La doar o zi distanță după ce Intel a schimbat orientarea lui Larrabee, în cadrul unui interviu acordat site-ului Tom’s Hardware, Dave Erskine, relații cu publicul ATI-AMD, ne spune părerea lui. Principalele probleme au fost întârzierile proiectului, care a rămas în urmă cu tehnologia pe care a lansat-o concurența. „De la început, am văzut în Larrabee o confirmare suplimentară a importanței visual computing-ului. În continuare susținem că tehnologia GPU este esențiala la interacțiunea cu PC-urile de astăzi și mâine”.

El mai adaugă ”AMD este singura companie care acoperă nevoile de procesare grafică și procesare a datelor, din industrie; astfel, avem asigurată o poziție unică”.

Arhitectura lui Larrabee era bazată pe un chip Pentium P54C pe x86. Prin natura design-ului, poate fi numit GPGPU (General-purpose computing on graphics processing units, folosirea unui GPU pentru a procesa și datele din aplicații, lucru ce este făcut în mod normal de CPU), ceea ce AMD nu vede ca un lucru potrivit.

„Până la urmă, totul se reduce la filosofia de design” afirmă Erskine. „Un GPU e destul de greu de conceput, si nu poti face unul dintr-un CPU care folosește mai multe core-uri x86 deja existente”.  Soluția AMD: „Intrăm într-o nouă eră a PC-urilor si e nevoie de inovații în visual computing. Răspunsul nostru este AMD Velocity, care este clădit din deja existentul ciclu de design de GPU, pentru inovații mai rapide decât a obținut AMD doar din concentrarea pe CPU-uri. AMD Velocity este construit sa aducă viteze uriașe de ordinul teraFLOPS-ilor, pe lânga procesoare performante, care consumă puțin. Ne așteptăm să avem o soluție care se va deosebi riguros de orice concurență”.

 

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.