Battlefield: Hardline, mult asteptatul sequel al seriei Battlefield, este un joc care a facut un pas destul de mare intr-o directie total opusa decat cum am fost obisnuiti. Aducand razboiul pe o scena urbana, Hardline este tot ce ne-am asteptat, desigur, cu unele elemente care lasa de dorit.

Battlefield: Hardline este noul joc din franciza Battlefield de EA si de data aceasta nu DICE ci Visceral Games, geniile din spatele Dead Space, care au mai lucrat pe Battlefield 3 si 4 dar niciodata asa mult. Si totusi, neavand multa experienta in jocuri de tipul mass warfare, au reusit sa faca din Hardline un care nu seamana foarte mult cu restul din serie, dar tot e acea senzatie unica pe care o aveai jucand pe Karkand.

 TggWQuG

Singleplayer:

Sunt foarte fericit sa va spun ca acest joc are campanie. Si nu orice campanie, ci una foarte buna. Multi ar spune ca este comparabila cu campania Bad Company 2, care a fost excelenta.  Pentru a revitaliza modul singleplayer din Battlefield, s-au adaugat mai multe mecanici noi, transformand jocul intr-o experienta nou, comparativ cu acel Run-and-Gun din trecut. Noile aditii sunt stealth, arestari si mandate de arestare, si toate se leaga frumos impreuna.

 gwCWFxf

Ca si o privire generala asupra povestii, jucatorul este Nick Mendoza, un detectiv la divizia Moravuri din Miami, care incearca sa opreasca un razboi intre bandele de strada, si sa descopere o serie noua de carteluri care incep sa opereze in Miami. Toata povestea se desfasoara pe durata a 10 episoade. Si sincer cele mai frumoase momente sunt cand revii la campanie, si te baga intr-un montaj TV incepand cu “Last time on..”, un model foarte bun pentru a iti aduce aminte unde ai fost si ce s-a intamplat ultima oara cand ai jucat.

Iar acuma sa trecem la noile mecanici.

Ca sa poti aresta ai nevoie de stealth, iar cei cu mandate de arestare sunt un fel de VIP-uri ale lumii interlope. Iar datorita acestor mecanici, Run-and-Gun e neutralizat, pentru ca punctajul primit pentru o arestare e mult mai mare decat cel pentru omucidere. Si pe buna dreptate, esti politist nu soldat.

Desi stealth-ul si metoda de arestare sunt putin, sa nu zicem jalnice, suprarealiste. Zic asta pentru ca fiecare inamic are un con de viziune, in care daca pasesti vei fi vazut si impuscat. Dar conul de viziune este foarte redus, aproximativ 2-3 metri in fata la un unghi care pare mai mic decat cel uman. Asta iti permite sa te plimbi pe langa el foarte usor fara sa fi observat si ciuruit, mai ales tinand cont de faptul ca rareori am vazut un inamic care sa isi invarta capul ori cand stationa sau pe timpul unei patrule.

 NGwcRJD

Pentru a-i aresta, trebuie doar sa le aduci la cunostinta ca est acolo, aproape strigand “Freeze, Police!”, aratandu-le insigna si ca aveti degetul pe tragaci. Ca prin magie, pana la 3 persoane vor arunca arma pe jos, fara sa comenteze si vor fi disponibili pentru arestare. De cum isi arunca arma pe jos, v-a aparea un mic indice care arata agresiunea lor, dar atat timp cat ii arestati repede, nu vor exista probleme. Dupa ce sunt incatusati, se vor culca pe jos, la propriu, gen vor aparea mult cunoscutele Zzz-uri. Nu tu strigate sau urlete ca sa-i alerteze pe restul ca is politisti, doamne fereste, nu am vrea sa pierdem puncte.

Iar dupa cum am mai mentionat, cei cu mandate iti vor da cele mai multe puncte la arestare, dar in acelasi timp vor fi cei mai grei de abordat. Majoritatea sunt inconjurati de inamici in pozitii aproape imposibile. Dar merita sa incerci, pentru ca sunt intr-un fel side quest-uri pentru care primesti puncte in plus.

 bFYlmh7

Pe langa toate acestea am descoperit un exploit/bug, nu stiu sigur daca este intentionat sau nu, dar, de fiecare data cand restartezi episodul sau checkpoint-ul, nivelul de expert nu scade. Pe langa aceasta, toti inamicii sunt deja tagged si le poti urmarii miscariile usor. Asta inseamna ca puteti merge de la Expert level 1 pana la 15 intr-o singura misiune.

Ca si o privire generala asupra campaign-ului, este foarte bun. Este placut sa joc si are in sfarsit un fir epic destul de coerent incat sa nu te simti doar pe un camp de batalie cum au facut-o majoritatea jocurilor din franciza.

Multiplayer:

Aaaa da. Painea Battlefield. Motivul pentru care majoritatea oameniilor cumpara acest joc. Daca te iei dupa multiplayer, nu e prea popular jocul, cel putin nu in Europa si pe PC. Foarte greu am gasit jocuri, mai ales in moduri consacrate ca si Conquest.

