Am avut cu ocazia testului unul dintre cele mai bune headseturi pe care am putut să îmi pun mânuţele. Logitech au făcut o treabă excelentă şi nu degeaba pe cutie scrie „Pure Gaming”.

La începutul acestui articol spuneam că vom încerca să vedem dacă o soluţie de sonorizare ca G35(căşti USB) are un cuvânt de spus în faţa unui sistem de sunet compus din o placă de sunet şi căşti(combo-ul ASUS Xense de exemplu). Ei bine, are un cuvânt greu. Nu neapărat datorită preţului care este sky-high în ambele cazuri pentru componentele plasate la un asemenea nivel ci datorită eficienţei. Eficienţa este şi ea determinată de performanţe şi raportul preţ performanţă. Ei bine, G35 le întruneşte pe toate: are eficienţa unui sistem de sunet out of the box la un preţ neaşteptat de bun.

Dacă nu aţi observat până acum, nu am prea reuşit să găsesc apecte negative. Nu ies în evidenţă imediat deşi sunt unele lucruri care deranjează, cum ar fi scârţâitul scos de cupe la îmbinările cu head-band-ul după ce praful începe să îşi facă simţită prezenţa sau faptul că la un uptime al PC-ului de 2-3 zile căştile încep uşor-uşor să se încălzească. Detalii care fac diferenţa în cazul unui produs de calitate.

Spuneam mai devreme că G35 nu sunt compatibile cu EAX, API proprietar Creative şi  că mai există unele probleme legate de redarea sunetului în unele jocuri şi mă simt dator să dezvolt această idee. Jocurile în care am testat căştile sunt o mulţime dar cele care au creat probleme sunt Dirt 2, Modern Warfare II şi Left 4 Dead. Dirt 2 are probleme la redarea sunetului pentru că foloseşte un API dezvoltat de către Blue Ripple Sound, Rapture 3D de unde rezultă Dolby ProLogic II + Rapture3D = no love. Aveţi două opţiuni în acest caz: nu instalaţi Rapture3D sau jucaţi în modul stereo.

În cazul Modern Warfare II problema era intermitentă şi se manifesta doar pe anumite hărţi din multiplayer – Afghan şi Invasion – mai precis la impactul gloanţelor sau obuzelor cu obiectele solide se auzeau paraziţi. La o investigare mai amănunţită se pare că problema este de la samplerate-ul jocului care nu este redat precis deoarece jocul foloseşte un samplerate de 44100Khz iar căştile sunt setate default la 48000Khz. Problema este downsampling-ul pe care căştile nu îl pot face corect. Exact aceeaşi problemă apare şi în CoD: World at War. Remediaţi problema setând din driver un samplerate de 44100Khz.

În Left 4 Dead, jocul maselor avide de sânge şi membre împrăştiate, modul Dolby nu este detectat. Sunetul este redat impecabil dar se pare că singurul mod în care se poate juca este cel stereo.

Nu mă aşteptam ca G35 să îmi placă pentru că sunt foarte pretenţios când vine vorba de confort şi nu agreez deloc căştile circumaurale, closed-ear. Totuşi G35 sunt de departe singurele căşti care mi-au permis ajustarea lor în aşa fel încât să le pot ţine pe cap până la 4-5 ore.

La final nu-mi rămâne decât să vă recomand G35 ca pe o posibilă achiziţie şi nu doar prin prisma jocurilor ci şi prin prisma filmelor în formate high definition care sunt din ce în ce mai populare. Specificaţiile, perfomanţele şi confortul fac ca raportul preţ / performanţă să fie foarte bun chiar dacă preţul este peste puterea de cumpărare a multora dintre noi, oricât de mult ne considerăm „serious gamers”. Game ON!

 

 

Plusuri şi minusuri pentru Logitech G35

+ Fidelitatatea şi poziţionarea sunetului
+ Izolare fonică
+ Confort
– Utilizare CPU
Pages ( 6 of 6 ): « Previous1 ... 45 6

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.