•
  •
  •
  •
  •
  •

Am petrecut mult timp în compania TBS-ului Heroes 3, din primele zile când a apărut până în prezent, când îl mai joc ocazional. Dar, cum nu mai apuc să stau prea mult acasă şi am ajuns să petrec mult timp pe smartphone și tabletă am început să îmi îndrept atenţia tot mai mult către jocurile pentru platforma Android.

Odată cu apariția lui King's Bounty pe tabletă, pot să spun că s-a reaprins flacăra TBS în mine și abia așteptam să îl disec. Ideea unui TBS pe tabletă mi se pare interesantă mai ales că gameplay-ul e natural, asemnea unui joc de șah.

Jocul se împarte în două. Partea de explorare și dezvoltare și lupta în sine. Pe partea de explorare, deții câteva resurse: aur, diamante, leadership points (cu cât mai multe, cu atât mai mare armata) și stamina (care se consumă când te plimbi pe hartă, când te duci spre luptă și când iti vindeci unitățile după o luptă).

King's Bounty: Legions Review

Tot aici îți gestionezi armata și unitățile, echipamentul, quest-urile, vrăjile și workshop-ul (crafting). Mai găsim și un chenar pentru char și butoanele pentru shop, duel, raid și patrol mode (modul ideal de a face un refill la stamina). În luptă poți lua maxim 5 tipuri de unități, fiecare având diferite abilități, tipuri de atac și vrăji. Unitățile se împart in 4 facțiuni, iar fiecare are 3 tier-uri. De menționat este faptul că unitățile ranged nu suferă de obstacle penalty, ci doar de range penalty. De asemenea, acestea se pot repoziţiona înainte de a trage. Pe partea de magie stăm binișor, având vrăji (atât jucătorul cât și unele unitătile) și boostere.

Vă recomand să vă logați cu contul de Facebook, astfel vă găsiți prietenii care mai joacă și puteți să jucaţi împreună. După autentificare, m-am speriat puțin când mi-a apărut „Waiting for opponent” și un timer de 30 secunde, crezând că mă lupt direct cu alt jucător. M-am speriat degeaba deoarece era vorba despre  un oponent virtual care a şi fost de altfel prima mea victimă. Tutorialul este destul de intuitiv și te plimbă prin basics. Imediat după terminarea tutorialului,  jocul oferă doar câteva locații, restul fiind deblocabile pe măsură ce termini quest-uri și crești în nivel.

Continuându-mi aventura și leveling-ul, am observat câteva chestii: Nu primești skill-uri la level-up, doar se umple stamina, cresc leadership points și deblochezi echipament nou.
Avem la dispoziție 4 facțiuni ce oferă suficientă diversitate pentru a nu ne plictisi. Acestea fie sunt deblocate din quest-uri, fie se pot cumpăra cu diamante. Fiecare tip de unitate poate fi îmbunătăţit, devenind astfel mult mai puternic. Un alt atribut important este bonusul primit de către unităţi de la echipamentul eroului (attack, defence, health etc).

Un rol important în luptă îl au magiile, acestea făcând uneori diferența dintre înfrângere și victorie. Runele în schimb, sunt folosite automat la pvp sau raid-uri (cele de atac, care sunt asignate de jucător) și la apărare atunci când ești victima unui raid. Bonusurile oferite de rune variază și sunt de atac, apărare, viteză, resurrect etc.

01

02

Interacțiunile cu alti jucători se rezumă la raid-uri sau dueluri (pvp), trimisul de diferite cadouri sau cererea de ajutor în diverse situații. Fiecare jucător are două armate, cea principală cu care se luptă și cea secundară care rămâne în garnizoană. Atunci când inițiezi un raid, ataci de fapt armata lăsată în urmă de către acel jucător. Reward-urile de la raid-uri depind de nivelul jucătorului atacat. Probabil vă gândiți ce rost au raid-urile. Ei bine, ele oferă ca reward materie primă pentru confecționarea de rune, materie ce nu se mai găsește decât în shop, pe bani. PVP-ul este clasic. Jocul îți caută un adversar de același nivel și cu armată asemănătoare, pentru a fi cât mai echilibrat.