Dar pe pe modurile noi, gasesti destule.

Blood Money este unul dintre acestea, in care politistii si hotii se bat pentru o suma de bani. Fiecare jucatori poate merge la Stash si in cateva secunde se va umple cu 10 unitati de bani care ii poate duce inapoi la stash-ul lor. Echipa care face cei mai multi bani sau atinge limita superioara a stash-ului castiga.

Crosshair este un mod in care politistii escorteaza un VIP la un punct de extractie si raufacatorii incearci sa-l elimine inainte ca acesta sa fie in siguranta. Partea interesanta este ca nu exista respawn-uri sau vehicule.

Heist este destul de usor de inteles. Hotii trebuie sa sparga un seif si sa scape cu banii in timp ce politistii incearca sa-i opreasca.

Hotwire este probabil cel mai intens si interesant mod. Este un classic conquest dar in care punctele de capturare sunt vehicule care trebuie sa mearga cu o viteza minima pentru a incepe sa scada din tichetele inamiciilor. Este foarte placut sa vezi o masina intreaga cu oameni stand afara, pe marginea geamului tragand dupa altii. Tinte perfecte pentru sniping. Desi am observat ceva.. ori este foarte greu sa-l nimeresti pe sofer ori este imposibil sa o faci, de la distanta. Am incercat cu Sniper-ul de multe ori dar nimic. Si totusi nu e mare lucru, nimic ce o grenada bine plasata nu poate rezolva. Si pe langa masini, mai ai si elicoptere, pentru ca tot ce lipseste dintr-o zona urbana sau suburbana sunt explozii si kilotone de plumb. Nu ma plang. Chiar sunt fericit.

Chiar si hartiile sunt adaptate pentru noul stil de joc. Harti inchise, cu mult close quarter combat care sa puna in valoare intimitatiile intre inamici, dar in acelasi timp de marimi destul de mari cu puncte inalte pentru Sniperi.

Rescue este clasicul Counter-Strike. Raufacatorii trebuie sa apere ostaticii in timp ce politia trebuie sa salveze doar unul dintre ei ca sa castige.

Multiplayerul este la fel de placut ca si cele precedente, cladirile se distrug si pica, masiniile mai fac cate un glitch in pamant sau un copac si in general e distractie mare.

Grafica:

Probabil ca va asteptati ca grafica sa fie impecabila, dat fiind restul jocuriilor din franciza. Si sunt, majoritatea din ele oricum. Dar mai puteau pune accentul pe cateva elemente.

Lighting-ul este aproape inexistent in joc. Ai tot ce este normal sa ai, dar nici macar nu se apropie de calitatea cu care ne-au invatat in BF3 si BF4. Si tinand cont ca majoritatea campaniei si multiplayer-ului este afara, in soarele arzator al desertului sau in metropole aglomerate, te-ai astepta ca lighting-ul sa fie mai rafinat. Dar nu este. Nimic ce deranjeaza la ochi, dar putea fi mult mai mult.

C0VG0Qx

Si al doilea lucru la care mai puteau lucra este vegetatia. Totul arata mult prea simplu, nu au acordat destula atentie la detalii, si, din pacate, cu detalii extraordinare am fost invatati.

Iar lucrul ce m-a deranjat cel mai mult este poza de jos. Un laptop cu un Fn key dar fara nici o functie. 

uDX5lyO

Sunet:

Doua cuvinte. Fara dubstep. Nu va puteti imagina cat de fericit sunt. Poate voua v-a placut acea muzica gen Transformers, dar eu prefer muzica din Hardline. Piese cunoscute de toata lumea care urla la radio in timp ce-ti conduci masina la viteze ilegale impuscand oameni. Si nu e nimic mai placut decat sa fugi pe langa asemenea masina si sa auzi muzica trecand dintr-o casca, in ambele si dupa aceea doar in cealalta.

Dar adevarata maiestrie vine in campanie. Este un balans foarte bun de chill cu antrenant. Cand te strecori printre cadavre si baricade ca sa arestezi pe cineva este asa un scor linistit dar grav, care te baga in pielea personajului, iar cand scoti pistolul si incepi sa tragi, se transforma in ceva care sa te tina in acea stare de adrenalina, in care fiecare glont iti poate fi ultimul.

6UywQnS

Concluzie:

Battlefield: Hardline este un joc foarte bine conceput si executat, un urmas pe masura al seriei incontestabil de bune create de EA si DICE pana acuma. Va promit ca nu o sa aveti cum sa regretati achizitionarea lui. Daca un pasionat de shooter cauta un singleplayer promitator cu un multiplayer distractiv, nu va uitati in alta directie, decat catre Hardline.

ZGg7E8b

Grafica: 9 (Detalii si lighting bun, unele scapari cand vine vorba de hartile multiplayer)
Gameplay: 9 (Single si Multiplayer genial, dar cu unele lipsuri)
Sunet: 10 (Muzica buna, sunete de arme de calitate)
Performanta: 10 (Chiar si pe un jaf de PC merge si se misca foarte bine)
Story: 9 (Are poveste coerenta, spre deosebire de restul)
Overall: 9

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.