Nu-ți trebuie foarte mult ca să faci un platformer extraordinar în ziua de astăzi. Oameni ca Edmund McMillen (creatorul lui Super Meat Boy) au arătat că se poate. Însă Ubisoft revine cu al său titlu stindard, Rayman, în forță și pot spune că totu-i bine și frumos.

O voi ține scurt și la obiect, jocul face cât o mie de cuvinte, totul a pornit de la două simple elemente, un strop de culoare și o mecanică simplă, demnă de un platformer cumsecade.

Așa s-a întors o licență glorioasă înapoi la origini. Acesta este cazul jocului Rayman Origins care este unul dintre recentele testamente ale măiestriei a unei foste generații platformere 2D. Rayman a fost compus cu atâta dragoste, tandrețe și atenție la detaliu, încât nici odată nu am intrat în el fără nici un pic de chef.

Scopul jocului este pe cât se poate de simplu: Treci printr-o serie de nivele la început lineare cu ținta principală fiind colecționearea unor omuleți aurii și respectiv mov, numiți Lums și Electoons care reprezintă cele două resurse ale jocului ce îți pot debloca un capitol nou și noi skin-uri pentru avatarele tale. În ordinea ierarhică, Lums sunt folosite pentru a debloca Electoons, iar cu Electoons poți debloca nivele secrete care îți oferă ocazia să deschizi capitolul final.

Ce mai! E ca la carte făcut: simplu de înțeles, dar greu să devii maestru, așa că așeptați-vă să eșuați de câteva ori, mai ales în anomite capitole.
Rayman Origins

Îi felicit cu drag pe cei de la Ubi Art Studio pentru munca depusă, chit că majoritatea a fost artwork și sunet. Este totuși pentru prima oară când noul engine UbiArt FrameWork este folosit. Engine care poate randa automat dimensiuni, animații și modele, fără pic de muncă în plus pentru finisaje din partea developer-ului. Cam asta e și scopul jocului de fapt și de drept.

Nu trebuie să-ți storci creierul, doar să te bucuri de artwork-ul genial și cum totul pare că se îmbină exact ca într-un desen animat în stilul celor de la Disney de pe vremuri. Cu atât mai mult cât acest tablou în mișcare poate fi jucat în co-op, dar doar local. Această lipsă nu reprezintă un lucru negativ, dar un simplu Direct IP cred că ar fi fost de ajuns. Păcat, dar nu se supără nimeni.

Rayman Origins

V-aș sugera cu cea mai onestă vorbă, să lăsați pentru măcar o oră, două, League of Legends-urile, Battlefield-urile, Call of Duty-urile, World of Warcraft-urile și să puneți mâna pe acest  titlu.

Vă garantez, o să zâmbiți mult și bine odată ce v-ați pus pe joacă. Aduce un aer proaspăt pentru cei nostalgici după un platformer făcut ca la carte și este o capodoperă „trippy” care te duce într-o călătorie bestială ce promite să te prindă ore bune.

 

Rayman is back and he’s here to stay

Este o întoarcere înapoi la rădăcini, exact așa cum ar trebui să fie deși prețul puțin cam mare pentru un platformer poate nu vi s-ar părea rentabil, dar în orice caz vă pot garanta personal că experiența este una fenomenală.

Mă rog ca viitorul Rayman să fie la fel de bine realizat nu numai ca joc, dar și ca o operă de artă interactivă. Dealtminteri, cu noul Rayman Origins 2 deja confirmat, abia aștept să văd ce planuri au cei de la Ubi Art Studio.

Storyline: 8

Grafică: 9.2

Sunet: 10

Gameplay: 8.5

Multiplayer: 6

Overall: 8.34

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.