma de grafice. Pentru ca asa veti intelege si voi ca e super bine sa ai un framerate cat mai mare, nu cel mai inalt nivel de Antialiasing sau cel mai ridicat grad de Ambient Occlusion. E misto sa poti seta totul la maxim. Dar in momentul in care ai mai mult de castigat scazand detaliile pentru a creste framerate-ul…ce rost are?

Pana la urma tu decizi daca te joci jocuri multiplayer ca sa admiri peisaje si sa mori constant fara sa faci prea multe kill-uri. Sau daca vei juca multiplayer ca sa ai satisfactia ca esti cel mai bun de pe harta.

In ceea ce priveste KDR-ul lui, desi exista acea scadere relativa pe la 150 fps, asta se datoreaza dinamicii jocului si a adversarilor ce se schimbau continu. A da, si uneori mai apar si cheateri. Tocmai din acest motiv am pus si acel trendline. Ca sa se vada care este tendinta.

Asa ca intr-un final, KDR-ul a crescut mai mult decat de doua ori de la cel mai mic framerate pana la cel mai mare.

Frames win games | WASD
Da, a jucat pe contul meu de Steam

KDR-ul este un indicator bun al satisfactiei. Pana la urma cu cat omori mai multi adversari, cu atat te simti mai bine. Si cu cat omori mai multi versus de cate ori mori, cu atat inseamna ca ai stat mai mult timp in viata.

Hai sa o spunem altfel, daca doar mori in Call of Duty: Black Ops 4, singurul lucru de care te vei bucura este respawn screen-ul. El iti va fi prieten.

De ce am facut acest experiment cu ang si nu cu un jucator oarecare? Pentru ca el a atins acum multa vreme apogeul curbei de invatare a jocurilor Call of Duty. Poate parea ciudat, insa, in esenta, toate COD-urile sunt la fel.

Si daca as fi jucat eu, care nu joc COD, sau un alt gamer care la fel nu joaca COD, ne-am fi lovit de acel learning curve si am fi riscat sa vedem rezultate similare si la 30 fps precum si la 200 fps.

Concluzia este ca framerate-ul mare iti deblocheaza potentialul. Cand ai framerate mic nici nu apuci sa vezi ce te omoara. Nici nu poti invata mare lucru din greselile tale.

Asa ca sfatul meu este, ca intotdeauna, sa mai opriti din efecte si sa mai multati detaliile la un nivel mai mic. O sa fiti multumiti de voi.

In partea a doua a acestui mini serial vom analiza input lag-ul din spatele acestui experiment.

Este unul dintre factorii care a facut ca performanta lui ang sa fie pe trend ascendent.

Si cum Black Ops 4 se apropie de finalul ciclului si noul Call of Duty Modern Warfare bate la usa, verificati ofera asta: Primiti noul Call of Duty Modern Warfare la achizitia unei placi RTX.

Similar Articles

2 thoughts on “Mai conteaza framerate-ul in 2019? Partea 1

  1. Ok netul piringul extern nu conteaza gen ?
    Iar ca detalii ptr o stabilitate a fpsurilor e bun low cu medium da…mai sus deja chiar iti trebuie un pc in adevaratul sens …plus ca jocurile nu sunt asa bine actualizate mereu update uri….dar eu am ajuns la concluzia ca degeaba pc bun si skill daca esti limitat de pingul 60 pe multiplayerul jucat pe servere externe unde nu ai piring sau cum ii zice ….

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.