OK, ia să vedem cum se prezintă Agentul 620. Şi ce prezentare mai frumoasă aş putea să vă fac, decât să vă arăt un screenshot din arhicunoscutul CPU-Z?

 

 

După cum se vede, avem de-a face cu un quad-core, nume de cod “Propus”, construit în litografie 45nm SOI. Acesta rulează la o frecvenţă de 2600MHz, utilizând multiplicatorul 13 şi un bus de 200MHz. Frecvenţa conexiunii HT este 2000MHz. Avem câte 64kB de memorie cache L1 pentru date şi 64kB pentru instrucţiuni la fiecare nucleu, alături de cei 4 x 512kB cache L2.

Vai, dar ce nu avem aici? Cache L3! Ei, dragilor, asta e prima, singura şi cea mai mare diferenţă dintre Athlon II X4 şi frăţiorul Phenom II X4! Şi dintre arhitectura Propus şi Deneb. De fapt, arhitectura Propus este bazată pe arhitectura Deneb, doar că nu oferă în dotare memorie cache L3. La fel este şi arhitectura Rana, care se va folosi pentru procesoarele Athlon II X3.

Mai jos aveţi un tabel realizat pentru o comparaţie directă şi uşoară între specificaţiile procesoarelor Athlon II X4 620 şi Phenom II X4 965BE.

 

 

Deja putem sa ne facem o idee asupra performanţei. E clar, lipsa cache-ului L3 se va resimţi în testele sintetice, însă pe noi ne va interesa ce impact va avea asupra performanţei în jocuri. „Istoria” (sau mai exact articolul în care am testat platforma Baby Dragon) ne-a arătat că jocurile nu depind aşa mult de cache-ul L3, ci mai degrabă depind de frecvenţa de lucru.

 

 

Ştiu că sunteţi nerăbdători să vedeţi cum se comportă, aşa că e cazul să încheiem prezentarea tehnică şi să trecem mai departe. Ne vedem după pauza necesară reumplerii paharului cu Pepsi! Next!

 

Pages ( 2 of 8 ): « Previous1 2 34 ... 8Next »

Leave a Reply

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.