Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nu sunt fan al jocurilor survival, zombie sau shooter-e pe consola, lucru care poate parea ciudat, avand in vedere cum se prezinta Days Gone. Se poate spune ca sunt cea mai nepotrivita persoana sa ii fac review, dar daca va reusi sa prinda pe unul ca mine, aflam mai jos.

Days Gone e un joc open-world, bazat pe un dezastru apocaliptic in care multi oameni sunt transformati in zombi, atacandu-i pe ceilalti si astfel punand specia umana pe cale de disparitie. Nu e primul joc de genul, au mai fost si vor mai fi multe.

Producatorii sunt la primul lor joc de asa anvergura si pe o consola contemporana, multa lume fiind sceptica cum va fi produsul finit, mai ales ca a fost amanat de cateva ori. Jocul este ambitios, se vrea un joc orientat pe single-player si poveste, care sa calce pe urmele fantasticului God of War.

Days Gone PS4

 

Story

Intr-un interviu, producatorii au spus ca povestea va avea undeva la 30 ore (cu aproximativ 6 ore de cutscenes), si misiuni secundare. A avea o poveste lunga e una, dar trebuie sa fie si interesanta si sa fie acompaniata de un gameplay pe masura pentru a tine jucatorii in priza.

In afara de elementele SF (inamicii) povestea este plasata in realitate, in zona Oregon. Au facut o treaba destul de buna, cu personaje credibile, majoritatea nu foarte interesante, unele fiind putin generice.

Inamicii principali sunt freakers-ii, un fel de zombii dar nu chiar. Ei au luat nastere cand un virus de la o companie de arme biologice a fost scapat accidental peste populatie, transformand mare parte din oameni si unele animale in niste creaturi fara minte si extrem de agresive. Cel mai spectaculos este cand o hoarda mare de cateva sute de freakers se iau dupa tine si ramane la decizia ta daca ii infrunti sau fugi.

Povestea e structurata sub forma de quests, si esti liber sa alegi ordinea in care vrei sa le parcurgi. Sunt quests ample, cu multe subquests ce tot apar cum progresezi in joc. Pentru completarea lor sunt oferite rewards, cum ar fi retete pt echipament (grenade, bata cu cuie etc) sau accesorii vizuale pentru motocicleta.

Formula suna cunoscuta, dar implementarea alease de ei mi se pare interesanta, si pot sa spun ca mi-a placut. Am fost surprins de cateva ori de poveste si abordare, lucru ce ma bucura.

Gameplay

The biker

Motocicleta a fost prezentata ca fiind un element cheie in poveste si gameplay, motiv pentru care i s-a acordat o atentie deosebita. Controlul le-a reusit bine, se conduce placut, poti face drift-uri, poti sa o impingi din picior sa nu faci zgomot, poate fi reparata (orice izbitura de inamic sau obiect, precum si sariturile afecteaza integritatea) si alimentata. La inceput, avand un rezervor mic, trebuie mare grija cu consumul, deoarece se poate ajunge in mijlocul salbaticiunii fara benzina, fiind nevoit sa o impingi din picior sau sa mergi la pas in cautare de benzina. Pe masura ce faci upgrade la rezervor, nu mai e asa stresant. Stilul de upgrade e clasic, cu componente ce afecteaza performanta (motor, suspensii, cadru) precum si vizuale sau estetice (far, bara etc).

Sunt si portiuni de shooting in mers, si sunt destul de bine realizate, fie ca urmaresti pe cineva sau fugi de inamici si tragi dupa ei. Unii inamici te pot arunca de pe motocicleta cand nu te astepti, in timp ce mergi linistit spre un obiectiv oarecare. M-am si speriat de cateva ori, mergeam linistit si m-am trezit brusc pe jos cu 3 oameni peste mine.

The fighter

Al doilea element major constituie arsenalul tau. Pot fi echipate 3 arme (primary, secondary si special), precum si una melee, si orice mai poate fi creat pe loc din weapon wheel (bombe, bandaje etc). Munitia prin lume este destul de rara, si trebuie avut grija cu ea. In multe situatii e mai buna o abordare stealth si un quick kill (melee), decat sa intri cu mitraliera peste toti. O data ce se deblocheaza skill-ul de a repara pe loc armele melee, devine mult mai practica aceasta abordare. Stealth-ul este destul de simplu, dar eficient. Poti distrage inamicii cu o piatra, poti sa ii omori din tufis, sau te poti furisa pe langa ei.

Aiming-ul este ca si orice alt joc de consola, destul de anevoios. Trebuie sa fii obisnuit, altfel te simti cu doua maini stangi, ca si mine. Daca ar fi scos si pe PC jocul, ar fi facut multi oameni fericiti.

The scavenger

Ca si in orice joc survival, ai nevoie de resurse, care se gasesc peste tot in jur. Unele in cladiri abandonate, altele in masini (la care trebuie sa fortezi capota sau portbagajul cu cutitul), altele in cuiburi de freakers sau in camp-urile inamicilor. Nu poti face risipa de ele, dar daca ai un pic de interes sa cauti in jurul tau, nu vei ramane niciodata fara. Au balansat destul de bine raportul survival / fun.

