Pentru a ilustra performanţa am să afişez un singur tabel cu rezultatele. Fiind vorba de doar două procesoare la frecvenţe default şi la 4,6 GHz, aceasta este cea mai compactă metodă de a ilustra diferenţele de performanţă.

Sub tabel vor exista explicaţii pentru fiecare test care necesită.

 

performanta

 

3D Mark Vantage CPU Score – Rezultatul oferit de i7-3960X arată de parcă aş fi rulat acest benchmark folosindu-mă de NVIDIA Physx. Este o diferenţă enormă între cele două procesoare însă acest scor nu influenţează scorul general deoarece am folosit o placă video prea slabă pentru puterea acestor procesoare.

 

PC Mark Vantage – Futuremark ne arată iar şi iar că bătrâna lor suită de teste a expirat. Scorul nu arată realitatea, ba mai mult o şi deformează.

 

CINEBENCH 11.5R – Nu numai că observăm o diferenţă fantastică între cele două, dar 2600K nu este în stare să ajungă din urmă un i7-3960X nici dacă are o frecvenţă crescută cu 1,2 GHz.

 

GIMP Image editing – Fiind o aplicaţie single threaded, 2600K are avantaj la frecvenţa default deoarece are 100MHz în plus. În regim OC obţine un scor mai mare deoarece frecvenţa lui 2600K era cu câţiva MHz mai mare.

 

Total War Shogun II – pentru testarea acestui joc am folosit modul DX9 CPU Benchmark şi rezultatul ne arată că performanţa creşte nu doar cu frecvenţa ci şi cu cantitatea de cache, dar şi numărul de nuclee.

 

Metro 2033 – Este cunoscut ca fiind un joc optimizat pentru plăcile video NVIDIA, acesta fiind şi motivul pentru care am folosit o placă video AMD. Utilizând o placă video ce nu a fost inclusă în lista de optimizări speciale ne-am asigurat că fizica jocului va solicita procesorul mai intens. A fost rulat la 1024*768 cu toate detaliile video la minim, mai puţin fizica.

 

Battlefield 3 – Este un joc foarte demanding, iar la frecvenţe default oferă un rezultat mai bun pe 2600K datorită celor 100 MHz în plus. Aparent jocul nu ştie să profite de cele două extra core-uri şi nici de plusul de cache pe care îl pune la dispoziţie i7-3960. Pentru testare am folosit o scenă din joc în care personajul dărâmă un zid din beton. Rezoluţia aleasă a fost 1024*768, iar detaliile video au fost setate pe minim.

Pages ( 4 of 5 ): « Previous123 4 5Next »

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.