01

02

Per total, gameplay-ul este reușit, un TBS simțindu-se mult mai comod pe tabletă decât un FPS, de exemplu. Producătorii au reușit să facă jocul o experiență plăcută la care aștepți să revii și să te mai lupți puțin atunci când ai câteva minute de pierdut.

Performanță

Jocul este conceput pentru Tegra 3 deci așteptările grafice sunt mari. Pot să mă declar mulțumit deoarece grafica este plăcută ochiului, modelele și texturile fiind realizate bine, unitățile detaliate. Singurul element grafic neplăcut este harta care pare low-res. Animațiile sunt foarte reușite, pe lângă unități și vrăji, apa este animată (în unele locuri), focurile ard în case, fumul iese pe horn, etc; dacă se mișcau și pomii și apa era curgătoare în real-time era totul perfect.
Optimizarea este bine făcută, jocul nu are freez-uri și nici timpi de încărcare (doar la inițializare și atunci când comunică cu serverul, conexiuna la Internet fiind necesară tot timpul).

Feeling

Personal, luptele mi se par a fi cam lente; mă refer aici la viteza animațiilor și faptul că nu poate fi modificată. Nu e un mare minus, dar mi-ar fi plăcut să se miște totul mai rapid. Mai există mici glitch-uri la touch, nu tot timpul simte cum trebuie degetul, iar touch and hold pe o unitate / obiect (pt. a arăta info) nu funcționează mereu.

Povestea din joc nu prea își face simțită prezența, dar nici nu e nevoie de ea. Scopul jocului nu e de a servi o poveste impresionantă pe mai multe fire narative, cu alegeri cruciale și finaluri multiple. Nu, scopul jocului e să faci o armată mare și să înveți să fii un tactician desăvârșit, pentru a învinge restul jucătorilor.

Jocul este distribuit gratuit, deci era de așteptat ca producătorii să introducă un mod de a face și ei niște verzișori, chiar dacă reclamele sunt inexistente. Currency-ul jocului sunt diamantele, care se pot obține în două moduri: primești periodic reward-uri dacă intri zilnic în joc, iar în a 5-a zi primești și câteva diamante (prea puține), sau se pot cumpăra. Cu ele poți să cumperi unități noi, să faci upgrade-uri la unități, să iei echipament puternic, să cumperi aure (care îți oferă tot felul de bonus-uri). Dacă investești ceva bani în joc, se simte o diferență mare în viteza cu care avansezi și puterea armatei deținute.

Sunetul este decent, nu m-a impresionat dar nici nu m-a deranjat. Muzica am pus-o repede pe mute, eu fiind genul de om care ascultă mp3-uri la jocurile ce nu sunt story-driven, iar sunetul in-game l-am pus tot pe mute, să nu interfereze cu muzica mea :). Din ce am ascultat până să fac mișcarea aceasta, muzica este plăcută și calmă, potrivită cu atmosfera jocului. Când începe o luptă, muzica devine mai alertă iar suntele bătăliei corespund cu acțiunile personajelor și le fac să pară mai veridice.

O altă alegere interesantă este răspândirea jocului, el fiind cross-platform: iOS, Android, Facebook și Kongregate. Fiind logat cu contul de Facebook, poți juca de pe orice device cu același cont și vei continua de unde ai rămas, chiar dacă erai în timpul luptei.

Pe site-ul oficial, jocul este descris ca și „social strategy game”. După părerea mea, reusește să ofere ceea ce promite, sistemul de match-making fiind destul de bine făcut, nu devii frustrat că te zdrobesc jucătorii de level mare. În concluzie, jocul este plăcut, se învață repede dar se stăpânește greu, așa cum trebuie să fie un TBS online care vrea o viață lungă.

Ceea ce mi se pare un plus imens, este felul în care e gândit stilul de joc: fie te joci 1-2 lupte în 10 minute, fie te joci 1-2 ore, tot nu te plictisești. Este plăcut chiar şi atunci când eşti pe fugă, însă și seara în pat cu o cană de vin fiert pe noptieră.

Grafică: 8
Sunet: 7
Gameplay: 9