Freakers-ii au invadat orasele, si sunt multe cuiburi prezente, care pot fi distruse (cu un molotov). Facand asta, creste influenta cu camp-ul oamenilor din zona si sunt mai putini freakers in zona respectiva. Asezarile de oameni sunt si ostile, populate de banditi sau fanatici. La fel ca si cuiburile, acestea pot fi curatate de inhabitanti, pentru resurse si influenta.

The drifter

Lumea este destul de mare, dar din fericire nu e atat de agitata sau aglomerata cum e in Far Cry New Dawn de exemplu. Lumea se integreaza perfect cu povestea, cu masini distruse, multe orase abandonate, paduri dese sau campii aride. Sunt evenimente prin lume, dar nu esti sufocat de ele. Ciclul zi-noapte aduce o abordare putin diferita a jocului, unele lucruri fiind mai usor de facut noaptea, iar altele ziua.

Ca in orice joc open world, exista si fast travel, reprenzentat prin puncte NERO (o agentie guvernamentala care s-a ocupat de evacuare). Acestea sunt abandonate, si trebuie repornit curentul. Fiecare post are un mic puzzle care consta in gasirea unei canistre de benzina, apoi a generatorului. De fiecare data au alta aranjare, si trebuie sa abordezi diferit problema, nu devin repetitive.

Skill-urile sunt in 3 categorii, melee, shooting si survival. Nimic special, dar se face destul de greu level-up, si simti ca trebuie sa muncesti un pic cam mult pentru un skill de tier mare (da, trebuie investite anumite skill points in categorie pentru a debloca urmatorul tier).

Un lucru destul de ciudat, fiecare camp are influenta lui (de inteles) dar si banii lui. Tu nu ai bani, ci doar camp credits, care sunt buni doar in locul respectiv. Nu poti face doar misiuni pentru un camp, apoi sa mergi sa cumperi ceva din alt camp, pentru ca nu ai bani acolo, lucru cam frustrant, deoarece unul ofera arme, altul parti de motocicleta etc.

La un joc asa lung, poate interveni plictiseala si repetarea misiunilor. Nu am patit asa cu Days Gone, chiar daca unele misiuni seamana, sunt destul de diferite cat sa nu simti ca faci acelasi lucru de 10 ori.

Sunet si grafica

Pe buna dreptate se numeste Days Gone, simti ca trec zilele peste tine pana se incarca jocul. Din fericire, nu sunt loading screens dupa, doar unele scurte la anumite cutsecenes, sau la respawn. Tot la capitolul optimizare, am avut mici bug-uri pe parcurs (sunet lipsa, un crash, glitch-uri grafice) dar nu cat sa pot spune ca e bug-uit jocul. Ocazional mai apar frame drops, dar nu am patit pana acuma cand sunt in lupta, doar la plimbatul cu motorul.

Jocul este destul de aratos, lumea arata foarte bine, te pierzi in atmosfera cand mergi noaptea pe motocicleta. Au mai folosit texturi slabe pe unele materiale sau suprafete, dar nu pot sa zic ca sunt deranjante, intrucat apar rar in prim-plan. Un pic la barba personajului principal as fi vrut sa vad mai multa atentie, ca si la Kratos de exemplu. Iluminarea si vegetatia sunt reusite, iar lumea e destul de mare cat sa fie diversitate, nu ca si cum s-ar repeta acelasi decor. Vremea schimbatoare din joc este alt element ce se potriveste aici, iar noroiul sau baltile ce se creeaza (pe langa ca arata foarte bine) ajung sa afecteze si tractiunea.

Ca sa intregeasca atmosfera, sunetul nu dezamageste. Noaptea se aud greieri, urlete in departare, ape care curg in zona etc. Armele suna bine, motocicleta la fel, iar sunetul cand dai cu o maceta in carne e foarte satisfacator. La unele personaje nu le-a iesit sincronizarea pe buze prea bine, dar se poate trece cu vederea. Muzica se aude si ea in fundal, dar in unele misiuni ia amploare si m-a suprins placut de cateva ori.

Verdict

Fiind primul joc pentru PlayStation 4 al producatorilor, si fiind un proiect ambitions, nu au vrut sa riste prea multe si au mers pe o formula incercata. Au luat idei si elemente din jocuri de success, si au adaugat cateva idei noi si interesante, reusind sa scoata un produs finit proaspat intr-o industrie putin saturata.

Este un joc action 3-rd person, asa cum ne-am obisnuit in ultimii 5 ani pe consolele Sony, open world, cu poveste si cutscenes. Din fericire au reusit sa faca o lume credibila si imersiva, iar povestea nu te plictiseste si vrei sa afli ce se intampla in continuare. Personajele sunt tolerabile si unele chiar simpatice. Gameplay-ul te prinde si vrei sa cureti zonele de freakers pentru a debloca urmatoarele upgrades sa iti faci motorul mai bun, sau sa cumperi arme mai bune. Povestea la fel, capteaza interesul si vei vrea sa afli ce s-a intamplat.


Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Review overview
Poveste - 8
Gameplay - 8
Grafica - 8
Sunet si muzica - 8
Summary Pentru primul lor joc, producatorii au facut o treaba foarte buna, un joc interesant si placut in mare, dar care mai devine frustrant pe alocuri, dar nu cat sa te indeparteze de el. Numai bun de facut cadou de Paste, pentru voi sau prieteni.
8
Tagged

Leave a Reply

One thought on “Days Gone PS4 Review

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.