Construind pe fundatia unei colaborari pe termen lung intre cele doua companii, AMD a anuntat ca Google a ales procesoarele grafice AMD Radeon pentru a isi echipa centrele de date care vor sta la baza noului serviciu de gaming Google Stadia. Google a anuntat serviciul Stadia in cadrul Game Developers Conference (GDC), care are loc in San Francisco, California.

AMD va pune la dispozitia Google si unelte pentru dezvoltarea software-ului, la pachet cu drivere open-source Vulkan, bazate pe Linux, pentru a ajuta dezvoltatorii de jocuri video sa isi optimizeze viitoarele titluri care vor rula pe GPU-urile AMD.

„Combinand ADN-ul nostru de gaming si pozitia de lider de piata in ceea ce priveste tehnologiile de centre de date, cu lunga noastra dedicare pentru platformele open-source, AMD pune la dispozitie tehnologii unice si expertiza de top pentru a facilita o experienta world-class de gaming in cloud”, a declarat Ogi Brkic, Corporate Vice-President si Manager General al Diviziei Datacenter GPU din cadrul AMD.

„AMD este onorata sa lucreze alaturi de Google pentru a indeplini obiectivul companiei, acela de a aduce experiente incredibile de gaming catre legiunile de jucatori din intreaga lume, fara compromisuri tehnice, si la o performanta demna de asteptarile acestora”.

„Am lucrat indeaproape cu AMD timp de ani buni in cadrul acestui proiect, unde am dezvoltat un procesor grafic special conceput sa reziste la performantele care sunt necesare unui proiect precum Google Stadia”, a declarat Dov Zimring, Google Stadia developer platform product lead.

„Google si AMD impartasesc dedicarea pentru platformele open-source Vulkan, driverele open-source Vulkan, si pentru solutiile open-source de optimizare a graficii. Suntem ghidati de spiritul inovarii si al colaborarii, care face parte din industria de gaming, si urmarim sa fim pionierii tehnologiilor grafice ale viitorului, impreuna cu dezvoltatorii de jocuri, prin intermediul platformelor open-source”.

Procesoare grafice AMD de performanta inalta, dezvoltate pentru centre de date

Streaming-ul de jocuri video cu grafica de top catre milioane de utilizatori on-demand din intreaga lume, via cloud, necesita capacitati extrem de ridicate de procesare, pentru a minimaliza timpul de raspuns si pentru a maximiza performanta de gaming. De asemenea, este nevoie si de tehnologii avansate pentru centrele de date, pentru a face fata provocarilor care pot aparea, legate de securitate, management si scalabilitate.

Procesoarele grafice AMD Radeon de inalta performanta pentru centrele de date Google Stadia includ:

  • High-Bandwidth Memory de Generatie a doua (HBM2) pentru a permite economia de energie, posibila intr-un format compact
  • Functii critice pentru centrele de date, precum protectie Error Correcting Code (ECC) pentru a se putea asigura integritatea datelor
  • Performanta extrem de buna si de rapida cu ajutorul functiilor de securitate special concepute pentru gaming-ul in cloud, performanta posibila cu ajutorul primei solutii de tip „hardware-based GPU virtualization”, construita la standardul industriei, tehnologia SR-IOV (Single-Root I/O Virtualization).

Arhitectura grafica AMD este compatibila cu o gama larga de platforme de gaming disponibile astazi pe piata, de la PC-uri pana la cele mai populare console de jocuri. Asta inseamna ca dezvoltatorii de jocuri isi vor putea optimiza mai bine titlurile pentru arhitectura de tip single-GPU, si vor putea extinde beneficiile asupra tuturor platformelor, printre care si serviciile de cloud gaming la scara larga.

Unelte robuste pentru dezvoltatori

Uneltele de software puternice dezvoltate de AMD permit dezvoltatorilor sa isi optimizeze jocurile si celelalte aplicatii pentru procesoarele grafice AMD Radeon. AMD pune la dispozitia acestora o gama larga de optiuni pentru optimizarea performantei aplicatiilor care se folosesc de unitatea de procesare grafica, totul bazandu-se pe dedicarea pe termen lung pe care compania a aratat-o fata de platformele de tip open-source, incluzand aici driverele bazate pe Linux, impreuna cu suportul pentru API-urile Vulkan, care ofera control complet asupra performantei si eficientei GPU-urilor AMD Radeon.

Driverele open-source AMD pentru Linux permit Google si partenerilor sai de dezvoltare sa analizeze codul sursa si sa inteleaga exact cum functioneaza driver-ul, pentru ca acestia sa poata optimiza mai bine aplicatiile care interactioneaza cu procesoarele grafice AMD Radeon. De asemenea, driver-ul contine o aplicatie care permite, impreuna cu AMD Radeon GPU Profiler, accesul la informatiile detaliate despre wordkload-ul pe care trebuie sa il suporte unitatea de procesare grafica Radeon.

Capacitatea de identificare a problemelor timpului de raspuns, urmata de sugestia automata a potentialelor modificari pentru optimizare, imbunatatesc abilitatea dezvoltatorilor de a crea aplicatii care sa performeze cat de bine se poate pe platformele Radeon.

AMD Radeon GPU Profiler permite dezvoltatorilor de jocuri sa vada cat de bine se foloseste aplicatia lor de GPU-ul Radeon. Apoi, acestia pot urmari cu atentie procesele de calcul care au loc si isi pot optimiza jocurile pentru Google Stadia. De asemenea, Radeon GPU Profiler poate functiona impreuna cu unealta open-source de graphic debugging RenderDoc, care permite dezvoltatorilor sa arunce o privire in timp real asupra randarii fiecarui frame, reducand astfel timpul necesar pentru debugging in timpul procesului de dezvoltare.

Radeon GPU Profiler functioneaza in acelasi mod intr-un mediu virtual, cum ar face-o pe un client PC dedicat, permitand dezvoltatorilor sa isi optimizeze aplicatiile pentru unitatile de procesare grafica virtuale, la scara larga, la fel cum ar proceda pentru orice alta platforma de gaming.

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.