Tocmai ce s-a încheiat beta-ul de Dominion şi m-am gândit să împărtăşesc cu voi primele mele impresii după ce am jucat aproximativ 10 meciuri în tot timpul cât s-a desfăşurat acţiunea de testare. La cum s-au desfăşurat lucrurile am impresia că ei doar voiau să vadă care va fi load-ul pe serverele lor în timp ce se joacă lumea, căci bug-uri în timpul jocului n-am prea observat.

În fine, indifererent care a fost motivul pentru care ne-au permis să ne jucăm Dominion mă bucur că am apucat să joc câteva meciuri şi să îmi formez o opinie despre el.

În primul rând, dacă nu ştiţi ce este League of Legends cu siguranţă nu veţi înţelege mare lucru dar poate cine ştie, poate veţi intra şi voi în arenă.

League of Legends Dominion

Dominion nu este un joc complet nou sau vreo continuare a clasicului League of Legends. Reprezintă o nouă hartă şi un nou mod de joacă, mult mai alert şi mult mai rewarding din punct de vedere al punctelor câştigate.

Dacă aţi auzit deja câţi useri sunt înregistraţi în LOL, probabil că vă şi întrebaţi de ce nevoie era de un nou mod de joacă dacă League of Legends este atât de popular. Adică 15 milioane de utilizatori arată că LOL este un joc foarte agreat mai ales pentru că este şi gratuit.

În primul rând era nevoie de un nou mod care să dureze mai puţin decât cel clasic. Indiferent că este vorba de 3v3 sau 5v5. Un meci în modul clasic durează aproximativ 30 min dacă totul merge strună însă adesea pot apărea şi meciuri ce durează peste o oră.

Jucând câteva meciuri de genul acesta în mod clar nu vei mai reveni prea curând în joc pentru că te plictiseşti şi aici intervine problema pentru RIOT, deoarece dacă ar fi după ei ar dori să staţi non-stop în joc.

Creând un mod de joacă în care meciurile durează 15-20 minute – au asigurat că acoperă toate categoriile de utilizatori chiar şi pe cei pe fugă care cel mai adesea ies în timpul meciului şi strică tot meciul.

 

Bineînţeles că nu este vorba doar de o hartă nouă şi gata. Adică a fost nevoie de adăugarea a noi item-uri pentru a balansa un pic gameplay-ul. Fiind un mod de joacă foarte rapid cu acces la item-uri scumpe chiar de la începutul jocului, a fost nevoie de o oarecare ajustare aşa că cea mai bună soluţie a fost adăugarea unora noi.

De asemenea, au fost adăgate şi două vrăji noi de summoner specifice acestui mod. Promote şi Garrison sunt bun atât pentru apărare cât şi pentru atac pentru că cel puţin al doilea afectează fie turnurile aliate fie cele inamice.

Hai să vă povestesc un pic şi despre cum se desfăşoară jocul. Ambele echipe au un timp de pregătire de  aproximativ 1 minut jumătate timp în care se pot discuta strategii şi se pot cumpăra item-uri. Gold-ul de început a crescut şi el de la 475 la 1375 şi se pot achiziţiona item-uri foarte bune.

De asemenea, eroul tău porneşte de la level 3 ca experienţă având disponibile 3 puncte de skill. Asta înseamnă că ambuscadele pot începe chiar de la începutul meciului imediat după primele capturări de turnuri fără să fie nevoie de gruparea tuturor eroilor. Având mai multe puncte de skill este suficient ca doar doi eroi să stea ascunşi şi să aştepte să treacă un inamic prin preajmă pentru a-l nimici.

La începutul meciului ambele echipe sunt într-o situaţie similară într-o poziţie simetrică celeilalte echipe şi la o distanţă egală de turnuri. Practic, niciuna dintre echipe nu are vreun avantaj decât dacă joacă cu un erou super rapid care poate ajunge imediat la turnul din partea superioară a hărţii.

Ideea de bază a modului de joacă seamănă cu conquest-ul din Battlefield sau cu domination-ul din Unreal Tournament sau oricare joc care integrează modul acesta de joacă: echipa care ţine mai multe puncte sub control este în avantaj şi echipa adversă pierde puncte.

În Battlefield avem tickets iar în Unreal Tournament avem pur şi simplu puncte. În League of Legends avem puncte de viaţă ale Nexusului, care atunci când ajunge la zero aduce înfrângerea echipe care deţine acel nexus.

Pe toată suprafaţa hărţii se găsesc o sumedenie de bonusuri, fie armuri, fie health, fie viteză. Toate acestea sunt poziţionate simetric, astfel încât niciuna din echipe să nu fie avantajată.

Hai să vă mai arăt o serie de screenshot-uri şi să vă dau şi concluzia mea.

În screenshot-urile de deasupra vedeţi toate punctele de pe hartă chiar înainte de a începe bătălia.

 

Se poate vedea în tabela cu scoruri că Alistar nu reprezintă o alegere foarte bună dacă se merge pe ideea de acumulat multe puncte. Pentru jocul în echipă însă a fost un erou excelent fiind foarte dese momentele în care doi eroi din echipa adversă se chinuiau să captureze punctul pe care eu îl apăram.

Având doi eroi adverşi blocaţi în faţa turnului meu, echipa mea se putea plimba pe hartă liniştită fiind în avantaj numeric. Stupizenia asta (închinatul la turnul meu) i-a costat până la urmă victoria şi deşi n-am avut cine ştie ce puncte măcar am mai trecut o victorie în palmares.

So, e marfă sau nu? E destul de greu de spus dacă da sau nu. Are şi plusuri şi minusuri şi cel mai mare plus este rezultatul final adică punctele pe care le acumulezi la finalul meciului. Câştigi sau pierzi, numărul punctelor câştigat este mai mare decât atunci când se joacă modul clasic.

Adică după un meci de Domination pierdut tu acumulezi aproximativ 50 Influence Points la fel ca atunci când pierzi un meci clasic. Diferenţa constă însă în timpul în care se întâmplă asta. La Domination se poate întâmpla în 15-20 minute, iar la clasic se poate întâmpla şi în 40 de minute.

Un minus teribil îl reprezintă plictiseala care se instaurează după 5-6 meciuri. În ambele situaţii te plictiseşti.

Oricum, dacă vrei doar să achiziţionezi noi eroi, Dominion înlesneşte acest lucru pentru că aduce cele mai multe Influence Points în poşeta/portofelul jucătorului.

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.