După succesul enorm pe care l-au avut display-urile la 120Hz produse de prea cunoscutul producător taiwanez, era logic ca aceştia să ia şi mai în serios această nişă şi să vină cu produse nu doar pe gusturile tuturor, dar şi pentru buzunarele majorităţii gamerilor.

benq-rl2240h-01Acum câteva luni BenQ a lansat un urmaş al primului monitor cu 120Hz şi alături de acesta încă alte două display-uri pentru gamerii mai atenţi la banii investiţi în pasiune.

RL2240H este display-ul despre care vom discuta astăzi şi acesta se vrea a fi o soluţie special concepută pentru fanii jocurilor de strategie.

Pare cam greu de crezut că un monitor poate aduce ceva special pe o nişă din gaming, adică special pentru o anume categorie de gameri.

Şi eu m-am uitat sceptic la cel ce îmi povestea aceste lucruri şi am zis că a sosit momentul să începem să prezentăm şi monitoare la 60Hz.

 

Dacă vi se potriveşte acest monitor veţi vedea în cele ce urmează şi v-aş recomanda să nu îl judecaţi după culoare, căci există şi versiune neagră. Hai să începem cu specificaţiile lui.

 

 

Dimensiune ecran    21,5″
Rezoluţie maximă1920*1080
Pixel Pitch (mm)0,248
Luminozitate250cd/m²
Contrast1000:1
Contrast dinamic12M:1
Tip panouTN
Unghiuri vizualizare170° Orizontală/160° Verticală
Gamut72%
IntrăriHDMI, D-SUB, DVI, 3,5 mm Jack
Consum30W
Consum stand-by0,3W
Greutate3,2 KG

 

Îmi place foarte mult faptul că BenQ specifică ambele tipuri de contrast, nu doar cel dinamic pentru a se lăuda cu cifre cât mai mari. Astfel, utilizatorii pot compara cu alte produse şi pot alege ceea ce consideră că li se potriveşte cel mai bine.

Trecând peste toate detaliile tehnice ce nu prea impresionează în niciun fel, ajungem la greutate. Având doar 3,2 Kg, acest monitor este perfect pentru un gamer ce se gândeşte să îşi plimbe PC-ul pe la diferite LAN Party-uri sau bootcamp-uri.

Deşi nu am trecut prin tabel nicio informaţie despre acest aspect trebuie să ştiţi că RL2240H nu permite montarea pe perete şi de asemenea, având un preţ aşa mic nici nu vine echipat cu pivot şi astfel nu poate fi ajustată înăţimea la care stă.

Este foarte importantă că acest display este compatibil cu standardul HDCP şi astfel veţi putea să îl folosiţi şi pentru redarea de conţinut HD de pe o consolă sau un player video sau orice altceva în afară de PC.

 

Pe lângă faptul că panoul este iluminat cu tehnologia LED, acesta are o caracteristă foarte importantă: Black eQualizer.

Această caracteristică este şi motivul pentru care se adreseaza gamerilor şi veţi vedea din pozele pe care le-am făcut şi de ce anume este special conceput pentru jocuri de strategie şi nu pentru shootere.

 

Până una alta hai să vedeţi pozele cu exteriorul monitorului.

{gallery}/2012/03-hardware/benq-rl2240h/exterior:150:150:0:1{/gallery}

Acea poză în care se vede murdaria am pus-o special pentru a vă putea face o idee despre cum se poate „colora” un astfel de monitor alb. Nu cunosc care este rata de succes a murdăririi sale pentru ca aşa a venit, însă norocul meu este că am stoc mare de cârpe pentru şters ochelarii şi îmi permit să arunc câte una de fiecare dată când îmi vine câte un produs terfelit testat de către alţi jurnalişti de mare calibru pe la care a mai fost produsul cu pricina.

 

Testarea unui monitor este destul de ciudată şi este foarte greu de relatat în cuvinte cum te simţi când te joci folosind un model sau altul. Din fericire RL2240H şi a sa tehnologie Black eQualizer mi-au permis să fac câteva poze pentru a vă ilustra ce face această tehnologie.

În primul rând, Black eQualizer are rolul de a ilumina DOAR zonele întunecate dintr-o imagine. BenQ zice că în RTS-uri va lumina marginea dintre ceea ce vezi tu şi fog of war şi de asemenea şi relieful ce se ascunde sub fog of war.

În jocuri de tip FPS veţi vedea că nu este aplicată tocmai corect şi personal nu îmi place absolut deloc rezultatul pentru că cel puţin în Battlefield 3 luminează prea tare zonele din imagine ce beneficiază deja de o luminozitate suficientă.

 

Battlefield 3 – Operation Metro

{gallery}/2012/03-hardware/benq-rl2240h/teste/fps/01:200:200:0:1{/gallery}

În imaginile de deasupra avem: fără Black eQualizer în stângă, intensitate medie în mijloc şi intensitate maximă în dreapta.

 

{gallery}/2012/03-hardware/benq-rl2240h/teste/fps/02:300:300:0:1{/gallery}

În imaginile de deasupra avem Black eQualizer dezactivat în cea din stânga şi intensitate maximă în cea din dreapta.

 

League of Legends – Summoner’s Rift

{gallery}/2012/03-hardware/benq-rl2240h/teste/moba:200:200:0:1{/gallery}

În imaginile de deasupra avem aceeaşi logică: în imaginea din stânga este dezactivat Black eQualizer, în imaginea din mijloc este setat la nivel mediu, iar în cea din dreapta este setat la nivel maxim.

 

Concluzii

Dacă ar fi reuşit să lumineze corespunzător şi într-un shooter ar fi fost chiar monitorul ideal pentru gaming la 60Hz, însă având în vedere că hărţile cu soare din BF3 nu pot fi jucate de nicio culoare cu Black eQualizer activat şi setat la maxim nu pot decât să mă declar dezamăgit.

Ar putea fi folosită această opţiune totuşi pe hărţi întunecate precum Operation Metro sau misiunile single player ce se desfăşoară pe timp de noapte, însă în momentul în care ajungem într-o zonă luminată Black eQualizer  nu mai face o treabă atât de bună pentru că luminează absolut totul, nu doar părţile întunecate.

E drept, e adresat jucătorilor de RTS-uri însă ar fi fost drăguţ să putem folosi această opţiune în orice joc. Mă întreb dacă la monitorul de 120Hz, ce este adresat în special jucătorilor de FPS-uri, întâmpinăm aceaşi problemă ca la acesta.

Este aberant ca într-un joc FPS să supra-lumineze zonele de imagine deja luminate, iar într-un RTS să lumineze aşa cum trebuie – doar zonele întunecate.

Şi dacă mai luăm în considerare că şi desktop-ul este supraluminat în funcţie de wallpaper sau de pagina pe care surfăm putem spune că această tehnologie merită activată doar dacă avem tot timpul pornit un joc de strategie.

Din fericire, RL2240H a dovedit că în jocuri de strategie sau similare (MOBA) face ceea ce trebuie şi a luminat perfect zonele întunecate. Însă, sincer vă spun că în League of Legends nu văd absolut deloc utilitatea acestei funcţii pentru că oricum inamicii îi vezi pe hartă în momentul în care sunt la graniţa dintre zona observabilă şi fog of war.

 

Plusuri şi minusuri pentur BenQ RL2240H

+ Preţ
+ Intrări video
+ Black eQualizer

– Alb glossy

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.